Gå til innhold

|Prosjekt| Opel kadett C (Av Maaa)

Ranger emnet


maaa

Anbefalte innlegg

nei, mangle enda bremser og dempera.. håpe på å få meg en sommerjobb så æ får råd til det..

Har fått taki Manta GSI diffspærre, så nu kan æ lægge 2 striper etter meg istede for 1 :) Håpe det ikke e så vanskelig å shimse den inn i Ascona A 1700 akseln..?

 

Ascona A 1700 du liksom... :)

 

Hvor vanskelig shimsingen blir kommer jo ann på om du skal bruke Manta eller Ascona utvekslingen!

 

Viktig og IKKE blande kronhjul og pinjong!!!

DVS; ikke bruk manta kronhjul med ascona pinjongen.

Skal du ha manta utvekslingen må du bruke våde pinjong og kronhjul fra manta'n.

Skal du ha Ascona utveksling, må du bruke pinjong og kronhjul fra den,

men da må du også shimse opp mellom diffen og kronhjulet så det blir samme høyde som med manta kronhjul.

Kviljoracing husker hvor mange mm denne shimsen skal være.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Trur det va 1700 akslingen, va vertfall med mellomstore diffen..

 

Ok, trur det va 3 mm.. Men utifra det æ forsto så trenkte man ikke shimse hvis den hadde 3,44 utvekslingen.. Sidn det va 3,5mm forskjellig innpress på kontaktflata til kronhjulet kontra 3,67 utv.. Men finn vell ut når manta diffen kommer..

 

Men idag skal æ hente ut manta 1800 bundpanne med pickup..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtte på et lite problem, skulle skru på nye bundpanna å bytta pickup.. Men når æ sku skru "baljen" på så ville den ikke helt opp.. Trur muligens den tok taki der som det e vist på bildet under..

Har en formening om at den "beskyttelses/oljeskvalpeplata" ikke e der orginalt?

Går kansje å kappe vekk den biten som tar i?

 

Får studere det litt mer etter middagen..

 

bundpannemanta6vg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En stund siden sist oppdatering, e ikke stort som har sjedd på opaln men har fådd forstillings detaljan tilbake fra sandblåsing å fådd lakkert bærebruan sølv metallic.. Selve traversjn har fådd sveist på forsterkninge av en som har sveisesertifikat for å være sikker, e kun spraya med corless så må enda pensle undersia av traversjn før æ male den signal rød samme som blokka å bakaksel.

 

Har måtta sveise rust på en Honda Accord den siste tia, bare tull at opel ruste e jo nestn like mye rust på Honda 91 modell!!! Men men, tjent litt feriepeng..

Nu e det ut å starte på bæsta sin 94 civic å bytte litt platebitta i hjulbuan bak, litt peng å hente der å før æ fær på ferie.. Men etter ferien e det kun 1 bil det skal pjuskes på: KADETT!!!!!

E møkkalei Honda!

 

img05118006001kk.jpg

 

img05128006007pz.jpg

 

img05138006000vv.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår