Gå til innhold

ønsker bilder av motor rom 240 turbo

Ranger emnet

MercFreak

Anbefalte innlegg

til dere som stusser. jeg har den der pga åpen dump. sånn at den ikke skal jukse. og det funker utmerket. (men fortvil ikke. autronic kommer)

den formotstanden til dysene står da ganske greit plassert. ikke så veldig mye mer/mindre kjøling der enn framme ved lykta som orginalt

alt fungerer. detta har uansett bare blitt dytta nedi for å virke i år. shininga begynner i vinter.

ps. noen som kjenner en god lakkerer. send meg pm, takk =)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm..

suggen: Sånn liker vi å se det :-)

Jeg ser veldig mye forskjellige kvalitetsnivåer rundtom på motor-rom bilder.

Suggen sitt ser ut sånn som det skal se ut!

Det ser ut som bilen var sånn fra fabrikk!

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen:

Det er vanskelig å få det til å se enkelt ut!

(mao. flink suggen!)

Det er mange som krangler om plassering av LMM og mange sier den skal stå før turboer. Jeg skal ikke komme med mitt synspunkt, da jeg egentlig ikke har så mye i tilføye, sidne jeg bare kan basere meg på at mange seriøse trmmere sier den skal være før LMM.

dog, why fix it, if it works?

Det finnes ingen standard løsning på alle problemer, så det kan jo være det fungerer greit for mambo.

mambo: er bilen din godkjent med denne motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..

suggen: Sånn liker vi å se det :-)

Jeg ser veldig mye forskjellige kvalitetsnivåer rundtom på motor-rom bilder.

Suggen sitt ser ut sånn som det skal se ut!

Det ser ut som bilen var sånn fra fabrikk!

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen:

Det er vanskelig å få det til å se enkelt ut!

(mao. flink suggen!)

Det er mange som krangler om plassering av LMM og mange sier den skal stå før turboer. Jeg skal ikke komme med mitt synspunkt, da jeg egentlig ikke har så mye i tilføye, sidne jeg bare kan basere meg på at mange seriøse trmmere sier den skal være før LMM.

dog, why fix it, if it works?

Det finnes ingen standard løsning på alle problemer, så det kan jo være det fungerer greit for mambo.

mambo: er bilen din godkjent med denne motoren?

rektig ;) men bilen fungerer som den skal. og motoren er ikke godkjent pga den skal vel rives i vinter, hehe =) bilen skal få ny farge og motoren nytt sprut. kommer litt ann på hvor snill sjefen er med pengene, hehe

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ser motorrommet mitt ut..

ferdig1.jpg

er den røde kabelen med gul kabelsko jording til motor?

får jeg spørre om du kan være grei å flytte den så den ikke syntes? ;) hehe..

og kvaderat på ledningen?

detta blei drit snygt, du snakka om mye venting sist vi prata, var det verdt det?

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er den røde kabelen med gul kabelsko jording til motor?

får jeg spørre om du kan være grei å flytte den så den ikke syntes? ;) hehe..

og kvaderat på ledningen?

detta blei drit snygt, du snakka om mye venting sist vi prata, var det verdt det?

ikke får å henge ut noen nå,men:

jeg ville også vridd slangeklemmene, så skruene ikke er så synlig.

men, jeg vet det selv, småting er lettest å utsette.

dog, bør du ha kraftigere jording ja :P samt gjerne en sort kabel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ser motorrommet mitt ut..

ferdig1.jpg

hvilket innsug er det du har? GLT? hva måtte du gjøre av tilpassing for å få det til å passe/fungere? borre hull til vakum slanger eller er dette orginalt?

så du lurte deg med på siste gatebil filmen. feit bil du har!

mvh thomas

...prrrrrtt...

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til dere som stusser. jeg har den der pga åpen dump. sånn at den ikke skal jukse. og det funker utmerket. (men fortvil ikke. autronic kommer)

den formotstanden til dysene står da ganske greit plassert. ikke så veldig mye mer/mindre kjøling der enn framme ved lykta som orginalt

alt fungerer. detta har uansett bare blitt dytta nedi for å virke i år. shininga begynner i vinter.

ps. noen som kjenner en god lakkerer. send meg pm, takk =)

Forstår poenget med åpen dump, men utrolig at det funker med LMM etter turboen.

Trodde varmetråden i LMM som registrerer luftmengden var avhengig av utetemperatur på lufta, og at det ble helt feil med overtemperert luft etter turboen. MEN hvis du sier det fungerer utmerket er vi nødt å tro deg!

Har du kjørt bilen hardt noengang da, på bane?

Her er roterommet mitt; blir plukket ned i vinter og erstattet med mye nytt:

Motor-2005.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter den før turboen, vil den få samme trykk.

Bare at den vil få -istedet, altså vakum.

Du kan ikke få en turbo til å produsere luft, mengden er lik på begge sider av den.

sikker på dette her? når vifta suger inn, er det jo om å gjøre å ha gunstig filter, med liten motstand slik at en unngår dette med vakuum før turbo, dog i minst mulig grad..

men etter turbo, så står jo spjeldet å stenger, i tilegg til at motoren mest sansynlig ikke vil greie å sluke så mye luft som turboen spyr frem ved litt pådrag..

så det du sier om at en har samme trykk på begge sider av turbo(pluss og minus da) ser ikke jeg åssen du får til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke får å henge ut noen nå,men:

jeg ville også vridd slangeklemmene, så skruene ikke er så synlig.

men, jeg vet det selv, småting er lettest å utsette.

dog, bør du ha kraftigere jording ja :P samt gjerne en sort kabel?

Trenger ikke kraftigere jording, funker fint som bare det den jeg har. Har jo seff mye kraftigere kabel fra bateriet bak og forover. Burde kanskje snudd slangeklemmene, men nå er bilen min bygd for å brukes og ikke være show/utstillingsbil av noe slag og da satt jeg slangeklemmene den veien pga det var lettere å stramme dem ;)

Glt innsuget har en kompis dreid og sveisa fast dysefester på, samt laga fuelrail.. Alle utakene til vakumet er bare borra og gjenget opp! Sinsykt deilig at alle vakumslanger er bare å dytte på plass uten noe skruing!

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde varmetråden i LMM som registrerer luftmengden var avhengig av utetemperatur på lufta, og at det ble helt feil med overtemperert luft etter turboen. MEN hvis du sier det fungerer utmerket er vi nødt å tro deg!

jepp. bilen har blitt banekjørt på 1kg trykk. derfor det er litt rotete der. det er satt sammen for å virke i sommer ;) håper på noe anna i vinter =)

men men. det går like mye luft inn som ut av turboen veit dere. så blir samme avlesninga

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftmassemåleren måler MASSEN av luft som passerer. det er hvert enkelt luftmolekyl som kjøler tråden. innebygd i LMM er det også en temperatursensor. Selv om luften er under trykk vil massemåleren fungere. (jo høyrer trykk, jo høyrer massetetthet og desto flere luftmolekyler vil kjøle tråden) LuftMENGDEmåler (som i B21ET ex.) er avhengig av å jobbe under atmosfærisk trykk. dette er eb teknologi som ikke tar hensyn til trykkforandringer (høy/lavtrykk eller ex. kjøring i høyfjellet). og som mabo sier, turboen produserer ikke et eneste gram luft.

slutt å kverulere. det eneste luftmassemåleren bryr seg om når du plasserer den etter turboen er at du ikke har så høyt trykk at plasthuset sprekker. og at du har intercooler som kjøler luften så LMM ikke blir for varm.

diskusjon slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider