Gå til innhold

senking av trans am

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei...

 

Har en 80mod Trans AM som jeg har nettopp bygd ferdig en 350chevy motor i..oxo hadde det vert deili å få den bilen ned i bakken.. meen åssen?

har hørt om "senkespindlere" til foran men hvor? og bak akselen tror jeg kan bare fløtte over bladfjærene ganske problemfritt!?! ser vertfall slik ut...

 

Vh Vegard

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drop-spindler er vel ikke dumt med tanke på at man beholder hjul-geometrien, f.eks. PST og Superior spindels ( og sikkert mange andre å....)

http://www.p-s-t.com/gm/gmdropspin.html

http://www.superiorspindles.com/index.html

 

Senkefjærer til både foran å bak har f.eks. Hotchkis, http://www.hotchkis.net/cgi-bin/EDCstore.pl

 

Vil du ha bilen skikkelig ned i ”møkka” er sikkert en kominasjon av begge deler bra :)

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale senkespindler uten at du også skaffer hardere fjærer.

Senkehysteriet har tatt fullstendig overhånd, spør du meg.

 

Jeg bygger hotrod av en '34 Ford og har kjøpt inn et komplett forstillingskit fra Fat Man Fabrication. De anbefalte ikke senkespindler på det kit'et, så jeg kjøpte med standard spindler.

Etter å ha browset endel hotrod forum'er på nettet ble jeg litt urolig for om rodden min vil bli for høy. Jeg kommer til å bruke 16" felger. Det vanlige er jo 15".

Fat Man sier at deres kit vil lokalisere spindelen på linje med undersiden av rammevangen og med denne infoen besluttet jeg å løsne ramma fra rammejiggen, legge den ut på gulvet og sjekke sjøl.

 

Jeg staget opp ramma og justerte den i henhold til spindel-plassering og hjulstørrelse og fikk nesten sjokk.

Den lå jo f**n meg nesten på gulvet! Jeg fatter ikke at noen vil ha den lavere enn dette! Ok. Luftfjæring er jo unntaket, men det snakker vi ikke om her.

 

Vet at dette ikke har direkte sammenheng med din T/A, men vær klar over at det finnes MANGE tøffe biler rundt omkring som jeg vedder på er knapt kjørbare.

 

Ta noen mål under bilen din og vurder NØYE. Se om bilen din tåler samme fjæringsveien når alt er 2" nærmere bakken. Hvis ikke: Regn stivere fjærer med i senke-budsjettet.

 

Nå vet selvsagt ikke jeg hvilke mål du har med T/A'en din. Men dersom noen kommenterer at min moderat senkede rod er for høy når den engang er ferdig, er målet mitt at jeg skal kunne svare "kanskje det, men la oss ta en tur i hver vår bil og finne det ut!" :deng

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar:)..

 

lurer litt på om jeg driter i det da.. for bilen skal selges te sommern tenkte jeg..bare hadde lyst å se åssen den ble med senking og sidepipes og åssen kjøreegenskapene ble :) meen blir ikke siste amcar vertfall..

 

Lykke til me hot rod prosjektet ditt !! happyhappy

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har planer om sidepipes på 2. gen. F-body, anbefaler jeg å beholde høyden. Det er lavt nok som det er.

Kan det bli lavt nok da? :drive2 :watchout

"Vanlige" headers og outsiders får nok kort levetid på en senket T/A ja.

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår