Gå til innhold

Kjøre av veien , miste lappen ?

Ranger emnet

lars-frr

Anbefalte innlegg

Hei sann

Lest en del tråder her nå om folk som mister lappen etter å ha kjørt av veien der er glatt osv !! Selv om de har kjørt ekstremt sakte så har politiet fratatt dem førerkortet.. Kan de egentlig gjøre de ? Selv om det er helt uskyldig. Jeg kjørte av veien i går men det var fordi jeg lå brett så det holdt hehe. Fikk litt panikk for at snuten da evt skulle komme. Men vi fikk den kjapt opp takket være en fet litt eldre kar som hadde helt lattis hehe. Men hvis politet da hadde kommet ville de da tatt lappen min? Hvis jeg hadde forklart at det hadde løpt et dådyr rett ut i veien og jeg måtte foreta en nødmanøver ??

Dette var inne i sørkedalen for de som er kjent, og der løper det stad noen dyr ut i veien.. Var også kl 01 00 på natten..

Plz ikke kom med usakleig "ikke brekk hvis du ikke kan det osv" Er bare ute etter hva snuten hadde gjort i en slik situasjon. Hva er det som bestemmer om de kan frata lappen ??

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som bestemmer om de kan frata lappen ??

Loven sier noe om at kjøringen skal utføres forsvarlig og hensynsfullt uten å sette andre i fare osv, så det er vel opp til hver enkelt tjenestemann å definere hva han legger i ordet "forsvarlig og hensynsfullt"..

Noe som gir rom for rare episoder der f,eks du kan miste lappen for å skli ned i en grøft på en øde vei, mens f,eks jeg ville beholdt lappen..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørkedalen ja! Er ikke langt fra meg det.

Tror nok du KUNNE bli trodd på at et dyr løp ut i veien. MEN: Såvidt jeg vet, er det vel en del snø i Sørkedalen fortsatt, og så vidt jeg vet, ville ikke dådyrspor snødd igjen på 1 time. Så dersom du sa noe slikt som at "Høi, kom et dådyr ut i vegen!", og de ikke hadde funnet noen spor verken på veien eller på siden, sliter du vel litt tror jeg...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble fortalt at det ikke var mulig og kjøre av veien, hvis du oppførte deg aktpågivende, og kjørte etter forholdende ! dette var altså i et avhør, der jeg var kalt inn netopp pga av utforkjøring, som endte i velt ..

Sånn som det der er det dummeste jeg hører bambam

Ingen mennesker er så perfekte at dem klarer å vurdere samt kalkulere for absolutt alle mulige situasjoner som kan oppstå i traffikken.

Situasjoner med underkjølt regn, kraftig vind, lokale regnbyger, dyr i veibanen, barn i veibanen osvosv er ting som kan oppstå for absolutt alle, og noen ganger klarer bare ikke kroppen å reagere fort nok til at en unngår situasjonen. Loven sier også det er likhet for loven, at forskjellsbehandling på grunnlag av kjønn, rase, legning ikke skal forekomme, men allikevel så slipper jenter/kvinner tilsnakk/kjeft hvis dem kjører utenfor.

Slike påstander er typiske utsagn for tullinger i det offentlige som aldri har vært i nærheten av noe som kan kalles livserfaring/praktisk erfaring, skal sitte på et kontor å fortelle andre hvordan ting fungerer der ute. :aug: :deng

Kjenner jeg fyrer meg skikkelig opp her :anger:

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som det der er det dummeste jeg hører bambam

Ingen mennesker er så perfekte at dem klarer å vurdere samt kalkulere for absolutt alle mulige situasjoner som kan oppstå i traffikken.

Situasjoner med underkjølt regn, kraftig vind, lokale regnbyger, dyr i veibanen, barn i veibanen osvosv er ting som kan oppstå for absolutt alle, og noen ganger klarer bare ikke kroppen å reagere fort nok til at en unngår situasjonen. Loven sier også det er likhet for loven, at forskjellsbehandling på grunnlag av kjønn, rase, legning ikke skal forekomme, men allikevel så slipper jenter/kvinner tilsnakk/kjeft hvis dem kjører utenfor.

Slike påstander er typiske utsagn for tullinger i det offentlige som aldri har vært i nærheten av noe som kan kalles livserfaring/praktisk erfaring, skal sitte på et kontor å fortelle andre hvordan ting fungerer der ute. :aug: :deng

Kjenner jeg fyrer meg skikkelig opp her :anger:

Utrolig godt sagt!

Hva vil man helst gjøre, kjøre over små barn som leker, eller redde dem ved å slenge bilen ut av veien (dersom det er et jorde eller noe der)?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke mye snø på veien, litt mer slapps slik at spor hadde de aldri funnet.. Dådyret kunne jo ha gått langs veien for alt politiet vet.. Og er jo kun i grøften det var nok snø til å evt finne spor. Syntest ikke politiet skal ha myndighet til å ta lappen i slike situasjoner. Da må de evt se situasjonen slik at de faktisk har sett hva som har skjedd.. De kan ikke bare komme her og tro at jeg gjorde ditt og datt. For meg er førerkortet viktig da jeg kjører Pizza på kveldene. Og seff i dette tilfellet så lå jeg bredt dvs da var det min egen skyld og dumhet, men faen så gøy det er å ligge bredt der inne hehe. Men det jeg vil frem er en situasjon der man faktisk ikke kan noen ting for det. Feks hvis jeg hadde kjørt med Peppes bilen min ned en lang bratt bakke oppe i holmenkollen og mistet kontrollen selv om jeg kjørte i 2 km.. Da skal jo ikke jeg miste lappen..Det blir for dumt. Hva er deres meninger ?

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke mye snø på veien, litt mer slapps slik at spor hadde de aldri funnet.. Dådyret kunne jo ha gått langs veien for alt politiet vet.. Og er jo kun i grøften det var nok snø til å evt finne spor. Syntest ikke politiet skal ha myndighet til å ta lappen i slike situasjoner. Da må de evt se situasjonen slik at de faktisk har sett hva som har skjedd.. De kan ikke bare komme her og tro at jeg gjorde ditt og datt. For meg er førerkortet viktig da jeg kjører Pizza på kveldene. Og seff i dette tilfellet så lå jeg bredt dvs da var det min egen skyld og dumhet, men faen så gøy det er å ligge bredt der inne hehe. Men det jeg vil frem er en situasjon der man faktisk ikke kan noen ting for det. Feks hvis jeg hadde kjørt med Peppes bilen min ned en lang bratt bakke oppe i holmenkollen og mistet kontrollen selv om jeg kjørte i 2 km.. Da skal jo ikke jeg miste lappen..Det blir for dumt. Hva er deres meninger ?

Kjører vel ikke tilfeldigvis Peppe's fra Røa (med Verso), gjør du?

Hehe. Jeg synes at hvis politiet SER det, eller faktisk kan bevise at du har grisekjørt/det motsatte (dådyr, fulle julenisser og små barn), er du uskyldig inntil noe er bevist. Vedder på at de bare hadde hjulpet en 50 åring som hadde kjørt utfor, mens en 20-åring får inndradd førerkortet! Liker ikke at mange autoritære misbruker den tillit og makt de har fått. Null respekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det ja , kjører for peppes på røa.. Chill det. For jeg har sett mange som har kjørt ut av i sørkedalen, da gammlinger, kan ikke tro at de har mistet lappen.

Nei, hehe. Jeg vet selv hvor jævlig det kan bli oppover de veiene. Husker, fem år siden, dro faren min av på fjellet en gang. Ikke veldig glatt egentlig, han bare hadde tankene ett annet sted, og holdt litt for mye til høyre, som resulterte av Corollaen bare skled pent ned i grøften.

Hehe, bor rett ovenfor Peppes jeg, Smedhaugen vis du vet hvor det er. Naboen er bilmekaniker, bor jo bare rett over Sørkedalsveien. I det brune huset ovenfor Sun Shop, Peppes, der. Har av og til en heftig bilpark der. Du har faktisk kanskje sett min Daihatsu der også (rød, liten tass, 5 uker siden)?

Verden er liten as. Sorry Off Topic, men det er jo helt sykt hvor liten verden er da! :D

BTW, purken kom ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei snuten kom ikke, men var livredd for det.. Kom en sykt fet kar som hjalp :)

Er ofte oppe i Smedhaugen hehe. Kan vel nesten alle adresser i dette området gitt hehe..Du blir ikke lei av all den spinningen utifra peppes da, vi har fått en del klager på det hehe.. Om å gjøre å spinne lengst mulig opp til krysset.. Men han bilmekanikern tror jeg har gjort noe arbeid for mange av de som jobber på peppes. Du har ikke sett bilen min da, hvite golfen.. Bekllager at dette ble veldig off topic, men ja ja.

CopyofCIMG4904.jpg

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei snuten kom ikke, men var livredd for det.. Kom en sykt fet kar som hjalp :)

Er ofte oppe i Smedhaugen hehe. Kan vel nesten alle adresser i dette området gitt hehe..Du blir ikke lei av all den spinningen utifra peppes da, vi har fått en del klager på det hehe.. Om å gjøre å spinne lengst mulig opp til krysset.. Men han bilmekanikern tror jeg har gjort noe arbeid for mange av de som jobber på peppes. Du har ikke sett bilen min da, hvite golfen.. Bekllager at dette ble veldig off topic, men ja ja.

CopyofCIMG4904.jpg

Er det ikke din tråd? Trodde ikke det gjaldt deg da? ;)

Uansett, fett å høre. Jeg blir bare glad hver gang en Verso eller noe burner oppover mot Esso. Hvor lenge har du jobbet der? Kjenner du Jonna, jobbet der før. Jobber nå på barneTV i NRK... (Syyyyykt off-topic). Iallfall, jeg skal se etter den golfen fra nå av ;)

By the way, hvor mange av dere får automatgir for å motvirke burning nå a? :D

BTW, feet Golf!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet der snart 1 år. jonna jobbet der før min tid, men har hørt historier om han. Den hvite er parkert for vintern, pusses opp for sommern. Så nå har jeg bruker shitboxen til Deeluxe hvis du vet hvilken det er :) Den som havna i gørfta, FY FAEN den støtfanger tåler mye ass.. Krasjæ vel i kanskje 10 20 km i et tre da jeg havna i grøfta. kun en liten bulk.. Du får hilse neste gang du er en peppes bil, jeg kjører ofte med Caps.

Alle har automat :) Spinner som faen, bare å rygge litt først for så å sette den i L ,, da spinnern ;) Må være litt vått og da

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet der snart 1 år. jonna jobbet der før min tid, men har hørt historier om han. Den hvite er parkert for vintern, pusses opp for sommern. Så nå har jeg bruker shitboxen til Deeluxe hvis du vet hvilken det er :) Den som havna i gørfta, FY FAEN den støtfanger tåler mye ass.. Krasjæ vel i kanskje 10 20 km i et tre da jeg havna i grøfta. kun en liten bulk.. Du får hilse neste gang du er en peppes bil, jeg kjører ofte med Caps.

Alle har automat :) Spinner som faen, bare å rygge litt først for så å sette den i L ,, da spinnern ;) Må være litt vått og da

Hehe. Kjører du Verso eller? Hvordan biler er det der nå a? Lenge siden jeg har sett, kjører dere fortsatt Micra eller er det bare Verso?

Lenke til kommentar
Del på andre sider