jzky Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 Hei :) Har en VW Passat 1.8GL fra 1993 - og oppdaget i dag at alt vannet til radiatoren var borte.. Glo varm bil - null varme i varmeapparatet. Så etterfylte da med frostvæske og vann til maks merket, 50/50, lot bilen stå å gå seg god å varm igjen (varmt i varmeapparatet), måtte så etterfylle da vannstanden var under minum. Men det som jeg stusset over, var at etter "varmkjøringen", mens bilen sto av, så hørte jeg at noe slapp ut damp. kom en kort lyd (nesten som dumpventil på turbo..), stille en liten stund, så kom det engang til. Klarte ikke å lokalisere lyden. Noen som vet hva det kan være? Og vilke andre feil/mangler er det på en slik bil? har hatt bilen siden 2001 og den er kjørt snart 170tusen.. Alle svar motaes med takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krewiik Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Hei :) Har en VW Passat 1.8GL fra 1993 - og oppdaget i dag at alt vannet til radiatoren var borte.. Glo varm bil - null varme i varmeapparatet. Så etterfylte da med frostvæske og vann til maks merket, 50/50, lot bilen stå å gå seg god å varm igjen (varmt i varmeapparatet), måtte så etterfylle da vannstanden var under minum. Men det som jeg stusset over, var at etter "varmkjøringen", mens bilen sto av, så hørte jeg at noe slapp ut damp. kom en kort lyd (nesten som dumpventil på turbo..), stille en liten stund, så kom det engang til. Klarte ikke å lokalisere lyden. Noen som vet hva det kan være? Og vilke andre feil/mangler er det på en slik bil? har hatt bilen siden 2001 og den er kjørt snart 170tusen.. Alle svar motaes med takk :) sjekk radiatoren til varmeapparate.... å om det er vått på gulvet på passasjer siden,,,va den som gikk på eksen sin passat......eller gamle min:(hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurtemann Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Ja, som han over her.. Sjekk varmeregisteret til varmeapparatet. Lukter det frostvæske inne i bilen? Mye tyder på at det er gått en lekasje i varmeregisteret. Andre feil på dissa bilene som du spør etter: -Dårlige dørhåndtak (enkelt å fikse) -Sete varmer funker ikke -Servo er ikke så sinnsykt bra (kommer litt ann på dekk bredde) -Dårlig Temp og bensin målere -Kan ha en tendens til å jage på tomgang Sjekk prosjekt trådene til oss på forumet her, vi nevner div feil og åssen vi fikser dem. Siter [ ] 98' BMW E46 M-Optic [x] 90' VW Passat GL 1,8i [x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak) [x] 87' VW Golf GL 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 sjekk rundt vannpumpa om det lekker der... Det gjorde min. var våt på nedsiden av pumpa. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurtemann Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Legg en svær pappplate under bilen, så ser du fort om den lekker unden ifra. Siter [ ] 98' BMW E46 M-Optic [x] 90' VW Passat GL 1,8i [x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak) [x] 87' VW Golf GL 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jzky Skrevet Desember 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Takk for alle tips og råd. Skal ta å få sjekket dem. Har ikke den største innsikt på bil.. :) Andre feil som jeg allerede har: varmesete fører siden defekt. Sentralåsen etter låser bilen på en måte.. Tapper batteriet for strøm vist bilen står over tid.. Kommer tilbake med resultat på vannleksasjen =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jzky Skrevet Desember 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Sjekkt for feil nå.. Viser seg å være topp pakninen som må skiftes.. Minimale antydninger til vann i oljen på oljepinnen.. Men man kan med det blåe øyet se at det pipler litt vann ut like under 1 tennplugg fra venstre (sett forfra..).. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg