Gå til innhold

Trailer på sommer dekk

Ranger emnet

passat kara

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=110944

Jeg blir så utrolig frustert å forbanna, Vinstra er jo bare like oppi dalen her, ung jente i begynnelsen av 20åra.

Står ikke der hvem som har skylda så det skal ikke jeg blande meg borti, men trailer med sommer dekk i norge i desember?

Hva **** er det, helvete at det går ann.

Unnskyld "språget" men hver vinter hører vi jo om sånne "uhell", huff.

mvh

Vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

liker ikke disse trailer sjoførene... de trur de eier veien pga de har de største bilene!

de burte bruke huet.

Ikke noe vondt ment Slick:) Har kamerater sok kjører lastebiler selv jeg og det fins noe greie;)

Men hunden klarte seg da!!

RIP ---> dama

1992 Mazda Mx6 2.5i V6 <------ My car

...:::Det er ikke farten som dreper, men hvor fort du stopper:::...

Besøk http://www.mazda-ogn.org

har hatt:

Mazda 626 94 1.8 glx

volvo 242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv vært med 2 uker på Trailertur for noen uker sia.. INGEN trailere bruker Piggdekk (pga de er mye i byer, utlandet der d ikke er lov med pigger).. men de har ikke sommerdekk (latviske har HELT sikker sommerdekk!), men de norske har helårsdekk!

enkelte som KUN er her oppe i nord, bruker pigger foran, men ellers bruker ingen pigger...

og 1 ting må jeg si.. ble UTROLIG forbanna (særlig på norske) biler som skulle ta forbikjøring... er så jævla redde å bruker SYKT lang tid på å kjøre forbi.. selv om d kommer biler imot.. MANGE ganger vi nesten har blitt pressa i grøfta..

Skaper mange farlige trafikksituasjoner som IKKE er trailersjoførene sin feil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker ikke disse trailer sjoførene... de trur de eier veien pga de har de største bilene!

de burte bruke huet.

Ikke noe vondt ment Slick:) Har kamerater sok kjører lastebiler selv jeg og det fins noe greie;)

Men hunden klarte seg da!!

RIP ---> dama

Vil nå egentlig si det samme om "NOEN" av dei som kjører små bil og,

noen vet ikke helt hvordan det er å sitte i et vogntog..

Skulle vært obligatorisk med en kjøre time og to med vogntog før dei fikk lov til å sette seg i en bil i det hele...

Og sterk vind kan blåse en semi over i feil kjørebane uten problem, spesielt vis det ikke har last..

Har opplevd det samme selv, men det var midt på sommeren tørre og fine veier. Heldigvis var det ikke noe møtende trafikk..

Er helt enig i det at det skulle vært mer kontroll når det gjelder dekk, men norske lastebiler kjører som oftest med helårsdekk..

Er lov å kjøre med piggdekk i norge, men vis du skal til utlandet er det forbud mot piggdekk på lastebil..

Ser også at det er alltid vogntoget som blir syndebukken i en ulykke, men det har seg sånn at det ikke er mange % av ulykkene vogntoget forårsaket ulykken...

Men det er alltid synd når en ulykke skjer, om det er et vogntog el personbilen som har skylden...

Mvh Litt fortvilet sjåfør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er klart, er jo helt feil. Blir det stoppet i Norge/på grensa med sommerdekk bør de bli stående til de får vinter/helårsdekk på. Samme hvor lang tid det tar, og hvor mange titusener de taper. Liv kan tross alt ikke gå på bekostning, noe det er soleklart at det gjør på denne måten. Helt på trynet.

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dr S: i norge så er det påbudt med kjetting for alle kjøretøy over 3500kg.

problemet med de utenlandske sjåførene, og da mest de fra østblokk landene er at de ikke har de samme påbud som er her til lands. kombiner det med at bileiere kjører mottoet "går det, så går det" så får du sånne utfall.

jeg har et eksempel på at noen bilførere har hodet langt oppi blindtarmen når vi først er inne på det

for 3 uker siden så kjørte jeg semi over vidda til bergen. på RV7 rett før du kommer til en smal bru som er lysregulert (for de som er kjent) så møtte jeg en saab 9-3 med en bitteliten henger bakpå. det gikk som det måtte det, og vi ble stående å blinke på hverandre, til slutt så gikk jeg ut og sa at han måtte rygge tilbake til møteplassen, noe han nektet blankt å gjøre fordi "han kunne ikke rygge med henger" og da var det bedre at jeg rygga rundt 3 ganske leie svinger med den bittelille semi'n min til jeg kom til en møteplass. hadde jeg sett at han kom, så hadde jeg seff dratt inn på møteplassen, men det gjorde jeg nå ikke. resultat: jeg måtte rygge bilen hans tilbake til møteplassen, med hans MEGET forskrekkede kone vedsiden av, mens han passa på semi'n.. hele situasjonen er urkomisk når jeg tenker tilbake, men der og da, så var det mer irriterende enn noe annet.

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske mye off topic detta, men jeg poster det likevell..

Det absolutt værste er lastebiler som på død og liv må kjøre forbi andre lastebiler.. Forbikjøringsfelt eller ikke. Det tar cirka kvarter og er så totalt unødvendig som det er mulig å få det.. Kan noen lastebilsjåfører svare på detta?

Har faktisk opplevd å bli kjørt forbi av en tankbil (semi med ENORM henger) på en uoversiktlig strekke uten forbikjøringsfelt når jeg lå i 90!! I 80 sone...

Hvorfor er ikke politi/biltilsyn strengere med lastebiler egentli? Det er jo de som virkelig dreper når det smeller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppdatering på saken :

http://www.gd.no/artikkel.asp?Artid=144881

Huff er så triste sak, tenk på familien til den stakkars jenta.

Vet liv går tapt i trafikken ofte men det gjør ikke saken noe mindre trist syns jeg.

Men syns det burde være strengere sjekk når de kom over grensa. hører om uhell med utenlandske trailere hvert år.. Har de ikke dekk / kjetting til forholdene burde de ikke fått kjørt en meter på norske veier.

Vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider