Gå til innhold

240->242...?

Ranger emnet


volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Så på den syke svenske som bygger om en 4 dørs 240 til 2 dørs. Det så jo helt gjennomførbart ut, men går det ann å få dette godkjent?

Hvis det er sveisa på ett godkjent karosseriverksted e.l?

Må jo flytte B stolpen, det er vel den mest kritiske delen hvis døm skal klage på noe.. Noen som er veldig oppegående i dette?

Vær så snill, ikke begynn med "hvorfor ikke bare kjøpe seg en 242?"

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LMS da tror jeg det er lettere og kjøpe en som er 242 orginalt..

Var akkurat det jeg helst ikke ville ha her.. Men samma det. Er jo lettere å kjøpe en bil som er 2 dørs originalt. Men hvor mange er det som har 91 mod 242 a? Det med mongo panser og koffert er jo smak og behag. GRP A= flatnose og flat koffert.. Men hvis noen har sett 242 T6'n til marco garver så vet de att det ser tøft ut med de nyeste karosseridelene på 242 også.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde ikke være noe problem. De felste karosseri verksteder etc driver jo med skjøting av biler, da kapper de jo bilene i to og skjøter sammen med en annen bil etc. Men jeg vil tru det må være et godkjent verksted som må gjøre det. Men si det på den måten. Det tar ikke så lang tid og gjøre det hvis du har demontert og langt allt til rette så de bare kan kappe og sveise. Så så sjukt dyrt ville det ikke blitt. Kommer jo ann på timeprisen på verkstedet da. De burde klare det på en arbeidsdag.

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte til BT i dag. Døm trodde det kunne gå igjennom. Men jeg måtte sende inn søknad som inneholdt hva jeg skulle gjøre, hvordan det skulle gjøres og hvem som eventuelt skulle utføre det. jeg lurer på å kappe og gjøre klart til å sveise inn B stolpen, så verkstedet bare kan sveise den inn. Kan umulig ta så lang tid. Resten av plåtjobben går det jo å ta selv. Men dette blir nok ikke før til neste vinter.

Men drømmen om en 242 er høy. Grunnen er jo att da slipper jeg å begynne på nytt med understell, motor, drivverk, og rust.

Da har jeg bare en litt voksen plåtjobb, lakk og interiør igjen.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge et godkjent karrosseriverksted godkjenner jobben, tror jeg det skal gå bra.

du får jo godkjent taksenking.. så..

men.. $$$ blir det nok, så da får du værsågod bygge på NYESTE 240 som finnes, ergo.. dyrt utgangspunkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår