T5-4MO Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Hei! Det er vel på tide å ta forumet i bruk! Har en T5 lang utgave 4-motion. Det er en 130hk TDI, personbil med 8 seter. Kjøpte den for ca 4mnd siden, har kjørt 30 000km og SKIFTET BREMSEKLOSSER BAK 2 GANGER ALLEREDE! Ca 13000 km på første settet. Selger sier at dette ikke er noe kjent problem, og verkstedet der skifter klosser og skiver, smiler og sier at de har snakket med importøren som heller ikke kan gi dem noe godt svar. OK så lenge garantien dekker alt, men uaksptabelt å måtte skifte klosser kanskje 8 ganger om året og betale det selv. damndamn Noen synspunkter? ELLER ALLER HELST EN LØSNING PÅ PROBLEMET. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merog Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Hvis jeg ikke er helt på jordet så sitter det en lastavhengig bremsekraftfordeler bak på den der, kan være en feil med den, skade på den eller att det er noe som gjør att den gåt trekt. men det burde de alt ha tengt på synes jeg... Ta en sjekk av hvor stor del av kreftene som går til bakhjulene, kan også være problemer med bremserørene(litt tidlig spør du meg). be dem gå igjennom hele bremse systemet på bilen, og att de ikke får gi seg før de finner ut av det! Lykke til. Siter 2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T5-4MO Skrevet Desember 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Har rett og slett ikke hatt anledning enda til å la verkstedet ha bilen inne så lenge at de har fått feilsøkt ordentlig. Har prøvd å bremse bilen på glatt underlag til den "låste" (abs) hjulene, og den blokkerte framhjulene først. Det rare er at det kun er de indre klossene som slites ut, de ytre har ikke noe unormal slitasje. Jeg vet at andre merker har hatt lignende problemer ved mye kjøring på grusvei. Jeg kjører en del på grusvei (i hvertfall før snøen kom). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merog Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 da vet ikke jeg, tror du nesten får sette inn bilen hos forhandleren... hvordan går det med skivene da? Siter 2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T5-4MO Skrevet Desember 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Skivene slites jo selvfølgelig mer på samme siden som klossene slites mest. De ble skiftet første gang sammen med klossene, men ikke andre gang jeg skiftet klosser. Det vanlige er vel å skifte skivene annenhver gang man skifter klosser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desmo Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 Sliter litt med bremsene på våre biler også, forhandlerene sier det samme, at de ikke finner noe unormalt. Det rare er at vi har prob. med 105hk våre, ikke min 130... og jeg har kjørt 160.000 de siste 2 åra. med ca 700 kg last til enhver tid, og mye biltralle. Vi har greid å få dekt utgiftene på nybilgarantien. Har noen funnet noen nye leverandører på "plastik" til T5 ? Siter Måårn dø... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thagoo Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 må jo være noe galt med calipperne da, glideboltene.. siden begge klossene ikke slites likt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsern22 Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 vel du kjører for pent klossene bak blir sittende fast . du får prøve å ta noen harde opp bremsninger. dessuten må du bruke hånd brekket regelmessig da setter ikke klossene seg fast å de varer lengere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avantgarde Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Jeg vet det finnes "drosje-klosser" fra Ferodo til enkelte bilmodeller. Kanskje klosser fra en annen leverandør kan hjelpe? Siter Bil er gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tazte Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Sliter litt med bremsene på våre biler også, forhandlerene sier det samme, at de ikke finner noe unormalt. Det rare er at vi har prob. med 105hk våre, ikke min 130... og jeg har kjørt 160.000 de siste 2 åra. med ca 700 kg last til enhver tid, og mye biltralle. Vi har greid å få dekt utgiftene på nybilgarantien. Har noen funnet noen nye leverandører på "plastik" til T5 ? Trolltuning? :) Siter -05 Vw Caravelle T5 2.5TDI -78 Fiat 126 -Norgesmester i dBdrag 05 -3.plass i dBDrag-NM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tachy Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Jeg vil tro at gliderne sitter fast fordi de har en tildens til a sitte fast eller gå tregt ved kjøring på grusvei. og hvis de sitter fast på retunerer ikke innerklossen som den skal. Det er ikke lasetavhengig ventil på T5 fordi den har ABS. Og brekket er ikke i kaliperen men som en trommel inni skivene bak på 2,5l 130hk og 174hk. Siter 2005 VW Passat 3C (familiebil) 1983 VW Golf 1 GTI med bur+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Jeg vil tro at gliderne sitter fast fordi de har en tildens til a sitte fastkiddie Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.