Gå til innhold

Trailer på sommer dekk

Ranger emnet


passat kara

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid klart meg med sperre og onspot.

men hva hjelper det med kjetting på ett drivhjul når Pjotter fra Polen sikkert har rensa istykker sperrene sine når de tidligere har hatt problemer?

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er ikke alle biler som har onspot vet du. dessuten så virker det ikke når du først har kjørt deg fast.

 

til deg som foreslo å kjøre med kjettinger på bar asfalt. det er omtrent som å kjøre på kulelagre, har null kontroll.

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha på kjetting før dere kjører dere fast;)

Fucker kanskje asfalten og er sikkert endel ekkelt å kjøre med, så kanskje det var et dårlig forslag.!

 

Har en kjørt seg fast er det for sent å ha på kjettinger.

 

Påbudet er syv kjettinger. Fire på driv, en på styrende hjul og to på hengeren. Det er viktig at kjettingene passer på de forskjellige hjulene da også. Snakker av erfaring når jeg sier at kjettingene ofte bare blir tatt med i all hast når høsten kommer og en glemmer å sjekke at de er tilpasset hjulene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske mye off topic detta, men jeg poster det likevell..

 

Det absolutt værste er lastebiler som på død og liv må kjøre forbi andre lastebiler.. Forbikjøringsfelt eller ikke. Det tar cirka kvarter og er så totalt unødvendig som det er mulig å få det.. Kan noen lastebilsjåfører svare på detta?

 

Har faktisk opplevd å bli kjørt forbi av en tankbil (semi med ENORM henger) på en uoversiktlig strekke uten forbikjøringsfelt når jeg lå i 90!! I 80 sone...

Hvorfor er ikke politi/biltilsyn strengere med lastebiler egentli? Det er jo de som virkelig dreper når det smeller..

 

Det er kjøre & hviletiden som har mye av skylden.

Hvem har ikke opplevd at en trailer ligger og presser bak?

 

En trailer sjåfør får mindre i bot om han blir tatt i fartskontroll enn om han kjører litt lenger enn det som er tillatt.

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

 

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikkje får å irka negativ... men dåkke så kritisere trailersjåfører og trailere/lastebiler: Har dåkke sotte inni ein lastebil?? Har dåkke kjørt Lastebil?? Har dåkke kjørt lastebil på vinterføre?? Har dåkke kjørt lastebil med kjetting?? Og i tillegg, har dåkke fanaring på tidspresse ein lastbilsjåfør har?? D e den viktigaste yrkesguppa i lande og samtidig den "minst likte"...

 

Men såsandt, utslitte dekk og ikkje kjetting er ingen unskylning...

 

Va utfor ein polakk i fjør, i begynnelsen av vinteren(første snøen på haukeli), han hadde kjetting... men hjalp d?? nei, gubben viste ikkje kordan han sko bruka dei...

 

 

Men vil barra sei at dåkke må tenka øve kordan d e å kjøra lastebil, både sommer og vinter... Er stor forskjell fra BMW`n/golfen te ein stor doning på 50Tonn

 

Men trist når liv går tapt...

 

Go hjul - kjør fint

tåffår - 928 52 178

Member no.:113 Suzuki 4x4 Club Norway

SJ413 - Vitara`n

Min erfaring med Volvo,er att efekten er helt uten betydning.Den er livsfarlig å kjøre,og bør nytes stillestående.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg for min del er åpen for at folk som aldri har vært med på tur i lastebil skulle fått muligheten til å se hvordan hverdagen er for oss som er ute og drar i kringla dagen lang. noen flere som kjører lastebil her som er enige?

 

så hvis du føler at du har lyst til å bli med en tur i lastebil, så send meg en pm happyhappy

 

håper at noen får seg en øyeåpnende opplevelse

 

god jul til alle

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg for min del er åpen for at folk som aldri har vært med på tur i lastebil skulle fått muligheten til å se hvordan hverdagen er for oss som er ute og drar i kringla dagen lang. noen flere som kjører lastebil her som er enige?

 

så hvis du føler at du har lyst til å bli med en tur i lastebil, så send meg en pm happyhappy

 

håper at noen får seg en øyeåpnende opplevelse

 

god jul til alle

 

 

Er helt enig med deg!

Folk som ikke har kjørt/sitti på lastebil burde virkelig være med en tur for å se hvordan det er.

Alle som skal ta klasse B burde være med en lastebil i 10 timer før dem for lov til å kjøre opp.

Er situasjoner med vanlig bil som som man ikke tenker over, men om man kommer med vogntog får man plutselig et stort problem. Og mange av disse situasjonene kommer av andre biler på veien som ikke tenker på trailerene.

 

God Jul! :)

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

 

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vel ikke det er så mange av de som ligger lemlesta under en lastebil på blanke sommerdekk som tenker: Jaja, han hadde det vel for travelt til å ta på kjettingen. Er da en kjærnekar likevel.

 

Er vel ikke trailersjåfører generelt det blir rakket ned på her, er det manglende bruk av vett og forstand hos enkelte.

For meg er det revnende likegyldig hvor mye tidspress en lastebilsjåfør har så lenge han setter livet til hele familier i fare ved å kjøre med en lastebil i uforsvarlig tilstand.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

 

Nå er det på tide å bli kvitt disse drapsmaskinene fra norske veier. Mange av dem kjører også ulovlig og ødelegger for norske transportfirmaer. Det er f.eks ikke lov for en utenlandsk trailer å frakte varer internt i Norge, slik mange av disse øst-europeerne gjør.

QUOTE]

 

Har du aldri hørt ordet CABOTASJE ? Det betyr at disse utlendingene kan ta og kjøre et lass fra Oslo og helt til Vardø om de vil og det helt lovlig.

Det er likedan som at jeg kan kjøre internt i Estland, jeg kan fks laste i Oslo til Tartu i Estland. Når jeg har losset der så kan jeg laste et lass derfra som skal til Tallin og levere dette der. Og så kan jeg laste et nytt i Tallin og hjem til Trondheim fks.

Akkurat likedan kan Estlenderne og alle andre utenlandske vogntog gjøre her til lands også. Og dermed er det heller ikke så veldig rart at norske transportpriser innenlands er veldig dårlige for tiden.

 

Men det hadde vært enkelt og få stoppet disse på grensen hver vinter da, men Ola dunk er altfor snill sånn sett, for disse har alltid papirer som sier at de skal inn til Oslo med lasten. Men vel dit så forandrer speditørene losse adressen til VEST, ØST og Nord i norge. Hvor har de da vettet hen ? knock

 

Se på Finnland, der er de meget konsekvente i sine ting. Får ikke et Finsk Vogntog kjøre med 50 tonn i Sveits (som kun har 28 tonn totalv) så får ingen i Sveitsisk vogntog kjøre med 50 tonn i Finnland. Har sett en Sveitser som måtte snu av den grunn i Finnland, det var bare og ta ferjen til sverige igjen det.

 

Så Finnland har skjønnt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår