Grandiosa Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 Har planer om å støydempe min beetle. Jeg har forholdsvis kvalitetsanlegg som skal i bilen så da tenker jeg at det er dumt å bruke så mye penger på bra høytalere og forsterkere osv, men ikke på støydemping! Det jeg lurer på er Hvilke støydempingsgreier jeg skal bruke hvor, og hvor jeg får kjøpt det ? Vet dette har blitt diskutert opp og i mente, men jeg vil bare få noen konkrete svar nå fra noen som kan dette! ;) På forhånd takk happyhappy Siter Ugly is in! - 09 Scirocco, 82 Golf C x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6 VWAUDI-Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
isak Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 Har planer om å støydempe min beetle. Jeg har forholdsvis kvalitetsanlegg som skal i bilen så da tenker jeg at det er dumt å bruke så mye penger på bra høytalere og forsterkere osv, men ikke på støydemping! Det jeg lurer på er Hvilke støydempingsgreier jeg skal bruke hvor, og hvor jeg får kjøpt det ? Vet dette har blitt diskutert opp og i mente, men jeg vil bare få noen konkrete svar nå fra noen som kan dette! ;) På forhånd takk happyhappy jeg ville ha kontakta anders fleicher (http://www.autod.no), han har noen fine matter og kan sikker gi deg noen tips Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 Kjøpte noen matter av Anders som jeg fikk i går, de heter Viboplast M1 og var veldig lette og jobbe med. Fikk et veldig bra resultat på ganske kort tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grandiosa Skrevet Desember 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 Men kan jeg legge disse mattene på gulvet i bilen ? Eller må jeg bruke sånn smøremasse der? Vil bare noen skal fortelle meg konkret hva jeg skal bruke hvor liksom! :op Jeg har jo aldri støydempa før! chicken Siter Ugly is in! - 09 Scirocco, 82 Golf C x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6 VWAUDI-Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 Kjøp STP matter av Anders og legg disse på alle flater i bilen, så kan du kompletere med skummatter hvis du vil. SNakk med Anders, han har veldig mye erfaring med disse produktene:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 vibroplast M1 kan du bruke overalt:) genial og lett å jobbe med.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grandiosa Skrevet Desember 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 Så disse vibroplast M1 platene trekker ikke til seg vann? Siter Ugly is in! - 09 Scirocco, 82 Golf C x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6 VWAUDI-Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 Så disse vibroplast M1 platene trekker ikke til seg vann? Nei, det gjør de ikke:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grandiosa Skrevet Desember 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 Og disse selger Anders? Kjapt og enkelt svar på det man lurer på, veldig bra ;) Siter Ugly is in! - 09 Scirocco, 82 Golf C x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6 VWAUDI-Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 Og disse selger Anders? Kjapt og enkelt svar på det man lurer på, veldig bra ;) Ja, de selger Anders.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 jeg har prøv og brukt selv Dynamat, åsen den til Anders er vet jeg ikke men det som var bra med Dynamat er at den har et lag med dempe mase og et metall lag og den fungerer slik at den "reflekterer" støyen tilbake til dempemasen, fungerte meget effektiv og for det meste holdt med et lag, heftelsen på den var "værst", klebber som F*n og det var ikke varmegrader i garasjen men alikevel lett å legge på og forme. Hadde faktisk ikke prøvd den før men ble helt overrasket over hvor bra den var. Vet at Morel er/blir dist for de men tror ikke han har fått det enno, så du får høre med Morel-Pål. Brown Bread er vel også et alternativ men dn gangen jeg prøvde så måtte for det meste bruke dobel lag for at det skulle bli bra. :eek: Generelt er først og fremst hvor nøye du er på å lime mot underlaget som er viktig for å ungå at den løsner eller blir fuktighet under og oppstår rust. Mye/lite er varierenden men det er logisk å bruke mest på de største rette/flate områder da disse har minst avstivning og større tendenser til å vibrere... :crazysant Skal du bruke 2 lag bruk heller flere remser som overlapper hverandre eller kan du også legge de remsene slik at de ligger på tvers i forhold til hverandre (som om de skulle vært flettet i hverandre) da dette gir en sterkere mekaniske struktur og brytter opp lettere stående bølger pga asymetrien i strukturen -har jeg hørt-... well Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 vibroplast har som dynamat en metalloverflate:) ellers er den butyl/bitumenbasert som de fleste andre myke dempematter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 jeg har prøv og brukt selv Dynamat Dynamat bør jaggu være 100 ganger bedre enn STP, så dyre som de er:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 ingen anelse hva den STP koster og ikke Dynamat heller, i den bilen jeg monterte nå så var ikke prisen det viktige :op men kvaliteten ... uhhmmwhat? men som sagt BB, Noise Killer og asfalt matte fungerte ikke så effektiv som Dynamat Extreme, og som sagt nettopp brukt sånt på en bil nå og ble ganske overrasket over hvor effektiv den var. cheers Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Limit3d Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 hvor i bilen er det man plaserer sånne matter? kan rundt regnet ikke en dritt om emnet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg