zumman Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 hei, når bilen min er kald så starter den lett, når den er varm så bruker den litt mer tid på og starte. Kan dette ha noe med at bensin pumpa ikke starter før jeg vrir om og starter? hører ikke noe av bensinpumpa når jeg bare vrir på teninnga. noen forslag til det? evt. hva jeg kan gjøre og en ting til.. justering av ventilløfter klaring. Bør dette gjøres ved varm motor? jeg justerte di når jeg byttet kam. men da var det kaldt. og jeg hadde ikke kjørt inn kammen. nå tikker det som fan. så har parkert ;P hehe bør jeg da kjøre den varm og ta av ventildekselet og måle litt? :P hehe 1.8 k-jet mekaniske ventilløftere Siter 95mod Audi s6 2.2t 85mod Golf 2 Cl ombygd til GTI 8V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Kan være trykkakkumulatoren din, den skal holde trykke oppe så det ikke danner seg damplåser ved varmetilførsel, eks varm motor. Om motor skal være varm eller kald ved justering må du sjekke der du fant klaringa. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zumman Skrevet Desember 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Kan være trykkakkumulatoren din, den skal holde trykke oppe så det ikke danner seg damplåser ved varmetilførsel, eks varm motor.Om motor skal være varm eller kald ved justering må du sjekke der du fant klaringa. forklar gjærne litt mer om trykkakkumulatoren.. :) hehe og bilde eller forklaring av plassering hadde vært fint.. ang. ventiljustering, så er det hentet utfra haynes boka. justerte etter hva det som stod ved kald motor der. Siter 95mod Audi s6 2.2t 85mod Golf 2 Cl ombygd til GTI 8V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 forklar gjærne litt mer om trykkakkumulatoren.. :) hehe og bilde eller forklaring av plassering hadde vært fint.. Sitter bak under bilen, ca mellom bakhjulene ang. ventiljustering, så er det hentet utfra haynes boka. justerte etter hva det som stod ved kald motor der. Går greit å justere på kald motor, juster da som følgende: Innsug 0,15 - 0,25 mm Eksos 0,35 - 0,45 mm På varm motor : innsug 0,20 - 0,30mm, eksos 0,4 - 0,5 mm. Ikke kjør med mye tikking da det i verste tilfelle kan ta knekken på kammen din. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
proztata Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Trykkakkumulatoren sitter festet på den boksen(eller hva man skal kalle det) der trykkpumpa super i seg bensin... Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Korrigering ang. ventilklaring siden du har trimkam. På kald motor (siden det er enklest) : Innsug ca 0,2 mm og ca 0,3 mm på eksos. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg