Gå til innhold

|Prosjekt| Opel kadett C (Av Maaa)

Ranger emnet


maaa

Anbefalte innlegg

  • Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Fådd sveist ferdig sjermkantan, gjennstår bare kitte sveisan, sprøyte understellsmasse å sparkle utvendig. Va litt mere jobb en først antatt å bytte til andre sjermkanter, men trur det kommer til å gjøre endel på det ferdige resultat.

Tannstanga hadde sprukne mansjetta å 2 endeledd som va godt slitt så bytta likesågodt det, må å få sotte på nedre bærekulan. Regne med æ må av med A arman å fære til nån som har presse for å trøkke dem inn. Å da e forstillinga klar for spindla, calippera/skiver, må bare få kjøpt motorgummiputer så kan motorn slenges mellom dempertårna :)

 

bilde006mediumkv1.jpg

 

bilde007mediumzx6.jpg

 

bilde010mediumxx9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg ikke har sett denne tråden før!! Fytti grisen så bra dette her kommer til å bli!! Veldig bra at du gir bilen ei fin farge og ikke gjør som nesten alle andre som lakkerer gamle opel'er i kawa-grønn eller en annen knall farge. Blir helt riktig stuk på denne bilen!

Fortsett samme vei som du har gjort og PØS PÅ MED BILDER etter hvert som ting tar form :D

All ros og ære til deg!

 

Edit: Lag deg prosjekt tråd! Dette er jo heeelt rått!

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehh, trudde det her va en prosjekt tråd :wonder: :)

Men takk skal du ha for at du har trua på skropeln, fattern fikk forrestn nedre bærekulan pressa inn idag mens æ va på skolen, så nu kan monteringa av spindla osv bynne... Men idag nøye æ meg nokk med å kitte sveisa for å få det 100prosent tett.

 

Kansje motorn e mellom dempertårna neste oppdatering? :D

Venta lenge på det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehh, trudde det her va en prosjekt tråd :wonder: :)

 

Jo, men få en moderator til å flytte den inn på prosjektforumet så alle kan se hva du driver med! Der får du nok lettere hjelp også hvis du skulle trenge det :) Bare et forslag..

Håper du gjennomfører dette prosjektet iallefall! :win

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var d mye jobb og bytte hjulbuer?

Va ikke så sinnsykt mye jobb men går jo endel tima. Det verste va bak, å sveise i innersjermen fast i yttersjermen så sprut det sveiseglør overalt. Framsjerman ble gjort iløpet av 2 daga, kansje par tima per side. Mens baksjeman tok adskillig lengre tid. Korta inn sjermkantan med 2 cm på midtn for måtte muligens ha utvida hjulhusan bak ellers.

Men har jo falsa sjerman inn, sveise du overlapp så spare du nokk flere tima. Glad man bare gjør det en gang får å si det sånn :)

 

Bestilte vibrasjonsdempinga/motorfeste fra Pedersen Racing, så e nokk ikke her før Onsdag-Fredag neste uke. Nokka som va litt dumt, hadde håpa å fått motorn in iløpet av høstferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va ikke så sinnsykt mye jobb men går jo endel tima. Det verste va bak, å sveise i innersjermen fast i yttersjermen så sprut det sveiseglør overalt. Framsjerman ble gjort iløpet av 2 daga, kansje par tima per side. Mens baksjeman tok adskillig lengre tid. Korta inn sjermkantan med 2 cm på midtn for måtte muligens ha utvida hjulhusan bak ellers.

Men har jo falsa sjerman inn, sveise du overlapp så spare du nokk flere tima. Glad man bare gjør det en gang får å si det sånn :)

 

Bestilte vibrasjonsdempinga/motorfeste fra Pedersen Racing, så e nokk ikke her før Onsdag-Fredag neste uke. Nokka som va litt dumt, hadde håpa å fått motorn in iløpet av høstferien.

 

ok får se om jeg gidder å gjøre d me den nye kadett'n da. er litt rust i hjulbuene bak på den.. org 1600 med 2,0s motor;P

RV-Tuning

|BMW e28 545i prosjekt|

|BMW e28 518i brukshulk|

|BMW e23 745i delebil|

|2x Opel Kadett C|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Off, e det ingenting som e tillnærmelig "bolt on" på den her biln... Først så finn æ ut at motorfestan sikkert e 6cm for smal kontra forstillinga, så da e det å finne på en patent som fiksa det.. Så va det å få taki en clutch som hadde samme splinesan for den som sto på passa selfølgelig ikke. Så når æ skulle bolte girkassa på motorn finn æ ut at det e feil kasse, vise seg at det finns 2 typa R25 å æ har selfølgelig den til CIH!!!! Så ser ut til at det kan ta sin tid før motorn slår seg tilrette fint mellom dempertårna.

 

Går fortiden 2 steg framm å 7 steg tilbake.....!!!! :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår