Gå til innhold

Politi og kamera ved trafikkontroller

Ranger emnet

Dr_S

Anbefalte innlegg

En kamerat ble her om dagen bøtelagt for å ha kjørt uten belte mens han snakket i mobilen. Det viste seg at han hadde passert et kamera politiet hadde plassert noen meter før der politiet sto og vinket de inn. "Vi har deg på film" sa politimannen. Dette har jeg aldri hørt om før, noen her inne som kjenner til denne praksisen?

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar nok opptak ja, men de må jo se live på en skjerm fordi bilen blir jo stoppet sekunder senere.

ja, å da må dem være ganske kjappe med å kaste seg i veien å vinke inn :bump

hvis en bil holder 70 i 70 sona, å kameraet er plassert si 50 meter bortenfor kontrollen, da har dem ikke veldig god tid happyhappy

men de har kanskje bestemt at neste bil skal stoppes uansett??

hmm, kanskje litt rare utsagn, men 3 om natta, med kyssesyken, da blir det meste rart aneglsmili

www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje det er en mann som står å filmer og så har dem kanskje fax-maskin han sender bilnr på, eller de sender brev, eller kanskje walkie-talkie?

Er nemlig noe av samme teknikken og taktikken dem bruker når dem har laserkontroller har jeg hørt, at noen kontrollerer og andre står klare til å vinke inn biler.

Men jeg aner ikke hvor langt framme i fremtiden politiet er med dette telefon-iske greiene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 1 mann som står med kamera, og melder i fra dersom noen uten belte passerer, meldingen går til betjenten ved stopp stedet.

Filmen blir bare brukt som bevis, hvis en eventuell synder skulle sette seg i mot en bot.

Stod og iakttok de en hel dag på jobb, og lurte fælt på hvorfor de stod med kamera. Så jeg åpna vinduet og spurte..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider