FriX-244TiC Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Hei... Har en 80mod Trans AM som jeg har nettopp bygd ferdig en 350chevy motor i..oxo hadde det vert deili å få den bilen ned i bakken.. meen åssen? har hørt om "senkespindlere" til foran men hvor? og bak akselen tror jeg kan bare fløtte over bladfjærene ganske problemfritt!?! ser vertfall slik ut... Vh Vegard Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Drop-spindler er vel ikke dumt med tanke på at man beholder hjul-geometrien, f.eks. PST og Superior spindels ( og sikkert mange andre å....) http://www.p-s-t.com/gm/gmdropspin.html http://www.superiorspindles.com/index.html Senkefjærer til både foran å bak har f.eks. Hotchkis, http://www.hotchkis.net/cgi-bin/EDCstore.pl Vil du ha bilen skikkelig ned i ”møkka” er sikkert en kominasjon av begge deler bra :) Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet Desember 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 takker så meeeget :) kikka bare fort imellom nå jeg.. men senker den 2"bak og 2"senkespindlere + 2" fjærer foran bør holde.. får se åssen det blir te våren.. Vh Vegard Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Bak er vel senkeklosser det billigste og beste måten.Jeg hadde noen slike 2" liggende fra en slik bil men finner ikke igjen dragbåndene... Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Jeg vil ikke anbefale senkespindler uten at du også skaffer hardere fjærer. Senkehysteriet har tatt fullstendig overhånd, spør du meg. Jeg bygger hotrod av en '34 Ford og har kjøpt inn et komplett forstillingskit fra Fat Man Fabrication. De anbefalte ikke senkespindler på det kit'et, så jeg kjøpte med standard spindler. Etter å ha browset endel hotrod forum'er på nettet ble jeg litt urolig for om rodden min vil bli for høy. Jeg kommer til å bruke 16" felger. Det vanlige er jo 15". Fat Man sier at deres kit vil lokalisere spindelen på linje med undersiden av rammevangen og med denne infoen besluttet jeg å løsne ramma fra rammejiggen, legge den ut på gulvet og sjekke sjøl. Jeg staget opp ramma og justerte den i henhold til spindel-plassering og hjulstørrelse og fikk nesten sjokk. Den lå jo f**n meg nesten på gulvet! Jeg fatter ikke at noen vil ha den lavere enn dette! Ok. Luftfjæring er jo unntaket, men det snakker vi ikke om her. Vet at dette ikke har direkte sammenheng med din T/A, men vær klar over at det finnes MANGE tøffe biler rundt omkring som jeg vedder på er knapt kjørbare. Ta noen mål under bilen din og vurder NØYE. Se om bilen din tåler samme fjæringsveien når alt er 2" nærmere bakken. Hvis ikke: Regn stivere fjærer med i senke-budsjettet. Nå vet selvsagt ikke jeg hvilke mål du har med T/A'en din. Men dersom noen kommenterer at min moderat senkede rod er for høy når den engang er ferdig, er målet mitt at jeg skal kunne svare "kanskje det, men la oss ta en tur i hver vår bil og finne det ut!" :deng Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 takker for svar:).. lurer litt på om jeg driter i det da.. for bilen skal selges te sommern tenkte jeg..bare hadde lyst å se åssen den ble med senking og sidepipes og åssen kjøreegenskapene ble :) meen blir ikke siste amcar vertfall.. Lykke til me hot rod prosjektet ditt !! happyhappy Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Hvis du har planer om sidepipes på 2. gen. F-body, anbefaler jeg å beholde høyden. Det er lavt nok som det er. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Hvis du har planer om sidepipes på 2. gen. F-body, anbefaler jeg å beholde høyden. Det er lavt nok som det er. Kan det bli lavt nok da? :drive2 :watchout "Vanlige" headers og outsiders får nok kort levetid på en senket T/A ja. Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.