Gå til innhold

sparer man egentlig så mye på og ikke ha egen forsikriïng?

Ranger emnet

LLH

Anbefalte innlegg

har lest noen tråder nå og kunne ikke dy meg..

har forsikring hos sparebank 1. på 16000 med 50% bonus første året....

ungdomstilegget er på 2500kr. dette gjor da ikke forsikringa noe dyrere av noen stor grad. får til og med igjenn alt vis du kjører skade fritt.

det jeg mener er at det er lurere og ha forsikringa på seg selv i ung alder og bor hjemme og har litt lite penger og opparbeide bonus. enn og ha mye i forsikring når man har flytta hjemmefra og har mange andre ting de penga kunne gått til.

får kjøre litt dårligere bil vis man ikke har råd til forsikringa kansje. eller ikke kjøpe typiske ungdoms biler. eller biler uten slike heftige forkortelser på tre bokstaver kansje. eller vente med og realisere en realistisk bildrøm til andre bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer mye an på type bil.

Skal du betale 60000 for kasko i året.

Bonus starter fra en er 18 år.

Men jeg hadde lett mc fra jeg var 15 på meg.

Uten uhell så var forsikringsselskapet veldig snille med meg.

Når jeg forsikret bil.

Det lønner seg å ha forsikring på noe, enn å ikke ha i det heletatt.

Moped feks, fra en er 16. Og beholde moped og forsikring.

Selv om bilen er forsikret på noen andre.

Jeje, tror ansvar lønner seg. Og kasko ikke.

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo så klart avhenger det på forsikrings selskap,alder,biltype,antall ulykker på den bilen osv

men vis man får f.eks 60000 i året på en bil og det er den realistiske drømme bilen. da skulle man jo tro at det lønner seg og vente med den til man slipper tillegg og har grei bonus.

har man 60000 og 20% bonus har man 33000 når man har 75% bonus (alder ikke tatt i betraktning) det er jo hardere og betale 60000 når man har flytta hjemme fra, enn det er og betale 60000 når man bor hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider