Gå til innhold

Weber 36 DCNVA og IHI RHB5 turbo

Ranger emnet


RoFFen

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg skal bygge en weber med turbo, men det jeg lurte på var bensintrykket.

Har prøvemontert weberen men det sprutet bensin ut av lufteskruene, så da er trykket for høyt for den stakkars flotørventilen i bensinhuset på weberen.

(den greier ikke stenge når flotøren går opp for å lukke ventilen)

 

MEN, det heter seg vel sånn at bensintrykket alltid skal være høyere enn turbotrykket..

Har en 89gl (monopoint) så pumpa mi gir fra 0.8-1,2 bar. Har hørt med flere "weber" folk og de sier at trykket skal ligge på rundt 0,3-0,4 på weberen..

Er jo mulig ved å sette på en trykkregulator, men da kommer det i underkant av turbotrykket....0,5-0,7 BAR

 

Er vel sånn at når turbotrykket blir høyere enn bensintrykket, så vil ikke bensinen komme seg ut. blir tykkt tilbake av lufttrykket på en måte??

Er det noen som har erfaring eller teori om hva som kan gjøres her?

 

Weberen er en dobbeldysa "synkron" forgasser..

 

På forhånd takk.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med trykkforgasser?? Er ikke så kjent med weber enda.

 

Kikk på denne: http://www.piercemanifolds.com/36DCNVH.pdf

Eller denne: http://www.piercemanifolds.com/36DCNVHpl.pdf

 

det er H typen men det er jo ikke store forskjellen.. flotøren er det eneste jeg har sett foreløpig.

Men jeg vil vel tru at det er en sugegasser siden den opererer på så lite trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått ny data, så har ikke adobe :) men uansett, finn ut om den er beregnet på overlading.. er nemlig konstruert spesiellt de som er ment for å bruke med turbo.. har sett folk som har fått det til å fungere med ¨å sette forgasseren før turboen, men blir noe jall..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke forgasseren du har er laget for overtrykk - at det er det som er problemet.

 

Så helt forsøksmessig kunne du prøvd å lage en boks rundt hele forgasseren slik at du setter hele gasseren under trykk. Skal funkerer teoretisk ivertfall.

 

Problemet er da bensinslanger , gassvier og slike ting som må gå inn i denne boksen.

Og så må du kunne åpne den for justering.

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webere skal ha rundt 0,3 bars trykk, (25000 - 30000 Pascal)

Kanskje du har defekt nålventil eller flottøren har hengt seg opp?

 

Edit. Leste tråden litt bedre nå og ser du har monopoint, og da er det ikke rart bensinen spruter ut av forgasseren! Du må ha bensintrykksregulator, om du i tillegg skal ha turbo må denne regulatoren bli styrt av turbotrykket (MAP-sensor).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. altså det er mulig å bruke denna forgasseren bare jeg får meg en slik MAP sensor??

Flotøren er hel og fin den.. samme med nålventilene.

hmm.. får kikke etter en slik MAP-sensor da.

Forslag på hvor jeg kan finne det og tilhørende trykkregulator??

 

Spør Velox Motor om de har noen tips, mulig de også selger slikt.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår