matador Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 husker jeg ikke feil så har 8600opptiol 36-38dB steilhet i subben, og 24 i mid-high... litt gele idag... knock Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 husker jeg ikke feil så har 8600opptiol 36-38dB steilhet i subben, og 24 i mid-high... litt gele idag... knock Lastet ned manualen og tittet og du har helt rett :) Low LPF: 31.5 – 40 – 50 – 63 – 80 – 100 – 125 – 160 – 200 (Hz) Mid HPF: 31.5 – 40 – 50 – 63 – 80 – 100 – 125 – 160 – 200 (Hz) Mid LPF: 1.6 – 2 – 2.5 – 3.15 – 4 – 5 – 6.3 – 8 – 10 – 12.5 – 16 (kHz) High HPF: 1.6 – 2 – 2.5 – 3.15 – 4 – 5 – 6.3 – 8 – 10 – 12.5 – 16 (kHz) Low LPF: –36 – –30 – –24 – –18 – –12 (dB/okt.) Mid HPF: –24 – –18 – –12 – –6 – Pass (0) (dB/okt.) Mid LPF: –24 – –18 – –12 – –6 – Pass (0) (dB/okt.) High HPF: –24 – –18 – –12 – –6 (dB/okt.) Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb^ Skrevet Desember 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Jeese, her renner det på med uinteressant crap. Jeg har en Alpine spiller ikke pioneer. Jeg driter i hvilke filter en 8600, 9600 har. Har har ingen dsp, eller signalprosessor. Enkelt og greit, funker det å kjøre aktivt be n7 på en std audison vrx6.420.2. Jeg har 3x signalkabler. Det er både 2 og 3 veis filter i cdspillern, men jeg foretrekker å bruke filterne i forsterkern. En liten oppsummering på hva JEG har: Tidskorigering, i cdspiller Crossover 2 eller 3veis i cdspller, og i forsterker. Equalizer, her haug med muligheter i spillern. Lar det seg gjøre å få utopia til å låte bra på dette grunnlaget? Husk, dette er ingen permanent løsning. Skal ha crossblock og kraftig 2kanals amp til våren. Kanskje en dsp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Enkelt og greit, funker det å kjøre aktivt be n7 på en std audison vrx6.420.2. Jeg har 3x signalkabler. Det er både 2 og 3 veis filter i cdspillern, men jeg foretrekker å bruke filterne i forsterkern. Ja det går greit . Og du vil bli forbløffet over resultaten :omfg Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Jeese, her renner det på med uinteressant crap. Jeg har en Alpine spiller ikke pioneer. Jeg driter i hvilke filter en 8600, 9600 har. Har har ingen dsp, eller signalprosessor. Enkelt og greit, funker det å kjøre aktivt be n7 på en std audison vrx6.420.2. Jeg har 3x signalkabler. Det er både 2 og 3 veis filter i cdspillern, men jeg foretrekker å bruke filterne i forsterkern. En liten oppsummering på hva JEG har: Tidskorigering, i cdspiller Crossover 2 eller 3veis i cdspller, og i forsterker. Equalizer, her haug med muligheter i spillern. Lar det seg gjøre å få utopia til å låte bra på dette grunnlaget? Husk, dette er ingen permanent løsning. Skal ha crossblock og kraftig 2kanals amp til våren. Kanskje en dsp. kanskje en dsp? du har jo dsp i spilleren din allerede.... Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb^ Skrevet Desember 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Ja det går greit .Og du vil bli forbløffet over resultaten :omfg Mvh Mener du positivt eller negativt overrasket? :cocain: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Du putter dette i bilen :deng svaret er jo innlysende :) Men du får jo justere å kose deg til du selv blir fornøyd, hva andre mener er vel likegyldig så lenge du er fornøyd . Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 det ER vel mulig å få denne kombinasjonen til å låte "fælt" også... denne kombinasjonen FORTJENER god montering! Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 man kan få alt til å låte fælt,man kan også få merker som på forhånd er dømt nedenom og hjem til å låte aldeles nydelig med rett montasje. men det vi trygt kan si at har har han utgangspunket for å få fantastisk lyd sålenge kunskapene strekker til Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 ja.. de som kødder til den combo'en bør fengsles.. :) Jeg kommer nok selv til å gå for be nr 7 med crossblock.. skal drives av min vrx 2.400 forsterker.. tror egentlig man må ha utrolig gode filtere for å gjøre jobben bedre enn den crossblock'en.. Som tidligere nevnt så er det meget vanskelig å gjøre finjustering med noen små vriknotter på en forsterker.. Men mulig er det selvsagt! Da er det mer fristende å bytte cd-spiller til en P9 eller noe slikt og gjøre delingen der.. Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 mener det i i dette tilfellet er gode nokk filter i spilleren hans,og velger han å kjøpe filterene til VRx'en har han ikke behov for crossblocka. personlig tror jeg at jeg ville brukt blocka men det har vell mere med forsterkervalg g gjøre Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb^ Skrevet Desember 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Tar ett skritt av gangen, tror utgangspunktet er greit nok. Men begynner å bli litt i tvil når det gjelder cd spilleren. Har hatt litt problemer med den i det siste. Venstre utgang bak er død (slokna plutselig), samt den henger seg opp noen ganger. Bruker bare utgangene foran og sub, så det har ikke så mye å si. Men må få gjort noe med det.¨ Denne p9 eller p99 er dette pioneers eksterne signal prosessorer? Hva fungerer disse på alpine spillere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 det er Pioneer ja så det funker nokk ikke på Alpine. edit: var litt snar der.. P99 og P9 er headunits,pioneer sitt flaggskip i sin tid. finns en DEQ9 som er en EQ-box til disse HU. sålenge spilleren din fungerer ser jeg ingen grunn til å bytte den ut. Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb^ Skrevet Desember 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Etter en litt mer nøye titt i manualen til vrxen har jeg funnet ut at den kun tar signal fra inngang1, altså kun en kabel mellom cdspiller og forsterker. Da får jeg ikke brukt filterne eller tidskorrigeringen i spilleren heller. Det skal ikke være lett. :cocain: Dette vel og merke ved multichannel, A til tweeter, B til mellomtone og C woofer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 tror du skal studere den manualen en gang til... har da selv koblet en VRx og brukt alle signalingangene,det er en switch som gjør det muligt å bruke forsterkeren med bare 1signal inn men denne switchen skal da ikke du bruke;) Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg