Gå til innhold

Øvelseskjøring ga dobbel fartsbot

Ranger emnet

LeifErlend

Anbefalte innlegg

Vegtrafikkloven, kap. IV, paragraf 26.

..."Ved øvingskjøring anses lærer eller ledsager som fører av motorvognen. Det som er bestemt i eller i medhold av kap. II og §§ 21, 22 og 22 a), gjelder likevel også for eleven"

De paragrafene som står nevt der gjelder kun alkohol og alko-tester.

Så jeg tror disse har en ganske sterk sak hvis de går til retten. :)

fotoklubben - member #4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tro at det er læreren her som skal få bot. Han er ansvarlig og skulle aldri ha tilltatt eleven å kjøre så fort.

Da jeg kjørte langkjøring før jeg fikk lappen sa læreren til oss at alle fartsovertredelser ville bli lagt til i summen på kjøretimen, hvis det oppstod.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trudde egentlig det kom an paa kor langt du er komt i "prosessen".

Er du heilt fersk, saa er det vel kjoreleraren som faar svi, men vist du er eit par dagar unna oppkjoring, saa blir det din feil..

Har hort dette ein plass.. er ikkje heil sikker.

Mini Cooper 1,3 i

Opel Corsa B 2.0 16V Turbo - SOLGT

Da e ikkje storleiken da kjem ann på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk samme beskjeden på kjøreskolen, han som sitter ved siden av er ansvarlig i følge loven. Dermed skal han som øvelseskjørte slippe bot, men eg syns han skal betale boten for den som var ledsager!

Står forresten at det var øvelseskjøring, virker som om folk tror det var med kjøreskole..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider