Gjest snurrevolvo Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 skal putte en 230ET motor i volvo'n nå... har hørt at den orginale gummien mellom motorfestene vrenger seg.. har også hørt at den får tak i motorfeste gummier fra en diesel motor til 240... stemmer dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Ishockeypucker skal vist være bra :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 motorputer fra diesel er kraftigere ja, koster det samme og har samme form. men, de vil også dø fort, om du får oljesøl på dem! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest snurrevolvo Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 motorputer fra diesel er kraftigere ja, koster det samme og har samme form.men, de vil også dø fort, om du får oljesøl på dem! ja.. å disse fås hos en vanlig volvo forhandler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 ja, evnt. hos feks volvohuggeren (nye), scandisk elelr hva enn de heter.. sandisk, elns.. ps. scania hytteputer skal visst også fungere.. (søk på forumet) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest snurrevolvo Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 ja, evnt. hos feks volvohuggeren (nye), scandisk elelr hva enn de heter.. sandisk, elns.. ps. scania hytteputer skal visst også fungere.. (søk på forumet) akkuratt.. hva heter den diesel motoren jeg må ha feste fra da? D24? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 D6 Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Du kan jo høre med kollevoll rally og spørre etter fester, de skal vist ha noe superflex greier som funker til ca 250 spenn/stk Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tic2002 Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Jeg kjøpte på Mekonomen og fekk no fra Scantech som vist skal væra bra. Siter "We ride together, We die together, Volvo boys 4 life" Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Jeg kjøpte på Mekonomen og fekk no fra Scantech som vist skal væra bra. ja, hehe.. var de jeg mente :p Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240_GLT Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Du kan jo høre med kollevoll rally og spørre etter fester, de skal vist ha noe superflex greier som funker til ca 250 spenn/stk har de stiveste festen som går and å få tak i på bilen min kosta vel 200kr per styk på kollevoll... han som bestilte dei til meg kalte de Ishockeypucker... var stive som ****... men har ikkje starta opp enda... så vet ikkje hvor mye motoren flytter på seg... Siter Volvo 242 Dl 81 mod Volvo 240 Gle 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 har de stiveste festen som går and å få tak i på bilen min kosta vel 200kr per styk på kollevoll... han som bestilte dei til meg kalte de Ishockeypucker... var stive som ****... men har ikkje starta opp enda... så vet ikkje hvor mye motoren flytter på seg... det er ikke bra med *for* stive heller! da vil du få forplantet jævlig mye vibrasjoner. et alternativ er også å lage anti-vridningsstag! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 skal feste maskinen min med noen fester som er litt stivere enn orginalt (ex. dieselfester) og så en gassdemper for å hindre motoren i å flytte for mye på seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 dieselmotorfester koster 100kr stykke på pedersen mener jeg det var... hadde tnekt og bruke det på girkassa også jeg.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 dieselbiler veier 170kg mer på fremakselen.. så festene er vesentlig stivere :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg