aftab187 Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Var å henta min BMW 323i fra Hønefoss idag. Bilen var i rimelig dårlig stand. Betalte 8000 kr for den. Bilen ser helt for jevlig ut, dritt svær stygg harry spoiler. Men problemet er at bilen ikke går rent. Den hoster og harker, det sitter på en effektanlegg på bilen. Og det er ettertenning deluxe. 1.Den fusker, selgeren påsto at det er tennpluggene som er gåene, det skal jeg skifte imorgen. Hva annet kan være årsaken til at bilen fusker? 2. Det sitter på effektanlegg. Bilen har helt for jevlige ettersmell når jeg er nær gassen. Smeller som ****. Hva må jeg gjøre for å fikse på det? Bilder blir lagt ut i nærmeste fremtid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Hvis den ettertenner, kan det tyde på at den får for mye bensin kanskje...skru opp pluggene å se på de, om de er våte/veldig sota Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Kan også være fortenninga som er feil. Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Smell kan også komme pga. eksoslekkasje, dog tviler jeg på det i dette tilfellet iogmed at smellene kommer i forbindelse med fusking. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aftab187 Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Bytta plugger idag, 2 av pluggene var våte av olje. Resten var fine og brune. Hvor vanskelig er det å bytte topppakning? Står det i haynes boka om hvordan man bytter topppakning? EDIT: Motoren fusker mindre når jeg bytta pluggene, men bilen fusker fortsatt. Og de smellene fra baksiden av bilen er relative høye nå. En politi bilen satt ned farten da jeg kjørte forbi. BOOM BOOM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 skal ikke "smelle" i eksosanlegg om plugger er dårlige, da vil den heller mer fuske. Og som en kar sa her at "fortenninga er feil", stemmer vel ikke. da fordeler sitter på kam og er ikke justerbar. hvordan er bensinforbruket? sjekk etter kondens i fordelerlokk og om rotor og lokk er hel, kontroller at du ikke har overslag i pluggledninger, kontroller motortempføler vist pluggene er våte. eventuelt prøv en dyserens? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoDEmASTeR Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Tenningen er vel fint justerbar på en 84 323i? Kan iallefall det på min... Men det høres ut som den får for mye bensin ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urdshals Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 har du fått testet insprøytningen?? kan være noe med den... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukis Skrevet Desember 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2005 Hva er fornavnet på han du kjøpte den av? Siter Nissan skyline r34 (Rb26) X:03 Ktm sx 125 x:07 ktm sx 250 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 å skifte toppakning er en relativt grei sak, hvis du tar deg god tid. Eg byttet etter Haynes boka selv på min 318i når eg kjøpte den når eg var atten. Hadde aldri gjort noe tilsvarende avanserte motoroperasjoner før. Men med litt tålmodighet (noe eg igentlig ikkje har) og Haynesboka, var eg i boks. Har nettopp hatt av toppen på 324'en. Er vel tilsvarende størrelse på disse motorene. Det var ikkje noe hokus pokus det. Er bare det å få reima tilbake der den stod, men hvis du tørner motoren ett par ganger før du starter igjen, så er du jo sikret. Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aftab187 Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Hva er fornavnet på han du kjøpte den av? Kenneth, henta bilen i Jevnaker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aftab187 Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Jeg og en annen BMW fan kom fram til denne konklusjonen. Symptomer: Sprenger/ettertenner i bakpotta, bilen fusker, kjører på 3 sylindre på lavt turtall men på alle 6 på høyt turtall, ujevn gange. Det som vi tror er galt: Siden bilen ikke kjører på alle sylindre på lavt turtall, og det sprenger noe vannvittig på lavt turtall. Så kan det være at motoren ikke for nok luft fra luftmengdemåleren, det som sprenger er den bensin på de 3 sylindrene som ikke tenner, men finner veien til eksosen. Jeg tror at dette er riktig, regner må å bestille ny luftmengdemåler til uka. Kom gjerne med andre forslag..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunny Engineering Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 jeg ville ha sjekket tenningssystemet først, før dere skjekker LMM. Men om det hadde vært noe feil med LMM, ville alle sylinderne få "lide" av det. Fordi det det ikke er en LMM til hver sylinder, men en LMM til 6 stykker. Så lenge det er bensin på pluggene som ikke tenner, ville jeg seff sjekket tenninssystemet;). Så lenge det er bensin og gnist får du en forbrenning(ikk om du har under 8:1 i A/F da). DVS at det ikke skulle ha "sprengt i potta" om du hadde hatt gnist. hehe, har du sjekket gnist forresten:P? Siter Every engine has a potential for improvement, We're making it possible ----> *Sunny Engineering* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-4-EVER Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Bilen min var sånn når jeg kjøpte den (323 85mod). Men det var som regel i regn vær eller etter motor vask. Skjønte med en gang at det var noe med tenning. Litt rart kanskje at alle 6 tente på høyt turtall... Da jeg tok av fordelerlokket syns jeg det var rart bilen gikk i det hele tatt, så helt jæve...ut inni der. Gjorde alt rent og satte det på igjen og bilen har ikke fusket en eneste gang etter dette.... Uansett, syns du bør feilsøke litt mer før du bestiller luftmengdemåler. Nesten helt sikkert noe med tenning på bilen din som er feil. Lykke til.... Siter -Strøken BMW 320i (bruksbil) Ser etter s50 motor (e36 m3 3 liter) noen som har?? -Volvo 240 89mod (solgt) -BMW E30 323 rieger GTS (solgt) -Golf 2 90mod (solgt) -Honda NSR 125 (180ccm) (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aftab187 Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Når du sier at jeg skal sjekke gnist, tenker du da på at jeg tar ut tennpluggene og starter bilen og ser om det kommer gnist? Men jeg for feilsøke litt mer da, sjekke fordeler, coil, gnist. Her er forresten bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg