Gå til innhold

FastOmega: Opel Omega A - mitt prosjekt

Ranger emnet

FastOmega

Anbefalte innlegg

• Svar 248
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Itt'no lotus her.. Bare den latterlige dårlige "kopien", om den fortjener ordet, av en frontfanger som jeg kjøpte hos realcar. Der får du kjøpt et helt lotusreplica kit til 16000,- eller noe. Så kommer vinga i tillegg.. Men jeg synes det ser litt ball ut..

Hjulbuene laget jeg helt fra bunnen av selv.. startet med noen pappmaler også vips.. en stund senere, hjulbuer! :)

I og med at jeg skal støpe både koffertlokk, bakskjermer, dører, framskjermer og panser i glassfiber, så lurer jeg på om jeg skal selge et par kopi..

Mvh FastOmega

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Dette er et artig prosjekt omega, er artig med bilder tatt under prosessen.

Kom gjerne med flere bilder !

Er godt at du er Omc medlem, tenker du kan finne endel løsninger og informasjon på forumet til klubben.

Lykke til videre med bilen og håper vi sees på omc treff i løpet av den kommende sesongen.

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et artig prosjekt omega, er artig med bilder tatt under prosessen.

Kom gjerne med flere bilder !

Er godt at du er Omc medlem, tenker du kan finne endel løsninger og informasjon på forumet til klubben.

Lykke til videre med bilen og håper vi sees på omc treff i løpet av den kommende sesongen.

Ja det skal bli ålreit å komme inn der òg! :D Og treff kommer vi garantert til å sees på!

denne blir drittøff!! :w00t

elsker den breddinga der... felga og! :D

Takk.. Jeg ville prøve å lage noe utenom det vanlige. Ble litt fornøyd selv også. Men nå har jeg kommet på så mange andre ideer at jeg nesten har lyst til å bygge om det igjen! :D Det får heller vente til family omega 2.6 skal modifiseres..! :) Må bare bli ferdig med denne først.

Felgene ble bra de, men de skal bli svart. Er usikker på om jeg skal ha polert kant eller helt svart med blanke bolter.. hm..

Jeg har litt problemer med å få gjort noe på bilen akkurat nå.. Har ikke noe varmt sted å stå. Men jeg skal straks begynne å lage deler som skal inn i kofferten på bilen. Måle ut hvor radiator, bensintank/pumpe og rør skal være.

Skal også begynne å lage nye fangere. Er det noen som kunne tenke seg den frontfangeren som står på, så send en pm.

OpelFanatikeren: Ser du er fra horten; Vet du om noen som leier ut bra verkstedsplass? :)

Her er noen flere bilder i dagslys.. (mye gjenstår jah...)

004.jpg

005.jpg

002.jpg

Mvh FastOmega

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Du har vært kjempeflik.fyfaen det vil jeg si.jobber du som biloppretter?denne har blitt kul:)

jeg har et noen prosjekter under oppløp ,men har ikke mulighet for og legge ut noen bilder,så du får ikke se eller høre noe enda..akuratt nå driver jeg og pusser opp omega b 2.5 v6 cd min den har litt irriterende bulker og lakskader etter rustangrett.målet er og få den problemfri og strøken i lakken.Så kansje selge den for og ha penger til andre prosjektet.og kjøpe en billig bruksbil som jeg kan bare bruke til den dør.blir litt lite tid vis man skal begynne og pusse opp 2 biler.hvor lang tid har du holdt på med bilen din?jeg kan godt legge ut noen bilder av Omega min vis du vil ta en titt?

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært kjempeflik.fyfaen det vil jeg si.jobber du som biloppretter?denne har blitt kul:)

jeg har et noen prosjekter under oppløp ,men har ikke mulighet for og legge ut noen bilder,så du får ikke se eller høre noe enda..akuratt nå driver jeg og pusser opp omega b 2.5 v6 cd min den har litt irriterende bulker og lakskader etter rustangrett.målet er og få den problemfri og strøken i lakken.Så kansje selge den for og ha penger til andre prosjektet.og kjøpe en billig bruksbil som jeg kan bare bruke til den dør.blir litt lite tid vis man skal begynne og pusse opp 2 biler.hvor lang tid har du holdt på med bilen din?jeg kan godt legge ut noen bilder av Omega min vis du vil ta en titt?

Takkar! :D

Nei jeg jobber ikke som biloppretter, men prøver å lære så godt jeg kan.. :)

Sleng ut en prosjekt tråd med biler av bilen din? Alltid bra med bilder!

Men ideen din med å pusse litt på omega b'n for å få sopet inn litt penger til prosjektet ditt er jo etter min mening en god ide! Vanskelig å finansiere et omfattende bygge.

Lyktene er orginale.. blinklysa er fra 90 og oppover. Men har du lyst på tøffe lykter til bilen din, så ta en titt på blitzpower.no.

Det er litt vanskelig å si hvor lang tid jeg har brukt.. Det har gått i rykk og napp ettersom jeg har hatt forskjellige steder å holde på. Har også blitt masse unger og greier i mellomtiden, så ting har tatt litt tid! :D Men nå er planene klare og bilen skal stå ferdig i slutten av året!

Fangeren er grei.. får se hvordan den blir når bilen blir senket ennå mer. Den skal i allefall modifiseres kraftig om den skal stå på denne bilen. Jeg vil ha litt mer racing preg over dette.

Nå er jeg i samtale med en i tyskland om å hente inn en 3.0i 24v vrakbil.. (Kanksje 3 liter allikevel? :wonder) Får se hva det blir til..

Mvh FastOmega

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider