Gå til innhold

Turbo på B230FT vs B230FK

Ranger emnet


R_Style

Anbefalte innlegg

Lurer på en ting... har en garrett TB2543 på min B230FT motor, hvordan er det med grenrør og olje-retur / vann tilkobling på hvis j skal sette på en Mitsu TD04H-13C turbo istedet for en lik garrett som sitter der?

 

Passer alt likt eller må noe gjøres om?

 

Eller hvilken "kraftigere" turbo er så og si plug and play til B230FT motor`n, med tanke på olje og vann tilkobling og evt det grenrøret som sitter der?

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener att mitsu 19t passer rett på med alle rør iaf. FT og FK turboene er like, bare at FT har gjenget stag på WG, kan justeres. går jo også ann å legge mellom skiver mellom WG og kompressorhuset for å flytte den ut.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener att mitsu 19t passer rett på med alle rør iaf. FT og FK turboene er like, bare at FT har gjenget stag på WG, kan justeres. går jo også ann å legge mellom skiver mellom WG og kompressorhuset for å flytte den ut.

 

Det meste du skriver her er helt feil:

19T passer ikke rett på; kompressorhuset må vries i forhold til eksosdelen.

FT-motoren er levert med både Garret og Mitsubishi, disse passer om hverandre med olje og vannrør mener jeg.

FK-motoren er kun levert med Mitsubishi 13c-turboen.

Om turboen har gjenget WG-stang eller ikke er ltt tilfeldig, men som regel har ikke FK-motoren gjenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste du skriver her er helt feil:

19T passer ikke rett på; kompressorhuset må vries i forhold til eksosdelen.

FT-motoren er levert med både Garret og Mitsubishi, disse passer om hverandre med olje og vannrør mener jeg.

FK-motoren er kun levert med Mitsubishi 13c-turboen.

Om turboen har gjenget WG-stang eller ikke er ltt tilfeldig, men som regel har ikke FK-motoren gjenger.

 

Takk for svar Turboperformance...

Var såvidt inne på sidene til GIK Turbo i sverige og kikka, og der fant j en Mitsu 13C turbo både for B230FT (165HK) og for B230FK (136HK)... så du har nok rett der ja... :)

 

Noen som har en Mitsu 13C turbo eller en Garrett TB2543 liggende?

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Turboperformance...

Var såvidt inne på sidene til GIK Turbo i sverige og kikka, og der fant j en Mitsu 13C turbo både for B230FT (165HK) og for B230FK (136HK)... så du har nok rett der ja... :)

 

Noen som har en Mitsu 13C turbo eller en Garrett TB2543 liggende?

Har to liggende, men den ene lekker olje. Og jeg husker ikke hvem det er... :crazysant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår