Gå til innhold

AMA: Prosjekt, Nordlands Golf.

Ranger emnet


AMA

Anbefalte innlegg

Tråden om bilen min startet med at jeg trengte hjelp til boostcontrollern- Men har nå fått det til og fortsatte like godt tråden til info og bilder av golfen..

 

 

Vet ikke om jeg la ut tråden i rett tema, men prøver.

 

Jeg har nettopp montert en Greddy Proffec B spec II Boostcontroller i golfen, men skjønner ingenting av innstillingene på den? Greit jeg får til og justere trykk opp og ned, men så er det noen % tall osv som jeg ikke skjønner noe av.

 

Jeg har prøvd litt, men har ikke fått det bra til, akkurat som trykket kommer og går også kommer igjen når jeg bunner gassen. Altså ikke stabilt trykk.

 

Må ellers si at turbo/dyser/ventiler/stempler/råder/hallgiver/luftmengdemåler/ +++ alt i motor er NYTT.

 

Så det er tydelig at det har noe med innstillingene på controllern.

 

Noen som kan hjelpe meg med og få silt inn den rett.

 

Boost 1, vill jeg ha på 1,2bar

Boost 2, vill jeg ha på 1,7bar

 

Håper noen som vet.

 

Mvh Asbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde en kompis med samme boost-controller'n i en 200SX og den er JÆVLI komplisert.. Anbefaler å høre med en forhandler for disse.. Evt. ringe et firma og få den på rullende landevei så de får optimalisert den helt.. Han kompisen gjorde det og det hjalp no JÆVLI !

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

 

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg la ut tråden i rett tema, men prøver.

 

Jeg har nettopp montert en Greddy Proffec B spec II Boostcontroller i golfen, men skjønner ingenting av innstillingene på den? Greit jeg får til og justere trykk opp og ned, men så er det noen % tall osv som jeg ikke skjønner noe av.

 

Jeg har prøvd litt, men har ikke fått det bra til, akkurat som trykket kommer og går også kommer igjen når jeg bunner gassen. Altså ikke stabilt trykk.

 

Må ellers si at turbo/dyser/ventiler/stempler/råder/hallgiver/luftmengdemåler/ +++ alt i motor er NYTT.

 

Så det er tydelig at det har noe med innstillingene på controllern.

 

Noen som kan hjelpe meg med og få silt inn den rett.

 

Boost 1, vill jeg ha på 1,2bar

Boost 2, vill jeg ha på 1,7bar

 

Håper noen som vet.

 

Mvh Asbjørn

 

Du burde få gjort det hos noen som kan sjekke AFR verdiene underveis. Forhåpentlig så har du bensisn system som kan levere nok til så mye?

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mas: Bilder kommer etter hvert, venter på noen fine bilder som skal på trykk i Max, Bilsport, Motorbørsen og Right On.

Sonich: Skulle tro jeg når målet med 350HK nå ja :):):)

Realace: Bensin er det nokk av. 511 Bensindyser og justerbart bensintrykk,+ mappen er lagt opp til 1,8bars trykk..

 

 

Men tilbake til spørsmålet? INgen som har monteret og justert i en vag? Har funnet et nogenlunde stabiilt trykk nå på 1,2bar, men er ikke 110% fornøyd.. Må vell finjustere enda mere..

 

Tar tid detta ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kassen er forøvrig original,- Vet ikke hvor mye denne tåler eller hva jeg kan gjøre med den? Noen tips kanskje?

Har byttet og satt i en forsterket racing clutch med lettet svinghjul, og fjernet denne antispinn greia på bilen.

 

Har forøvrig 1,5cm spacer på begge fremhjula og satt på litt bredere fremdekk, så håper det hjelper litt mot hjulspinn.. Men hjulspinn blir det vell uansett ;)

 

Vurderer og koste på meg Gate slicks dekk som skal brukes under banekjøring, det hjelper da enda mere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår