Gå til innhold

Bilen min: Audi 90 Coupe 20v Quattro 1990

Ranger emnet

NapeR

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage en liten presantasjon av bilen min. Med litt bilder og hva som blir gjort med den også videre.

Kjøpte meg i Oktober en sort Audi 90. Hadde ikke tenkt så mye på den typen før. Men når jeg snakka med en kar en dag som skulle selge en så ble jeg bare frelst. Spesiellt første gang jeg kjørte den. Utrolig komfertabel og rolig bil (Når du vil den skal være rolig da selvsagt :P)

Var litt småfiks med den som det er med alle andre biler som snart har runda 200 000, Foringer på stabstaga foran og bak.. også nye Stabilisatorstag bak (også kalt bikkjebein).

Motoren virket helt fin bortsett fra at den virka litt dau. Men det var bare og gasse litt hardt med den og få blåst den rein så hjalp det litt iallefall ;)

Så kommer jeg jo til den dagen den første snøen kommer i slutten av november. Hadde akkurat fått fiksa forstilling og bakstilling så alt var perfekt. Var ute og gassa og vips der var det en grøft gitt. Quattroen akslerer fint på glatt føre, det er jo fint! Men den stopper jo **** meg like dårlig som alt annet! Hehe.. Fikk dratt bilen opp på veien igjen og begynte og se på skadene. 1stk felg, bulker i skjermen, bulker i kanalen, knust siden på frontfanger og blinklys, Nedre bærearm og bærekule var også gåent. (bilder kommer)

Fikk kjøpt ny bærearm på Mekonomen, men som mye annet så passet jo denne ikke til min modell når jeg fikk sett litt på det, så den måtte returneres. Så gikk turen opp på den lokale Møller sjappa. Viste seg at den bærearmen jeg skulle ha måtte bestilles fra Tyskland :( Men så etter noen dagers venting så kommer endelig delen! Og det viser seg at delen muligens er feil den og! Minner veldig mye om en S2 bærearm :S Men skal ha den på bukk i morgen for og se om den kanskje passer.. men nok om det.

Om fredagen så var jeg i skien og hentet ny felg og ferdiglakkert fanger (Dietrich RS4) Håper det blir bra! Skal som sagt ned og skru i morgen og bilder kommer så fort jeg har mulighet ;)

Her er noen bilder av bilen med sommerfelgene (Gleder meg stort til sommern!)

IM000116.jpg

IM000118.jpg

IM000124.jpg

Og her er noen bilder goLd^ tok etter grøfteturen (Tatt med mobbil cam)

Bilde14_1.jpg

Bilde22_1.jpg

Bilde13_1.jpg

Også holder jeg på og montere gitter i den nye fangern

IM000131.jpg

Bare og komme med spørsmål og kommentarer!

X - 1990mod .::. Audi 90 Coupe 2.3 20v Quattro .::.

X - 1991mod .::. Bmw 318i E36 .::.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NYDELIG BIL!

Litt kjipt det som skjedde da:( men allt ordner seg =)

Ikke sleng på no plastikkdritt og ødelegg bilen no da:)

Bare fjern litt emblemer og svak soting av rutene, svart rs-grill, senk, og feite felger!

Så selger du til meg nr jeg blir 18 =)

Edit: Ser du har lyse lykter bak.. ton disse, da kommer alle til å elske bilen din =)

Edit 2: Hvite blinkers rundt hele, ikke bare på sidene...

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk.. er egentlig ikke for masse sånn plastikk hysteri jeg heller. Men det var den rimeligste løsningen der og da.. så derfor gikk jeg for den fangern. Baklyktene har jeg i planen at skal bli helt røde.. Men takk for tipsene skal vurdere de ;)

Meningen er jo ikke at alle andre skal elske bilen min. Jeg skal elske bilen! Hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg skal få bilen opp på bukken på jobben idag (Statoil) og få montert fangern og bærearmen. Så da blir det saker ;) Hehe..

Svinger vell innom Lidl hvis jeg har en bærearm som passer skal du se ;)

Hvite blinkers er også snart på vei! Men må bare roe ned pengene littegrann. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var bilen ferdig! Med det som skulle gjøre i 1. omgang iallefall.

Fikk rygga den ned fra bukken og parkerte den på utsiden av bensinstasjonen der jeg jobber. Går inn på stasjonen en tur.. går ut igjen og setter meg i bilen for og kjøre. Kjørte EN meter. Så kommer det jaggu en svær kassebil og rygger på meg gitt! Inn i forskjermen og tar med seg litt av den nye frontfangern også.. UFLAKS! Hehe..

Ny forskjerm er bestillt og de skal prøve og få fiksa på fangern på lakkeringsverkstedet.

Går iallefall ann og kjøre nå da :D

Her er det noen bilder etter at han kjørte inn i siden min..

IM000134.jpg

IM000133.jpg

Tok også noen bilder av fangern når var montert. Ble ikke helt 100% fornøyd. Så må nok fra med pussepapiret og slipe litt ;)

IM000132.jpg

IM000136.jpg

Gleder meg til sommern med sommerfelger og senk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil :) Likte bedre den orginale fronten enn den du har satt på nå, men smaken er som baken. Bare du er fornøyd...

Skikkelig surt med en bulken.. Det verste er at selv om alt er gjort skikkelg blir den aldri like bra rustmessig. Den skjermen du har på nå har et MYE tykkere sinklag enn de du får som deler. Lakken pleier også å bli en nyanse feil.. Sure greier..

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt det med ny frontfanger og enda en skade! er nok enig med de andre her jeg, syns den gamle fangeren var mye finere..plastikk og netting hører hjemme på en riskoker..:P men gjør det du synes er best!

hva er dekkdimensjonen på sommerdekkene dine?

lykke tell videre!

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående den fangern så trur jeg den blir mer anonym med svart gitter.. Skal få satt i det etterhvert.

Angående de blinkersa så må det vente til etter jul trur jeg.. Men det ska bli hvite blinkers ;)

Felgene er av typen TSW Pace trur jeg.. dekka er jeg ikke sikker på, men det kan jo skjekkes ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider