Gå til innhold

Ft motorn drukner i bensin!

Ranger emnet

Danern

Anbefalte innlegg

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stempel.. turbo XS RFL.

Det var den en eller annen kai anbefalte på KRB trading

Tror ikke det har noe med dumpen å gjøre..men hva vet vel jeg:D

Dumpventil og LH2.4 er ikke akkurat gode gull for motoren av og til... fjern dumpen, å sjekk hvordan motoren blir da... en feil-instilt dump, eller en åpen dump i seg selv kan skape en del problemer...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe av de samme problemene som jeg har... får ikke noe greie på det... hvor mye lader turboen din? jeg lurer på om min faktisk får for lite bensin... bare en konklusjon jeg har dratt ut av å lest maaange poster angåene problemet. mange som sliter med dette virker det som. ujevn tomgang mm... min også har 1-1-3...

hvis du plukker av -kabelen på batteriet i en 15min tid, går den fint en stund da? helt til den blir varm?

...prrrrrtt...

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæ?! tegn og forklar... skjønner ikke helt hva du mener... suger luft gjennom ledningen?

er 3 ledninger på den men tror ikke den får sugd noe særlig luft gjennom noen av de...

...prrrrrtt...

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobba på Bilia i ett halvt år, skrudde mes renault men nysjerrig som jeg er, var en 740 som fuska(gle), der var lambda bytta til biltema, den blei bytta til orginal, uten skjøyter på ledningen, da fuska ikke bilen, volvo sier at det ikke er lov å skjøyte på ledningen pga avgassene++.

Er ikke mye som skal til, og når attpåtil det er en billig sensor som sitter der er marginene mindre, syns det virker rart og skal ikke si at det er feilen.

Men sjekk det opp, plugg ut lambda og se om den går bedre, går da i nødprogram og ved en gitt verdi.

Ville sjekka opp trykkregulator, lmm, ledningsnett(kan fort bli litt surr ved en konversjon...

Og ikke si at du bruker biltema plugger også, veit at iallefall b21et ikke liker disse, i det hele tatt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobba på Bilia i ett halvt år, skrudde mes renault men nysjerrig som jeg er, var en 740 som fuska(gle), der var lambda bytta til biltema, den blei bytta til orginal, uten skjøyter på ledningen, da fuska ikke bilen, volvo sier at det ikke er lov å skjøyte på ledningen pga avgassene++.

Er ikke mye som skal til, og når attpåtil det er en billig sensor som sitter der er marginene mindre, syns det virker rart og skal ikke si at det er feilen.

Men sjekk det opp, plugg ut lambda og se om den går bedre, går da i nødprogram og ved en gitt verdi.

Ville sjekka opp trykkregulator, lmm, ledningsnett(kan fort bli litt surr ved en konversjon...

Og ikke si at du bruker biltema plugger også, veit at iallefall b21et ikke liker disse, i det hele tatt.

så lenge han kjører på org kabler, skal det gå fint.

om det er skjøtet med kabelsko derimot :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider