Gå til innhold

En "treig" bil + en sliten sentrallås.

Ranger emnet

King-Nothing

Anbefalte innlegg

Bilen min har i det siste blitt veldig rar når jeg trykker litt hardt på gassen. Det som skjer er det at når jeg trykker gassen i bånn, virker det som om det er noe som hindrer den i å yte max. Men dersom jeg slipper oss gassen litt funker den som normalt. Jeg må da slippe den opp, for så å trykke den sakte nedover igjen. Trykker jeg for hardt så stopper den opp. Hva kan dette være? Tenkte på tennplugger, men er ikke helt sikkert. Den gjør det ikke hele tia, men det kommer oftere og oftere nå.

Har også et par spørsmål til.

Bilen min har jo 16V motor, og i den sammenheng har jeg hørt at man må ha spesielle tennplugger pga varmgang. Stemmer dette? Eller er det samme hvilke jeg kjøper?

På passasjersiden har sentrallåsen begynt å bli treig. Dette kom før kulda satte inn. Alle andre dører låser seg opp, men ikke den. Den kommer bare bittelitt opp, også må jeg dra den opp manuelt selv. Hvordan kan jeg på best mulig måte få smørt den opp? Må jeg opp med hele døra? Og hva smører jeg med?

Takker på forhånd for svar.

Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk tennplugger, fordeler, rotor og evt. plugg ledninger.

Du kan også sjekke den store svarte slangen som går i fra luftfilter boksen og inn til motoren, den skal ikke ha noen sprekker eller hull ol. Klem hardt på den for å avdekke evt. sprekker.

Når det gjelder passasjer døren sin motor, så er det greit å ta av dørpanelet og smør med lithium fett eller noe lignende på alle bevegile deler til låsemekanismen, da spesielt der hvor staget i fra motoren går og oppver i den plast skinnen, smør godt og dra låsen manuelt opp og igjen til den går tilfredstillende, hvis ikke det hjelper kan det jo faktisk hende at motoren er defekt.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første problemet du nevner her hadde jeg akkurat på Mazdaen min nå..

Er jo helt håpløst å gi gass da, bilen vil ikke gå da..Min var også slik at den stopper hvis jeg har full gass..Var akkurat som å kjøre i fri! hehe..men etterhvert ble det verre og fant til slutt ut at det var dynamoen..Batterilampa begynte å lyste og plutselig stoppet den. Tok med batteriet hjem og ladet det opp over natta og satte det inn igjen..Etter 10 min med kjøring igjen var batteriet flatt..Vil tro det er dynamoen din som snart tar kvelden..Eller som du sier, tennpluggene osv..Lykke tell! ;)

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider