Gå til innhold

244 Glt

Ranger emnet


ZnAkE

Anbefalte innlegg

Heisann, kom over en 1984 244 GLT her om dagen som virka grei.

 

Men hva skal jeg være obs på annet enn rust?

 

Noe spesielt med motor , gir +++ som kan være greit å ta med seg ?

 

Er vel B23E som står i den (280.000km) og M46 kasse.

 

Går for 6000.- men har ingen erfaring med GLT med disse motorene så jeg aner ikke hvilke svakheter de eventuelt har.

 

Noen vanlige lekkasjer, ol. ?

 

Skal kikke på den til søndagen igjen.

 

Hvordan er det med takluken på disse ? noe å kikke etter der ?

 

Var litt bobler i lakken rundt hjulbuer og over kanalene men ikke hull noen steder. ? skal kikke under den på søndag. Hvordan er forbruket på disse bilene ?

 

Satser på gode svar fra en opplyst gjeng. uhhmmwhat?

 

 

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en knallgod bil med en motor som så å si varer evig, bensinforbruket kan du kalkulere med at ligger på rundt literen. Videre så bør man være obs på at tannhjul i soltak kan være dårlig og åpning og lukking problematisk, samt. sjekke tilstand på stofflista som ligger rundt.

 

Girkassa er meget bra til denne motore, og er bilen vedlikeholdt har du sannsynligvis 200 000km. igjen uten noe særlige utgifter enn normalt godt vedlikehold.

Rust er jo et stadig tilbakevendende problem på disse bilene, sjekket under teppet inni foran, er teppet fuktig? Ellers så må en alltids regne med litt bobler, men så lenge det er til å redde så er alt fint!

 

Lykke til!:D

Fast, faster, to fast, DEAD!

 

*Volvo 240GL++ 1989*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for raskt og godt svar.

 

Bilen har stått i ca. 2 måneder å og var ikke våt inni, har ikke vært under teppene på den men under mattene så ble jeg knapt nok "klam" ¨på fingertuppene.

 

Litt kondens i frontruten eneste, skal sjekke den grundig på søndag, blir nok en litt tryggere og mere komfortabel pendle vogn fremover. =)

 

Suzuki dritten blei kondemnert av en POLO!! full av polakker i tilegg. svært festlig hehe. fikk igjen 10K . gratis bil i 1 år. kan ikke klage på den.

 

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror den motoren bruker 0.8, om du kjører den fint?

sjekk elektriske:

* virker alle lys?

sjekk bremser

sjekk dempere

 

ellers, er det rusten, som du sier.

værst på rust, er 1986' modeller.

 

forøvrig kan du sjekke om den er våt av olje, pga. evnt. oljelekkasje.

men.. det er jo en billig bil!

GLT er litt sjeldne og de har mye utstyr..

 

jeg mener det kan være en fin bil å ha som bruksbil, evnt. ha som opp-pussingsobjekt.

 

som alltid, sjekk heftelser i http://www.brreg.no

ps. den sjekker ikke i skyldige årsavgifter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, kom over en 1984 244 GLT her om dagen som virka grei.

 

Men hva skal jeg være obs på annet enn rust?

 

Noe spesielt med motor , gir +++ som kan være greit å ta med seg ?

 

Er vel B23E som står i den (280.000km) og M46 kasse.

 

Går for 6000.- men har ingen erfaring med GLT med disse motorene så jeg aner ikke hvilke svakheter de eventuelt har.

 

Noen vanlige lekkasjer, ol. ?

 

Skal kikke på den til søndagen igjen.

 

Hvordan er det med takluken på disse ? noe å kikke etter der ?

 

Var litt bobler i lakken rundt hjulbuer og over kanalene men ikke hull noen steder. ? skal kikke under den på søndag. Hvordan er forbruket på disse bilene ?

 

Satser på gode svar fra en opplyst gjeng. uhhmmwhat?

 

 

MVH

 

Motor og gir tror jeg ikke er noe å bekymre seg over. Sjekk at overdriven kobler fint inn/ut uten ulyder.

Er vel rusten som er fiende nr. 1, men 84 er vel ikke av de årganger som er værst. Som DaButcher sier er 86(og 87) normalt sett de største rusthaugene, noe jeg desverre vet det meste om.

 

Hvis bilen er så bra som du gir intrykk av, og til 6000,- er der kun tre ord som gjelder : Løp Og Kjøp :)

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde sjøl en 84mod GLT i grunnen den beste volvoen ej har hatt..

bilen var total opprusta, takluke lekasje. men alt virket på bilen. bilen jekk ufatteli bra var B230E motor i den, jekk faktisk bedre enn,en kompis sinn B23E

 

vill aldri angre på kjøpet av en GLT etter mi meining.

 

har vert borti ein 86mod GLT til en kompis.og den også var total opprustet..

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var et par rust hull i kofferten, og nesten hull et par steder i gulvet.

 

Ikke noe farlig eller alvorlig.

 

Et par timer en kveld med Mig'en så er vi der.

 

Overdriven var kobla så den går på alle girene, men ikke noe ulyder i den.

 

Svetta en del olje rundt girkassen/clutch huset, men det trodde han var zimmer-ringen som var gåen. litt svak clutch på den. men kanon bil å kjøre.

 

Fikk med nytt senkesett, og et tonn med deler .

tror jeg var heldig med denne.

 

Selgeren kjøpte den for ca. 1 mnd. siden for 15K.

 

skal se om jeg finner annonsen på autodb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som solgte den holdt på å kvitte seg med alt han hadde av gammelt volvo, Han har akkurat solg 3 biler nå. Han skulle hente seg en V70R til våren igjen.

 

Skal koble tilbake OD'en ja.

 

Svetta litt olje fra girkassen, men det er vel bare å bytte den tettningen bak på kassen det vel.?

 

Ørlite tikking akkurat når jeg trakker til på gassen ellers så er det ikke no ulyder i den.

 

Skal se om jeg får lagt opp noen bilder etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår