Sonus Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Ok, skjønner nå "grunnen" til plassering av alufolien iht din teori, men jeg må nok si at jeg er ganske skeptisk til teorien din om at den 0,1mm tykke alufolien reflekterer toner i det hørbare frekvensspekteret. Men det er jo lov til å ha forskjellige meninger :) Jeg ville vel helst ha satset på Butyl dempematte for å redusere vibrasjon/lyd i plater også brukt skumplater utenpå denne igjen for å dempe refleksjoner. I min egen bil har jeg bestemt meg for, etter masse lesing og undersøkelser, å male med noisekiller, så bytul matter og deretter skummatter der det er plass. overkill kanskje men så er jo bilen min ikke spesielt still i seg selv ;) Siter prosjekttråd McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 hehe... eneste "ulempe" med løsningen din er nettop skumgummi som holder på fuktigheten. men self en bra "alternativ" violin prøv selv dette med Al på og uten i dempe matten så vil du faktisk bli overrasket over forkjellen... :well husk at den totale tykelsen på Al i seg selv er ikke stor men når den er limet til butylen får den en høyere vekt som gjør strukturen sterkere ergo mer stiv som igejn reflekterer enda mer lyd tilbake til dempemasen... men som du sier heldigvis vi har forkjellige meninger men kunsten er å respektere hverandres meninger og. :popcorn ellers hadde vært artig å se byggeprojectet ditt og! du brukte bla rør forsterkere -Planet Audio av den "gamle skolen" hvis jeg ikke husker feil? :well Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonus Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Har også lurt veldig på det med fukt, og fikk biltema til å test de lyddempeplatene de har. http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=93058 og fikk dette svaret: Har testet lyddempingsplatene og funnet at det fungerer omtrent som man skulle forvente av porøst materiale. Ved påføring av vann så holder vannet seg på utsiden av materialet og bevarer overflatespenningen. Har tested med ca. 30min men går ut i fra at dette er tilfelle for ethvert tidsrom. Om man introduserer press i området hvor vannet er så vil materialet absobere vannet i det området som ekspanderer etter kompresjon. Materialet slipper vannet omtrent like lett i større mengder men etter noe slikt vil det være en del fukt i materialet fortsatt. Så materialet kan beskrives som vannavisende. Om du hadde planer om en dykkerdrakt så holder nok ikke dette. Men det er i allefall ikke vannabsorberende Det finnes også annet "closed cell foam" å få brukt, blant annet fra Würth. Her er mitt prosjekt http://www.sounddomain.com/ride/2144073 Har også skaffet meg en McIntosh MX406 spiller :pray Tror den skal passe fint i en bil fra 1967 :) Siter prosjekttråd McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 jeg har kjøpt sånne matter som rørleggere bruker.. 9 mm og vanntette.. :) det skal fungere bra! har ikke montert enda.. tid.. tid.. tid... PS: skal IKKE bruke BARE disse da.. har lagt inn "skikkelige" matter også (rull med BB) Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 så linken din nå ja, :) men har du så mye plass til kickpanel løsning?? og det ser ut som bassrefleks kasse og?... heldigrissen! :titties: ... den Mac`en var vel ikke billig akkurat... sombrero du tenkte å dekke til skummgummine med celofan? fuktigheten trenger gjennom uansett gitt... men jeg er for å bruke det så lenge den henger/plasseres mot vegger eller skrå flatter, da eventuelt oppsamlede fuktighet vil renne av.... det med å dekke til med plastik har desverre 2 virkninger: den ene og grunnen til at man bruker det er for å holde fuktigheten ute men bivirkningen er at desverre dette vil også holde igjen fuktigheten som allrde har trengt seg gjennom plasten.... angry Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonus Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Ja har litt plass men må bygge om den fot operert fjærnøys brytern, men det skal gå. Har du sett på Würth sine skumplater? Hadde ikke tenkt å bruke cellofan nei, men closed cell foam - skum med lukkede celler - som ikke trekker til seg vann. Det er ikke så bra som open cell foam til å absorbere lyd, men er noe sikrere siden det ikke trekker til seg vann. McIntosh'en kjøpte jeg brukt for en veldig rimelig penge - hadde ikke hatt råd hvis jeg skulle punge ut 15000 for en ny en. Siter prosjekttråd McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Ja har litt plass men må bygge om den fot operert fjærnøys brytern, men det skal gå.. hehe... hørtes ut som du måtte operere bort foten ja :crazysant ... hehe.. du har jo 2 av den så det er nok ikke så farlig... litt extrem men hva ofrer man ikke for vellyden!!! :titties: :wonder Har du sett på Würth sine skumplater? Hadde ikke tenkt å bruke cellofan nei, men closed cell foam - skum med lukkede celler - som ikke trekker til seg vann. Det er ikke så bra som open cell foam til å absorbere lyd, men er noe sikrere siden det ikke trekker til seg vann. okei, det var det du mente... :hammer da er jeg enig med deg gitt :popcorn McIntosh'en kjøpte jeg brukt for en veldig rimelig penge - hadde ikke hatt råd hvis jeg skulle punge ut 15000 for en ny en. det koster jo å være kar!! yodude Devil men noen bilder av innamatten hadde vært no det sonus!! :crazysant mange "bilstereoinnmattfettisjer" her i forumet ser du.... kiddie Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonus Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Så dere vil ha et McIntosh MX406 peepshow? Får spilleren i jula så kan ære det blir noen bilder etter det. Ser ut til at vi har to foskjellig innfallsvinkler, men egentlig er ganske enige ;) Siter prosjekttråd McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg