ZnAkE Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Heisann, kom over en 1984 244 GLT her om dagen som virka grei. Men hva skal jeg være obs på annet enn rust? Noe spesielt med motor , gir +++ som kan være greit å ta med seg ? Er vel B23E som står i den (280.000km) og M46 kasse. Går for 6000.- men har ingen erfaring med GLT med disse motorene så jeg aner ikke hvilke svakheter de eventuelt har. Noen vanlige lekkasjer, ol. ? Skal kikke på den til søndagen igjen. Hvordan er det med takluken på disse ? noe å kikke etter der ? Var litt bobler i lakken rundt hjulbuer og over kanalene men ikke hull noen steder. ? skal kikke under den på søndag. Hvordan er forbruket på disse bilene ? Satser på gode svar fra en opplyst gjeng. uhhmmwhat? MVH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Dette er en knallgod bil med en motor som så å si varer evig, bensinforbruket kan du kalkulere med at ligger på rundt literen. Videre så bør man være obs på at tannhjul i soltak kan være dårlig og åpning og lukking problematisk, samt. sjekke tilstand på stofflista som ligger rundt. Girkassa er meget bra til denne motore, og er bilen vedlikeholdt har du sannsynligvis 200 000km. igjen uten noe særlige utgifter enn normalt godt vedlikehold. Rust er jo et stadig tilbakevendende problem på disse bilene, sjekket under teppet inni foran, er teppet fuktig? Ellers så må en alltids regne med litt bobler, men så lenge det er til å redde så er alt fint! Lykke til!:D Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZnAkE Skrevet Desember 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Takker for raskt og godt svar. Bilen har stått i ca. 2 måneder å og var ikke våt inni, har ikke vært under teppene på den men under mattene så ble jeg knapt nok "klam" ¨på fingertuppene. Litt kondens i frontruten eneste, skal sjekke den grundig på søndag, blir nok en litt tryggere og mere komfortabel pendle vogn fremover. =) Suzuki dritten blei kondemnert av en POLO!! full av polakker i tilegg. svært festlig hehe. fikk igjen 10K . gratis bil i 1 år. kan ikke klage på den. MVH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 jeg tror den motoren bruker 0.8, om du kjører den fint? sjekk elektriske: * virker alle lys? sjekk bremser sjekk dempere ellers, er det rusten, som du sier. værst på rust, er 1986' modeller. forøvrig kan du sjekke om den er våt av olje, pga. evnt. oljelekkasje. men.. det er jo en billig bil! GLT er litt sjeldne og de har mye utstyr.. jeg mener det kan være en fin bil å ha som bruksbil, evnt. ha som opp-pussingsobjekt. som alltid, sjekk heftelser i http://www.brreg.no ps. den sjekker ikke i skyldige årsavgifter! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 Heisann, kom over en 1984 244 GLT her om dagen som virka grei. Men hva skal jeg være obs på annet enn rust? Noe spesielt med motor , gir +++ som kan være greit å ta med seg ? Er vel B23E som står i den (280.000km) og M46 kasse. Går for 6000.- men har ingen erfaring med GLT med disse motorene så jeg aner ikke hvilke svakheter de eventuelt har. Noen vanlige lekkasjer, ol. ? Skal kikke på den til søndagen igjen. Hvordan er det med takluken på disse ? noe å kikke etter der ? Var litt bobler i lakken rundt hjulbuer og over kanalene men ikke hull noen steder. ? skal kikke under den på søndag. Hvordan er forbruket på disse bilene ? Satser på gode svar fra en opplyst gjeng. uhhmmwhat? MVH Motor og gir tror jeg ikke er noe å bekymre seg over. Sjekk at overdriven kobler fint inn/ut uten ulyder. Er vel rusten som er fiende nr. 1, men 84 er vel ikke av de årganger som er værst. Som DaButcher sier er 86(og 87) normalt sett de største rusthaugene, noe jeg desverre vet det meste om. Hvis bilen er så bra som du gir intrykk av, og til 6000,- er der kun tre ord som gjelder : Løp Og Kjøp :) Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 hadde sjøl en 84mod GLT i grunnen den beste volvoen ej har hatt.. bilen var total opprusta, takluke lekasje. men alt virket på bilen. bilen jekk ufatteli bra var B230E motor i den, jekk faktisk bedre enn,en kompis sinn B23E vill aldri angre på kjøpet av en GLT etter mi meining. har vert borti ein 86mod GLT til en kompis.og den også var total opprustet.. Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZnAkE Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Var et par rust hull i kofferten, og nesten hull et par steder i gulvet. Ikke noe farlig eller alvorlig. Et par timer en kveld med Mig'en så er vi der. Overdriven var kobla så den går på alle girene, men ikke noe ulyder i den. Svetta en del olje rundt girkassen/clutch huset, men det trodde han var zimmer-ringen som var gåen. litt svak clutch på den. men kanon bil å kjøre. Fikk med nytt senkesett, og et tonn med deler . tror jeg var heldig med denne. Selgeren kjøpte den for ca. 1 mnd. siden for 15K. skal se om jeg finner annonsen på autodb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Selgeren kjøpte den for ca. 1 mnd. siden for 15K. da trur jeg kanskje jeg ville spurt meg om hvorfor han solgte den for 6k!? :crazysant Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Vær obs på tenningsbank... B23E har en tendens til å få det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Stemmer det som texascom sier! Og du burde koble kassa så OD'n bare virker på 4'an. Hvis du vil den skal leve lenge og vel;) Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZnAkE Skrevet Desember 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Han som solgte den holdt på å kvitte seg med alt han hadde av gammelt volvo, Han har akkurat solg 3 biler nå. Han skulle hente seg en V70R til våren igjen. Skal koble tilbake OD'en ja. Svetta litt olje fra girkassen, men det er vel bare å bytte den tettningen bak på kassen det vel.? Ørlite tikking akkurat når jeg trakker til på gassen ellers så er det ikke no ulyder i den. Skal se om jeg får lagt opp noen bilder etter hvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.