Gå til innhold

Focal utopia be no7, et par spm

Ranger emnet

bb^

Anbefalte innlegg

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Selvsagt kan resultatet bli Meget bra med en knall forsterker som for eks Vrx 6 kan ( Aktiv )

Å med rette ekspertisen kansje like bra som med C-blokk :kiss

Det at man har så mange justeringsmuligheter trenger jo ikke slå bra ut alltid violin

Mvh

enig der,masse innstillinger kan bli masse rot! men jeg kan se for meg att det blir vanskelig å tidskompansere hvært enkelt ellement vist du bruker den c-blokka! nå kjenner jeg ikke til dette settet,men det fasinerer meg litt...

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så aktiv deling anbefales ikke,uansett utstyr å kunskap?

jeg er med i samme tanken cossie, passiv delefilter har som regel flere ulemper, største fordel jeg kan se er at den er 100% optimert til elementene, derimot med aktiv deling må prøves en del både med delefrekvenser og steilheter før man kan få en bra resultat, fordi Focal vil vel neppe opgi nøyaktige delefrekvenser og steilheter på den passive delefiltre kanskje?, tidskomp er en annen kapitel violin

men jeg mener at den aktive delefiltre må ha en bra kvalitet også -nytter ikke med et innebygde aktiv delefilter på en 8600 feks. men fra en P99-P9/Q9 eller nyere vil nok bli bra -bedre?- Ellers Alpines sine topp modeller feks :well

Ellers er flere kanals forsterkere en dårlig alternativ til et 3 veis passiv komp sett. Det er jo vanlig at de har som regel en felles strømsforsyning som MÅ deles på flere kanaler.... en 2 kanaler/stereo vil ergo ha bedre headroom og mer strøm resurser=mer stabil og bedre kontrol -særlig ved bruk av passiv delefilter med en del fase vridning og med større impedans variasjoner.

Forresten: hva er grunnen til at den passive delefiltren er i "felles boks"? er den en "god grunn" til det?

ellers trådstarter jeg lurte på hvilken headunit skal du bruke på dette her? :popcorn

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå følger det mye info med dette settet når du kjøper det så å finne de nødvendige data tror jeg ikke er noe problem om du velger å kjøre det aktivt.

I trådstarters tilfelle er det ingen problemer å kjøre dette aktivt da VRx6.420 er såpass strømsterk at å drive dette settet SKAL ikke by på problemer,ikke trenger han en spiller med alle innebygde filtre heller da alt dette finns som extention til forsterkeren hans.

det som uansett er et "must" enten det skal kjøres aktivt eller passivt er en GOD forsterker.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå følger det mye info med dette settet når du kjøper det så å finne de nødvendige data tror jeg ikke er noe problem om du velger å kjøre det passivt.

I trådstarters tilfelle er det ingen problemer å kjøre dette passivt da VRx6.420 er såpass strømsterk at å drive dette settet SKAL ikke by på problemer,ikke trenger han en spiller med alle innebygde filtre heller da alt dette finns som extention til forsterkeren hans.

det som uansett er et "must" enten det skal kjøres aktivt eller passivt er en GOD forsterker.

GOD forsterker er alltid et must!! cheers

Jeg sa ikke at han trengte det men om ha skulle ha mest mulig ut av elementene i et aktiv deling så må ha noe som er kvalitet, kan ikke bruke en vanlig kvalitets aktiv filter for så seinere si at aktiv deling er dårlig iforhold til den passive crossover boksen som koster en del kr... violin

ellers er dt vanlig at signal kilden er den VIKTGSTE del i signal veien.... hjelper ikke med verdens beste elementer om ikke signal kilden gir bra lyd... men jeg var mest interesert i å vite hva trådstarteren hadde av headunit :well

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe sa ikke at han ikke trengte en god lydkilde men det finns da spillere som spiller meget bra uten noen form for innebygde filter osv.

Becker er er vel et meget godt eksempel på dette.

tror nok den passive versjonen er enklere å bruke for de som ikke er så inne på aktiv deling.

Men selvfølgelig har du den nødvendige kunskapen og ikke minst det rette utstyret så vil det nok bli like bra og kanskje bedre med å kjøre dette aktivt.

dette settet er vel av de få som faktisk har delefilter som kan matche aktiv deling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOD forsterker er alltid et must!! cheers

Jeg sa ikke at han trengte det men om ha skulle ha mest mulig ut av elementene i et aktiv deling så må ha noe som er kvalitet, kan ikke bruke en vanlig kvalitets aktiv filter for så seinere si at aktiv deling er dårlig iforhold til den passive crossover boksen som koster en del kr... violin

ellers er dt vanlig at signal kilden er den VIKTGSTE del i signal veien.... hjelper ikke med verdens beste elementer om ikke signal kilden gir bra lyd... men jeg var mest interesert i å vite hva trådstarteren hadde av headunit :well

enig med deg "matador" ! dritt signal ut av head uniten,dritt lyd ut av forsterkeren! forsterkeren forsterker bare opp det han får beskjed om han stakkars..... m'm

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe sa ikke at han ikke trengte en god lydkilde men det finns da spillere som spiller meget bra uten noen form for innebygde filter osv.

Becker er er vel et meget godt eksempel på dette.

tror nok den passive versjonen er enklere å bruke for de som ikke er så inne på aktiv deling.

Men selvfølgelig har du den nødvendige kunskapen og ikke minst det rette utstyret så vil det nok bli like bra og kanskje bedre med å kjøre dette aktivt.

dette settet er vel av de få som faktisk har delefilter som kan matche aktiv deling..

hehe... endelig enig med deg Odd!! cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Alpine cda-9855R, er denne god nok? Forøvrig har jeg stinger expert signalkabler x3 (1000spenn stk), stinger expert kondis (1,2F) og div stinger kabler.

Tror nok jeg kjører en aktiv løsning helt i første omgang, går over til en kraftig 2-kanaler og crossblokk litt senere.

Hehe, når vi er inne på strøm. Jeg kjører et frontsett aktivt på vrxen nå og en subzero 10". Det ekke veldig mye jeg kan dra på før volten synker og lysa blinker. Holder det ikke med kondis? hmm kanskje et stinger batteri baki gjør susen. happyhappy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Alpine cda-9855R, er denne god nok? Forøvrig har jeg stinger expert signalkabler x3 (1000spenn stk), stinger expert kondis (1,2F) og div stinger kabler.

Tror nok jeg kjører en aktiv løsning helt i første omgang, går over til en kraftig 2-kanaler og crossblokk litt senere.

Hehe, når vi er inne på strøm. Jeg kjører et frontsett aktivt på vrxen nå og en subzero 10". Det ekke veldig mye jeg kan dra på før volten synker og lysa blinker. Holder det ikke med kondis? hmm kanskje et stinger batteri baki gjør susen. happyhappy

Har samme selv og jeg mener den skulle være meget godt egnet :) (min mening ja)

Mvh

Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG ville kjøpt en brukt KRAFTIG dynamo først.. (noen hundrelapper)

så lenge kabling er OK (som der er) så vil denne sørge for at du alltid har nok juice så lenge motoren går (og du vil da ikke få noe særlig spenningsfall). Batteri VIL også hjelpe, men det er vel bedre å fjerne problemet "ved roten" eller hva det nå heter..

Det beste er BEGGE deler.. for da kan du spille litt (mer) uten at motor er i gang også.. I noen tilfeller er det lurt å bytte en regulator (av et slag) som bestemmer laddespenning..

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda hadde egentlig en mistanke om at vi var enige i bunn og grunn Matador :usa:

Til trådstarter: Jo den spilleren skal holde i massevis,har ikke studert hvilke filter den har innebygd men mener å huska at med denne trenger du ikke å bygge ut forsterkeren for å kjøre Be No.7 aktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider