Gå til innhold

Senking og felger

Ranger emnet


corolla87

Anbefalte innlegg

er ikke dia på felg som bestemmer hvor mye d kan senke, for når du går opp i felg-dia, går du ned i profil, men bredden blir problem når bilen blir lavere.. men da kan du fikse litt på innerskjermene så går det bra..

 

på mine 17" hadde jeg 235 sommerdekk, felgen er 7.5" brei, disse dekka var for brede synes jeg..har 225 vinterdekk på de nå, de passer mye bedre, så 215 eller 225 er nok best hvertfall p åen 7.5 felg(som er det "vanligste" på 17 tommere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 744 så det kan jeg ikke svare deg på..men om du ikke skam-laster å kjører inn med tjukkaser tviler jeg nesten på det..med moderat senking da.. alt kommer jo an på hvor mye du vil kappe, for tviler sterkt på at du får noe problemer med 40mm senk.. sikkert andre som har erfaringer med 245 så bedre de snakker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KAPP ikke fjører. det er forbudt og farlig. bruk senkefjærer.

 

så, nei. bilen blir lavere av at du senker den men den blir også mye stivere så du trykker den ikke så langt ned. sammen med noen stive dempere så siger den ikke så mye sammen når du kjører. og det er egentlig bare å prøve. men med 224/45-17 subber det ikke med rett impress og om du kapper litt i hjulbuen bak. foran kan du stort sett ha på det meste. pass bare på styrestag og bremseslanger. fjærbein setter begrensninger for å øke dekkbredden noe særlig innover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurte på hvor mye man kan senke,eventuelt kappe, hvis man skal ha 17" eller 18" på en 240 stv. er det noen som har noen bilder?

Og hvis jeg kjøper 17",hilken dim må jeg ha? 215/40-17?

og på 18"?

 

Å senke en 240 stv med 40mm senkesett uten å kappe, blir alt annet en pent... men kommer jo ann på om du er ute etter kjøre-egenskaper og/eller utseende... med litt kappex og evt noen pene 18" felger, så har du kommet langt på vei... :)

 

Selv vet j at det ikke er lov å kappe, og at det er livsfarlig som folk sier... selv har j ikke opplevd noen farlige situasjoner med det selv, og j har kjørt med kappa senkesett på 4 av de bilene j har hatt, og j har ikke kjørt på no strøken vei heller, som blant annet RV3 og div andre dårlige fylkesveier rundt om i Hedmark... Har litt med hvor mye du kapper og hvor forsvarlig sjåføren kjører deretter også... Hvis du ligger i godt over fartsgrensen og satser det du har over hver eneste ujevnhet i veien med kappex, så blir det fort en annen sak, men om det er farlig med kappex, har veldig mye å si på hvordan sjåføren behandler bilen med de kjøre-egenskapene bilen får med kappex...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo kapping av senkefjørene isåfall.. og det at det er farlig? kan sikkert stemme, men annen hver volvo kjører med kappa fjører, og har enda tilgode å treffe en som har dødd av dette..? men klart det ikke er det optimale, men en må jo offre for utseende:D

 

 

Den super strøkne bilen til billy bob døde sansynligvis fordi senkefjærene var kappa 3 runder..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg kapper fjørene 2 ringer så er jeg vel ikke akkurat ute etter optimal kjøreegenskap..

vil bare ha en bil som ser litt bedre ut enn den traktoren jeg har no. det er jo som å kjøre englandsbåten no, den er jo grise myk..

jeg kappet fjørene på den forige bilen min. det funket som god snus.

men hvis jeg skal ha 18" på 245en min,då kan jeg vel ikke ha større dekk enn 225 vel? uten å måtte valse hjulbuene og styre på. har dårlig erfaring med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge du sørger for at fjæra sitter ordentlig i fjærsetet etter kapping, dvs bøyer den til lik form som den var før kapping, og i tillegg at fjæra står i spenn når hjulet er i lufta, er det ikke noe problem å kjøre med kappede fjærer.

 

Dersom fjæra løsner/henger og slenger når du heiser opp bilen er det en helt annen sak.

- 02 Audi TT 1,8TQ 180hk

x 92 Golf III 1.8 90hk (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår