Gå til innhold

Kjørekomputer

Ranger emnet


Mute

Anbefalte innlegg

Altså...

Kjørekomputer er f.eks. temp måler inne i bilen.

 

Så dette var litt dårlig forklart av deg! DÅRLIG INNSATS!!

du kan jo begynne med å si hvilken bil du har, å om du mener orginal kjørekomputer, og hva den skal inneholde..?

 

 

Var ikke klar over at det var flere typer!!! helst orginal

Den må vel inneholde : forbruk, snittfart , antall liter med fuel igjen. ( det vanlige )

Det er snakk om en Golf IV TDI 2001 Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver med dette nå... Skal bytte instrumenthus fra min 2000 modell til et instrumenthus som kom på Golf f.o.m 2002. jeg har i forbindelse med dette undersøkt en del rundt dette og det er visst en del ting å ta hensyn til... Jeg må f.eks få tak i en med VAG-COM slik at jeg kan oppdatere startsperren min fra IMMO2 til IMMO3. Man må altså kode om det nye instrumenthuset til det gamle systemet. Er litt hodebry men det lar seg gjøre....Det finnes How-to's på vag-com sine sider... For ordens skyld spurte jeg Møller om dette men dette er jo litt sånn "underground prosjekt" så de anbefalte det jo seff ikke.. Men det lar seg gjøre og jeg tar sjansen!

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igrunn ikke.. hehe, jeg har egentlig 10 tommeltotter men jeg tar sjansen, var en ganske rett-frem forklaring på Vag-Com sidene... Eneste som KAN være kjipt er at de sensorene som sitter i bilen idag vil kanskje ikke like det nye huset og omvendt. Dvs. at jeg er advart mot at f.eks airbaglampa kan komme til å lyse konstant, men det er over 100 forskjellige delenummer på disse insturmenthusene så det er nesten umulig å finne en med samme instrument utgangspunkt og samme oppgradering som jeg ønsker.

 

I mitt tilfelle har jeg idag delenummer: 1J0 920 821A

 

Jeg skal kjøpe med: 1J5 920 826A

 

Som du ser er det kun en bokstav og ett tall som er forskjellen..

 

Bokstaven indikerer bare at det nye huset er med Chromeringer og det siste 6 tallet at den kommer med IMMO3. Så jeg regner med at dette skal gå bra.. Det sier også de tyske forumbrukerne på div instrument-forumer rundt om.

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igrunn ikke.. hehe, jeg har egentlig 10 tommeltotter men jeg tar sjansen, var en ganske rett-frem forklaring på Vag-Com sidene... Eneste som KAN være kjipt er at de sensorene som sitter i bilen idag vil kanskje ikke like det nye huset og omvendt. Dvs. at jeg er advart mot at f.eks airbaglampa kan komme til å lyse konstant, men det er over 100 forskjellige delenummer på disse insturmenthusene så det er nesten umulig å finne en med samme instrument utgangspunkt og samme oppgradering som jeg ønsker.

 

I mitt tilfelle har jeg idag delenummer: 1J0 920 821A

 

Jeg skal kjøpe med: 1J5 920 826A

 

Som du ser er det kun en bokstav og ett tall som er forskjellen..

 

Bokstaven indikerer bare at det nye huset er med Chromeringer og det siste 6 tallet at den kommer med IMMO3. Så jeg regner med at dette skal gå bra.. Det sier også de tyske forumbrukerne på div instrument-forumer rundt om.

 

Hva er vag-com sidene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vag-Com er et diagnose verktøy som både mekanikere og private bruker for å kunne gå inn i bilens "hjerne". Der all info ligger... Vag-Com sidene er bare hjemmesiden til dette produktet.. Det har egentlig ingenting med bytte av instrumenthus annet enn at du må ha dette verktøyet når du skal kode om fra IMMO2 til IMMO3... Er forvirringen komplett nå? alacocaina

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vag-Com er et diagnose verktøy som både mekanikere og private bruker for å kunne gå inn i bilens "hjerne". Der all info ligger... Vag-Com sidene er bare hjemmesiden til dette produktet.. Det har egentlig ingenting med bytte av instrumenthus annet enn at du må ha dette verktøyet når du skal kode om fra IMMO2 til IMMO3... Er forvirringen komplett nå? alacocaina

 

Nejda. Det virker bare som om dette er en operasjon som jeg ikke bør gjøre..hehe

Trenger man virkelig kjørekomputer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger å å trenger.... Altså, synes det er rart det ikke er kjørekomputer i den bilen jeg, siden det er en 2001 modell!? Jeg bruker min egentlig kun til å se forbruket mitt... Og temperaturen er noen ganger grei å ha...

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger å å trenger.... Altså, synes det er rart det ikke er kjørekomputer i den bilen jeg, siden det er en 2001 modell!? Jeg bruker min egentlig kun til å se forbruket mitt... Og temperaturen er noen ganger grei å ha...

 

Bilen har ute temp. men mangler forbruk og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår