Gå til innhold

FastOmega: Opel Omega A - mitt prosjekt

Ranger emnet


FastOmega

Anbefalte innlegg

nå har jeg endelig fått bilen opp på bukkene mine.. :D Det krevde mye muskler og kreativitet! :cool:

Moro da jeg veltet karossen over på siden.. trodde jo jeg hadde fått ut alt.. meneh, det var mye som forsvant ut av sidene gitt!:lol:

 

Meningen med dette er å kunne fjerne all den fæle tektylen og sveise alle plateskjøter, samt lage noen ekstra forsterkninger osv.

 

 

Grattis med den nye oppstarten :biker

Så ut som et hendig verktøy de bukkene du hadde lagd deg.

Stå på!

Han fra åsen

 

X'er:

- 2001 Polo, (taket og vraket)

- NSR 125 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 248
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir jo bra dette... ser veldig kjekt ut å ha en sånn bukk!

 

Skal selv bredde Vectra'n min, har du noen tips til hvordan det kan gjøres? Har noen plastikkbreddere til Golf2 liggende, men er det noen annen og bedre måte å gjøre det på som ikke koster hvitøyet?

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo bra dette... ser veldig kjekt ut å ha en sånn bukk!

 

Skal selv bredde Vectra'n min, har du noen tips til hvordan det kan gjøres? Har noen plastikkbreddere til Golf2 liggende, men er det noen annen og bedre måte å gjøre det på som ikke koster hvitøyet?

 

Det billigste er definitivt å bruke de du har.. men koster ikke mye å lage i stål, bare man har tillgang til sveiseapparat og har brukt det og vinkelsliper før! Du kan jo se på audien til ts-racing på tsracing.no og se på hjulbuene på a3'n hans. Det er hjulbuer fra audi allroad.. Det ble bra på hans!:D Ofte kommer det ann på hvordan form man vil ha på buene som bestemmer hvor mye jobb og hva for verktøy/materiale du trenger. Skal du ha veldig "organisk" form på de, er det lettest å forme buene i skum og deretter støpe i glassfiber, men er det enkel og grei bue blir det best å lage i stål!(synes jeg).

 

På bilen min er jo alt laget i stål, men pga praktiske grunner velger jeg å støpe om alle sidepaneler i glassfiber..

 

Men husk at skal du lage feite hjulbuer, så skal du ha minst like feite felger!

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det billigste er definitivt å bruke de du har.. men koster ikke mye å lage i stål, bare man har tillgang til sveiseapparat og har brukt det og vinkelsliper før! Du kan jo se på audien til ts-racing på tsracing.no og se på hjulbuene på a3'n hans. Det er hjulbuer fra audi allroad.. Det ble bra på hans!:D Ofte kommer det ann på hvordan form man vil ha på buene som bestemmer hvor mye jobb og hva for verktøy/materiale du trenger. Skal du ha veldig "organisk" form på de, er det lettest å forme buene i skum og deretter støpe i glassfiber, men er det enkel og grei bue blir det best å lage i stål!(synes jeg).

 

På bilen min er jo alt laget i stål, men pga praktiske grunner velger jeg å støpe om alle sidepaneler i glassfiber..

 

Men husk at skal du lage feite hjulbuer, så skal du ha minst like feite felger!

Takk for tipset - første steg blir nok å prøve med Golf buene. Og felger trenger du ikke bekymre deg for - henter nok noen 9x16" med mer leppe enn Angelina Jolie i helgen... Følg med i prosjekttråden min for bilder. :thumb

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

ja, det humper og går, men jeg har vært litt opptatt med å sveise rust på bmw og fikse litt på familietralla.

 

Men fikk på torsdag pakke fra Blitzpower med KW-coilovers variant 2.. :D

IMG_0031.jpg

 

Dette er tatt for noen uker siden. Har fjernet mye mer enn dette. Når skjørter og alt er ferdig og støpt om, så kommer det et "deksel" mellom flensen på kanalen og ut til kanten på skjørtene. Denne får også en profil som går litt ned i ytterkant.. Jeg forhører meg litt rundt om sandblåsing nå. Kan hende jeg sandblåser bilen under og inni for å spare litt jobb! Er gørr treigt å stå og dra av all kiten og tectylen..

IMG_0021.jpg

 

Også ett bilde av sir fastomega

IMG_0012-1.gif

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår