Gå til innhold

Erfaringer m Viking-chip

Ranger emnet

Radial

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med Viking-chip eller KG-chip til 1992modell 940 B230FT- motor?

De koster lite, men tar de vare på motoren, kontra en chip til 3lapper? Chippe motoren til døde og uvennskap er ikke spesielt økonomisk akkurat! ;)

Mvh

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med Viking-chip eller KG-chip til 1992modell 940 B230FT- motor?

De koster lite, men tar de vare på motoren, kontra en chip til 3lapper? Chippe motoren til døde og uvennskap er ikke spesielt økonomisk akkurat! ;)

Mvh

Jeg som er norsk representant for Vikingchip er kanskje inhabil, men jeg har bare godt å si om Vikingchip, og det fungerer kanonbra, både på min 945 med FK-motor og 242 med FT-motor. Hvorfor betale mer for en dårligere chip?

Ivaretakelsen av motoren er selvfølgelig den samme!

Du kan også søke på Turboperformance Club sine sider i Sverige, og du finner bare positivt om Viking chip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du priser på hva du har til FK 97mod? var det ikke du som mente at man ikke trengte gullbox? er det tilfelle at denne er oppskrytt?

Viking-chip-gutta har ihvertfall konkludert med at det funka like bra UTEN gullboksen; ikke spør hvorfor. Men de jobber med å utvikle et oppsett som inkluderer tenningschip. Du finner annonse på kjøp/salg, evt. send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter alt det j har lest på TPC forumet, så er så og si INGEN som har noe negativt å si på vikingchip sine chipper...! De fungerer utmerket og til en ypperlig god pris...!

jeg har ikke selv prøvd denne chippen, men det er noe j definitivt kommer til å gjøre når våren nærmer seg, og j tviler på at j blir skuffet...

Hvis noen av dere er i tvil på disse chippene, så ta en titt på TPC forumet før dere går til en annen forhandler/leverandør av chipper, der står det ikke mye negativt om Göran og vikingchip...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at mange er positive til Vikingchip! Da føler jeg meg mer komfortabel med å velge dem :)

TurboPerformance;

Kontakter deg når prosjekt-motoren min er ferdig :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider