Gå til innhold

Ft motorn drukner i bensin!

Ranger emnet

Danern

Anbefalte innlegg

Fikk kjørt en ukes tid etter motorbytte..da begynte det mere morro!

Motorn får altfor mye bensin, den stopper på tomgang når den er drifsvarm,går dårlig,bare bobler i potta på rundt 3000rpm og over,det ryker svart fra potta og plugger og lampbda er fulle av sot!

Det spruter sot og dritt fra potta når jeg starter den..legger tydelige merker i snøen!

Hjelp. Bilen går som en dass og bruker rundt 2-3 liter på mila blah

Motoren er en 90-modell ft motor med jetronic 2,4 og katalysator.

Får feilkode 1-1-3. Som sier noe sånt som at brensleinsprutare er tette, eller kabel trasig! (litt svensk/norsk pga haynes birthday )

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ifølge selger så skal motoren ha gått ca 160.000. Kanskje formotstandene? syns det tikker fra alle dysene også..

Motoren fungerte helt greit den første uka.. har prøvd å kjøre gjennom injection rens forresten.

Om du hører litt tikking fra innsprøytningsdysene er bare det bra.. Om du ikke hører noe derimot, da er de ødelagte :)

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde på en flaske med rens når problemet kom! Noen som har resistanser på dysene osv.? tror jeg må ha haynes boka fra 940..noe jeg ikke har

Må bare ta med at når bilen står og humper på tomgang..så summer det en del i bensinpumpa! den følger takten etter motoren når den rister på rundt 500rpm.

Og med gamle motoren så hørte jeg ikke bensinpumpa når jeg satte på tenninga..men med nye motoren så hørte jeg den med en gang. rart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde på en flaske med rens når problemet kom! Noen som har resistanser på dysene osv.? tror jeg må ha haynes boka fra 940..noe jeg ikke har

Må bare ta med at når bilen står og humper på tomgang..så summer det en del i bensinpumpa! den følger takten etter motoren når den rister på rundt 500rpm.

Og med gamle motoren så hørte jeg ikke bensinpumpa når jeg satte på tenninga..men med nye motoren så hørte jeg den med en gang. rart..

Den har jeg... må si at det er den første dårlige boka jeg har hatt fra haynes den er kanskje på 50 sider, mye tynnere enn ei "vanlig" haynes

Volvo 940Turbo Classic 1997

[X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981

[X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Håper du har rett..for dyser er inga billig morro:D

Ok..men hvis det var LMM skulle den vel være vanskelig å starte?

Det er den ikke..men har både det og lambda liggende så skal prøve å bytte det nå! må bare få tak i noen gode kabelskor først..

Har prøvd med startgass..ingen reaksjon! Kjører for tiden uten intercooler og med åpent konfilter og åpen dump. Men finner ingen lekkasjer ved hjelp av startgassen.

Eneste er..når jeg kobler fra vacuum slangen fra dumpen så den suger frisk luft..da går motorren rent og pent på ca 1000omdreininger. Hmm..satse på lambda

Lenke til kommentar
Del på andre sider