Gå til innhold

Øker forsikrings-prosenten med kun ansvarsforsikring?

Ranger emnet

ibanez

Anbefalte innlegg

Heisann! Ja, jeg lurer litt på det der med forsikring, prosenter, når man får dem og slikt.

Saken er slik at jeg har ansvarsforsikring på bilen, 20% bonus (starta med det)

Får jeg økt prosent etterhvert, selv om jeg bare har ansvar? Er sikkert et innlysende svar på dette, men jeg vet det allikevel ikke.

Og når øker det? Hvert år fra den dagen jeg kjøpte forsikringa?

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglen er:

"For å kunne oppnå bonus på motorvogn/MC må ansvarsforsikring være tegnet på kjøretøyet. Er bilen uten kjennemerke, og ikke har ansvarsforsikring tegnet vil man ikke oppnå noen form for bonus, dette gjelder også om man har tegnet kun brann/tyveriforsikring.

Man må også ha hatt samenhengende forsikring i over 6mnd for å få økt bonus"

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglen er:

"For å kunne oppnå bonus på motorvogn/MC må ansvarsforsikring være tegnet på kjøretøyet. Er bilen uten kjennemerke, og ikke har ansvarsforsikring tegnet vil man ikke oppnå noen form for bonus, dette gjelder også om man har tegnet kun brann/tyveriforsikring.

Man må også ha hatt samenhengende forsikring i over 6mnd for å få økt bonus"

Stemmer. Bilen må være på veien.

Det med 6 måneder stemmer forsåvidt, men kan alltids skaffe seg litt bonus med de rette ordene og kompromissene (flere biler hos samme forsikringsselskap som nevnt tidligere). Kanskje er du heldig og selgeren i andre enden av telefonen er i godt humør.

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...
Så jeg kan faktisk spørre om 10% ekstra på grunnlag av at jeg har kjørt på muttra sin forsikring nå i 5år skadefritt? Er jo ikke akkurat fersk i trafikken.

hehe, skal jaggu meg høre i morgen.

Kanskje du kan overføre forsikringen til deg !!

Du må stå på og forlange minst 30 % ved førstegangs-forsikring..

Det er hard konkurranse mellom selskapene og selskapene taper ikke peng. ( se det som det er at du har fått ett bedre tilbud en annen plass, men at du helst vil holde deg til dem. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider