Gå til innhold

Litt kunnskaper!

Ranger emnet


AsconaRace

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...
Heij. kjøba dg ein ascona b 2 l så sette du bare på 2 dobble gassara...porte toppen nye STøre ventiler..SYYLkvase kam! Grenrøyr... å nye smidde stempel:d helle ein masse for dg dt! mn bør vell kasnje forstrka veiva...dn er ije dt besta i motoren..

 

bare å få gang på dt!!

 

mhv Asle

 

Dyr måte å få litt power på da. Har ikke så peiling på de prisene der, men er vel en del dyrere enn turbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei? Har noen spørsmål jeg å anngående motor: hva må til for å få inn en 2,4i omega A motor (kansje med girkasse) inn i en ascona B. Har fått med meg at den passer med manta b 1,8l bunnpanne og mellomaksel og motorfester.. er det riktig? Og hvor langt kan en slik mottor gå før den er slitt ut...

Og hva er ca prisen på en slik motor som har gått ganske langt?

 

happyhappy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei? Har noen spørsmål jeg å anngående motor: hva må til for å få inn en 2,4i omega A motor (kansje med girkasse) inn i en ascona B. Har fått med meg at den passer med manta b 1,8l bunnpanne og mellomaksel og motorfester.. er det riktig? Og hvor langt kan en slik mottor gå før den er slitt ut...

 

happyhappy

 

Det stemmer nok ikke.

2,4 er CIH motor, og ikke OHC som 1,8l.

For å få den motoren til å passe i Ascona B, trenger du orginal Ascona B bunnpanne, og motorfester. (CIH) Og så er resten bare lek og morro...

Et par ting du skal vite. Når det gjelder peilepinne hullet må dette flyttes, da omega og Ascona har oljebrønnen på forskjellig sted.

s53000838hi.jpg

Ville ambefalle og forborre med et lite borr, slik at du ser ca hvor du havner henn. Det lønner seg å ha godt øyemål, samt å ha en dor i samme dim som borret, slik at du til en hver tid kan se vinkelen du borrer i. Bruk orginal hullet som mal på vinkelen.

Og ikke få noe jernspon i motoren... Da går det dritt. Jeg brukte en industristøvsuger mens jeg borra.

 

Har du tenkt å bruke girkassa må mellomakselen klippes og limes litt.

Det må den nesten uansett så lenge du ikk bruker orginal girkassa, eller 5 trinn fra manta, rekord, da går det med mellomakselen fra manta 5trinn..

 

ang hvor langt den kan gå før den er slitt ut, antar at du ikke gidder å overhale motoren engang... hehe

Spørs litt på hvordan den brukes..

ca om den har gått mere enn 200 000km ville jeg bytta stempelringer, sett om sylinderene måtte hones (om de er så glatte som pokker), bytta noen pakninger, sjekka drevene i oljepumpa osv, bytta ventil tetting. generell sjekk av hele motoren. Da holder den nok 70 000 til uten noe stress.

 

mye sladding, dvs mange runder i rundkjøringa med vild sladd, all olja vil ligge på ei side i bunnpanna, og oljepumpa vil suge luft... som igjen medfører bank bank.... :bump

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår