Gå til innhold

Ft motorn drukner i bensin!

Ranger emnet


Danern

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg har biltema-lambda på min F-motor.. funker fint som bare det! :)

 

Vel å merke, trur ikke den "lever" de 80 000 som en Bosch-lambda vil leve da... men koster halvparten ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... biltema lambda kommer jo uten kontakt så er jo kabelsko på den. men har brukt krympestrømpe.

makan til sær motor da, "æ like ikke biltema, æ vil ha orntli og orginal lambda..." hold kjeft å ta det du får! og slutt å fusk!!

 

får prøve orginal lambda da. og hvor mye skal dette koste da?!

...prrrrrtt...

 

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er skjøyta med lodding og ordentlig krympestrømpe så skal det litt til.

uhm..

 

det som vil drepe lambda, er:

lekkasje ved lambdainnfestning!

 

ellers, om du mekker noe jalla på lednigene, vil du få annen motstand i ledningene og derfor få misvisning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motstand på dysene skal være ca 2,8 ohm mener jeg...

 

 

På B230F skal dysene ha 16ohm, og en åpningstid på ca 2.5 Ms..

Men er vel dyser med formotstand på FK'en, men vil egentli ikke tro det vil ha noe å si annet enn på tilført spenning. Vil tro den skal være rundt 9V med formotstand, men er ikke sikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps. har du sjekket tennplugger, pluggkabler,etc?

selv om det ikke er det du leser feilkoder på, så fikk jeg tilsvarende feilkoder, merkelig lyd fra eksosen (hørtes ut som v8), gikk dårligere og brukte mye bensin.

 

viste seg jeg hadde sprekk i 1 av 6 coiler.

 

byttet den og vips! ingen problemer.

du har riktignok 1 coil, så tviler på coilen din er problemet :P

regner med coilen enten er fin eller død, ikke halvfin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plugger, ledninger, fordeler, rotor... alt sånt er byttet. eller alt untatt coil... hehe...

tenkte jeg skulle bytte den også, men koster jo jaggu meg 8-900 kroner... ikke råd akkurat nå. orginal lambda og ny coil blir kjøpt inn asap.

noen som vet hvilken coil som skal være på fk? hvilken specs den skal ha? eller er det samme ulla alt sammen?

...prrrrrtt...

 

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår