Gå til innhold

Eeeeh, litt glatt kanskje? *video*

Ranger emnet

Mrleone

Anbefalte innlegg

Tragiske folk! Disse har skjønt at hvis man spinner så kommer man lettere frem. Det er så mange som overhodet ikke har peiling.

Også er det jo de som spinner på førstegir alt motoren kan, også girer de til andre og spinner enda mer. Er jo ikke rart det blir glattere for de som kjører sommerdekk når det er nok av andre *****er som har polert veien med denne spinningen.

Når jeg først er igang vil jeg fortelle om de som liker å ha dårlige dekk bak på bilen, slik at de sladder lettere. Har hørt det fra mange fwd folk. JA!! Det er så moro å kjøre i 20km/t å sladde. JA!

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

apropos den evinelig debatten om østlendinger og første snøen..

Problemet som når snøen kommer i oktober er at du ikke har "lov" til å skifte til piggdekk før den 31. oktober.

Men hvis du blir stoppet på snøføre i oktober med sommerdekk er det også ulovlig..

HURRA!!! Og hvis det da er bart om morgenen men snøen kommer rundt rushtiden, da blir det haraball.

Trikken går ofte ikke enten fordi de ikke tåler minusgrader (way to go sporveien), eller fordi metall med is mot metall er lettere friksjonsfritt. :P

Så skal det jo ikke stikkes under en stol at enkelte oslobilister ikke skulle hatt lappen og resten skulle bare aller nådigst fått lov å kjøre moped. Dernest blander inn en dæsj av våre kjære naturlig solariebrune venner som aldri har sett snø. Og krydrer det med biltetthet. Tjohei fallera, leddbuss på glatta er mojjo ja.

Nå skal jeg si det deg at mange av disse leddbussene har motoren over bakerste aksel. Med antispinn og automatgir er det ikke så fryktelig lett å dra igang bussen hvis det er glatt. Er greiere med manuelt gir på glatt føre, fordi det er litt vrient å merke at man spinner med automat. Først spoole på converteren også på hjula, og da begynner antispinnen å tulle. Antispinn suger maks. Mange av dem har også helt gal vektfordeling. f.eks 2tonn forran og 6bak, og det er jo fint hvis man skal frem på glatt føre, men av og til håpløst å styre/bremse med.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter den jeg. Så foreten endel ulykker når snøen falt i år. Og IKKE beskyld meg for å være rassist men 99% av de ulykkene jeg så og ser for den saks skyld er utlendinger og biler med utenlanske skilter som kjører på sommerdekk. Kjører MYE i oslo og omegen og blir like oppgitt hvert jævl år av folk som faktisk blir overasket over at det faktisk snør i norge :hammer

Hvordan kan vi forvente at utlendingene skal vite dette, når det virker som at halve Norge blir overraska selv? :crazysant

FMW - Foreningen Mot Wonderbaum

Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traction Control funker heeelt nydelig på min bil ihvertfall. Bilen kan stå i hvilket som helst gir, og så er det bare å gi gass. Motoren tikker rolig over og du kan føle bremsene gripe individuellt for å optimalisere grepet og hindre spinn. Kommer du ikke opp da så er det ikke sjangs uansett. Eneste minus er at man blir sløv av det, som med ABS.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider