Gå til innhold

Gr.A / t5 kamaksel og watt/four link spm.

Ranger emnet


tvindal

Anbefalte innlegg

95082150 Trimkamaxel GrA för ökad effekt, B21ET, B23/B230 Turbo. Duration 252, lyft 10,24 mm. 2768:-

 

95082151 Trimkamaxel Gr A RACE för ökad effekt, B21ET & B23/B230T. Duration 267, lyft 11,00 mm. 3173:-

 

Hvilken en av disse anbefaler dere/blir brukt i 230 motorer med 531 topp som skal opp imot 470-480hk.?

 

Og hva er fordel og hva trengs med og bygge watt link? Mye jobb?

 

Samme sp.m med Four link.

 

Mvh Terje

07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;)

94 Audi RS2

77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++

98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser

08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wattlink, det er jo at akslingen er sentrert hele tiden!

på en vanlig gatebil er det ikke nødvendig, sier tom. pedersens-racing

fourlink vil gi mer grep, pga. den presser akslingen ned, såvidt jeg har forstått det riktig.

 

forøvrig må du ha wattlink før 4-link.

 

må vel regne med ca. 4-6.000kr for både wattlink og 4-link, samt. du må sveise feste i karrosseriet.

 

det krever litt jobb og penger, men.. du får jo gromt understell og du slipper å drive å modde på det jævla panhardstaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wattlink, det er jo at akslingen er sentrert hele tiden!

på en vanlig gatebil er det ikke nødvendig, sier tom. pedersens-racing

fourlink vil gi mer grep, pga. den presser akslingen ned, såvidt jeg har forstått det riktig.

 

forøvrig må du ha wattlink før 4-link.

 

må vel regne med ca. 4-6.000kr for både wattlink og 4-link, samt. du må sveise feste i karrosseriet.

 

det krever litt jobb og penger, men.. du får jo gromt understell og du slipper å drive å modde på det jævla panhardstaget.

 

nå er det vel ikke opp til pedersen racing og bedømme hva som er nødvendig eller ikke.. fordelen med wattlink er jo at du slipper og få skyvd bakaksel fra side til side, da den går rett opp og ned, og det er jo en stor fordel om du har no store hjul og lav bil så slipperdu at dem sakl svinge inn i hjulbuen...

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt nok lyst, så kunne jeg ha lagd meg en konto på den photo sia. SÅ kunne jeg lagt dem opp. Er vel den metoden der for å feste watt link som er mest brukt. Var i allefall løst sånn på en Super national 242 (rally). Sjekk på fig 5 a! kæll som har blåst turboen til månen se!!!

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt nok lyst, så kunne jeg ha lagd meg en konto på den photo sia. SÅ kunne jeg lagt dem opp. Er vel den metoden der for å feste watt link som er mest brukt. Var i allefall løst sånn på en Super national 242 (rally). Sjekk på fig 5 a! kæll som har blåst turboen til månen se!!!

 

http://www.pyrabel.net/eksternt/upload/upload.php

bruk denne sia for å laste opp bilder! ingen registrering! kjempekjekt :wave

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt, så er det allerede 4-link på 240n. Du trenger ikke bytte med mindre du er misfornøyd med vinklene...

 

Og watt-stag eller ikke? På en senka Volvo, så er det ikke akkurat så mye vandring igjen i fjærene, så det er nesten bortkasta. Men på en rc bil med nesten en halvmeter (hehe) fjæringsvei har watt-stag absolutt noe for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få gjette på at man kanskje skulle hatt nye retainere og ventilfjærer ved bytte til en såpass agressiv kam? Spesielt i tilfelle man har tenkt å bruke en del høyere turtall på maskinen. Er veldig lite som er så kjedelig som å droppe en ventil inn i en nybygd motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår