Pepsimax Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Heisann, jeg har en e36 320i som jeg trenger "litt" trim og ønsker litt kvalifisert synsing om hva som er det mest "fornuftig". Har vurdert flere alternativer. Tenkte først og fremst på en turbokonvertering av motoren jeg har. Og siden bytte til 2,5l motor. Vil ett turbo kit til min 2.0l passe på en 2.5l? I så fall kan jeg jo begynne med turbo kit på motoren jeg har og siden bytte motor. Da får jeg jo tatt kostnadene over litt tid. Har sett brukte turbo kit til salgs for 10-15000 og 325 motor selges jo i sverige for rundt 10000kr. Hvor mye kan jeg lade uten å bytte innmat (på både 2.0l og 2.5l)? Og hva må gjøres for å kunne hente ut mer? Har ikke lyst til å havne i en blindgate der jeg må begynne helt på nytt for å ta ut mer hk. Dere vet jo hvordan det er med hk syka. Man blir vel aldri helt fornøyd??! Har også vurdert å bytte til 3.0l men ser for meg at det vil bli ganske dyrt. Bare motor koster jo fra 25000 og oppover. Hva med drivlinjen? Hvor mye tåler kassa osv? Passer girkassa mi rett på 2.5l? På forhånd takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Anbefaler deg å se litt på PurePerformance sine sider.. Men kort sagt, eksosmanifold/grenrør passer overens på de 2 motorene. Men 2.5en har større kanaler i toppen slik at det også trengs i eksosen. Ellers er det egentlig bare å sørge for at turboen er stor nok, så passer det. Det spørs jo litt med hvor mye penger du vil legge i det, men det høres ut som du vil ta billigversjonen nå i begynnelsen hvertfall.. Girkassen passer overens på de 2, hvor mye drivverket tåler er jeg ikke sikker på, men det tåler en del så lenge du ikke tar rivstarter med bra grep på dekka. Ellers ville jeg kjørt 0.4-0.5bar til vanlig, mer er også mulig men motorene blir jo ikke akkuratt bedre etter årenes løp... Med ny(tykkere) toppakning skal du klare oppi 0.8 bar etter hva jeg har lest.. Men som sagt, se på den linken over, de har god peiling;) Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaterace Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Skal du ha masse effekt bør du satse på et turbokit istedenfor et større volum.......... Husk ved en bar har du samme effekt som en 4 liters motor , men på din motor er 0,5 maks sikkert da er du oppe i en 3 liters motor volums effekt. Siter Gaterace Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Bytt motor først. Så sparer du til turbokonvertering og tar det når økonomien tillater det. Sånn hadde jeg gjort det ihvertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaikill Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Skal du ha masse effekt bør du satse på et turbokit istedenfor et større volum.......... Hehe.... arti tankegang... Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Bytt motor først. Så sparer du til turbokonvertering og tar det når økonomien tillater det. Sånn hadde jeg gjort det ihvertfall Enig i dette. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pepsimax Skrevet Desember 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 jepp da blir det nok ny motor først. Takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.