Gå til innhold

Godkjenning osv.. ? noen som kan hjelpe..

Ranger emnet

Grinder_MB

Anbefalte innlegg

'Heij, nå har jeg startet og ribbe ut mb 190'en for interiøret--- og skal til gangs med å lappe hull osv, + sveise på nye hjulbuer samt andre små sveisejobber i inn hjulbuen..

Er alt dette slikt jeg bør melde om til biltilsynet, ang. sveisinga i gulvet osv.... ?

----------------------------------------------

X-84- Mercedes Benz 190e, 2.0

X-87- Ford Scorpio, DOCH 16v

92- Ford Probe, 24v, "medeier".

Det fins ingen problemer, Kun løsninger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Heij, nå har jeg startet og ribbe ut mb 190'en for interiøret--- og skal til gangs med å lappe hull osv, + sveise på nye hjulbuer samt andre små sveisejobber i inn hjulbuen..

Er alt dette slikt jeg bør melde om til biltilsynet, ang. sveisinga i gulvet osv.... ?

Næh, du skal vel bare fjerne rust? Men er jo en fordel at den som skal sveise vet hva han gjør da.. Egentlig er jeg på litt tynn is her, kanskje det kreves at det er et autorisert verksted som skal gjøre jobben? Uansett tror jeg ikke det er så stor grunn til bekymring, så lenge jobben blir skikkelig gjort:)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, du skal vel bare fjerne rust? Men er jo en fordel at den som skal sveise vet hva han gjør da.. Egentlig er jeg på litt tynn is her, kanskje det kreves at det er et autorisert verksted som skal gjøre jobben? Uansett tror jeg ikke det er så stor grunn til bekymring, så lenge jobben blir skikkelig gjort:)

mvh oddi

naah, sveising skal ikke være noe prob. har en utdanna sveisebror, + sveisa sidn jeg var 10 så d skal nok funke... hehe.. bare lurte på om det kom under ombygging av bilen lissm... well well

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørte en på biltilsynet fortelle om en som hadde modefisert en volvo "litt". da ble det spørsmål om vilke ståltyper han hadde brukt osv. det viste seg at det var 14 forskjellige ståltyper og legeringer i/på bilen. siden han ikke kunne gjore rede for det ble det ikke noe godkjenning...

bare som en advarsel liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørte en på biltilsynet fortelle om en som hadde modefisert en volvo "litt". da ble det spørsmål om vilke ståltyper han hadde brukt osv. det viste seg at det var 14 forskjellige ståltyper og legeringer i/på bilen. siden han ikke kunne gjore rede for det ble det ikke noe godkjenning...

bare som en advarsel liksom..

Naahm, bruker standard metall plater som verkstedet bestiller... 1.5 - 2.0mm

U-bearbeidet metall... well

Dessuten så er det jo ikke akkurat store jobben heller da, lappe rundt jekkfester/baksete.. indre hjulbuer, og bakre hjulbuer..

Der det er tynt lissm.. viss jeg kanskje hadde tatt med meg halve skraphaugen hjem, så hadde det blitt noe annet.. da skulle det fort ha blitt et par sorter å velge mellom ja.. men da måtte jeg sikkert ha behandla rusta på sveise stykket, og prioritert det mere en selve bilen.. hehehe well

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker du deler fra merce så går det sikkkert suuuuper bra

denne volvoen jeg prata om var heller ombygd av det mere extreme slaget da. litt mere enn rustsveising kan du si .... hehe.

joa, gjør vell i grunn det...

tysker blekket må jo holde for en eller annen standard. :usa: . hehehehe well

Lenke til kommentar
Del på andre sider