Gå til innhold

Thyfire: VW Scirocco ~ Prosjekt Rocco

Ranger emnet


Thyfire

Anbefalte innlegg

Har god erfaring med å høytrykksspyle teppet jeg og, godt som nytt:) for å få ut teppet, må du vel ha vekk den midtkonsollen? da er det vel bare å følge kabelen fra den bryteren og se hvor du ender?

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 513
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitter i midtkonsollen ja.. Skulla ha bytta hele den fordi den er så laus og stygg at det finnes ikke værre... hadde du en liggende? :rolleyes: :D

 

Tenkte over dette med teppe ja. Nå skal jeg bare peise på med teppe rens og støvsuge det. Hvordan blir det med høytrykks spyler og fukt og sånt? bruker sykt langt tid for å tørkes opp, synes jeg. Enda bløtt og det er siden mandagen!

 

men til sommer'n skal jeg gå over hele kjærra og ta det som finnes av rust etc. så da tar jeg vel rusta under teppe, så det må ut, går over med 4-5 strøk emalje lakk også putter jeg vell inn nå sånn aluminiums greie belegg i mellom gulvet og teppet (som forsåvidt kan lages kåstom)

 

K&N filter har jeg kjøpt "innsats"- type som passer i den originale boksen, så har jeg bare "ventilert" boksen (ca 20 hull)
aah, så du gjodre sånn ja.. skulle hatt meg en sånn kon-filter jeg.. men d må nokk tilpasses inntaket litt da ja...

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har god erfaring med å høytrykksspyle teppet jeg og, godt som nytt:) for å få ut teppet, må du vel ha vekk den midtkonsollen? da er det vel bare å følge kabelen fra den bryteren og se hvor du ender?

 

 

Follow the wire :D får vell gjøre det ja, blir nok interessant d!

 

samme spørsmål til deg, tørker sånne tepper lett? synes ikke det går så fort jeg, men kan vell ha noe med at det er i bilen enda da :rolleyes:

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kan vell ha noe med at det er i bilen enda da

Det er nok det, hvis du spyler det ordtli' blir du kvitt all møkka som ligger og holder på vannet, heng det opp på veggen i en varmt rom, så et døgn eller to så er det nok bra, men det trenger litt tid, det gjør det :well

E-UP ! Epox goes electric !!
Touran familiebrakke -06 billig-fornuftig-og stygg som fa*
Amarok -11 Prosjekt Asfaltcowboy SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok det, hvis du spyler det ordtli' blir du kvitt all møkka som ligger og holder på vannet, heng det opp på veggen i en varmt rom, så et døgn eller to så er det nok bra, men det trenger litt tid, det gjør det :well

 

 

ja hørtes jo lurt nok ut det ja. Men teppene blir vell i bilen en stund til, begynner å bli tørt nå, får jeg bare funnet ut hvor den satans lekkasjen er hen, så begynner vi å snakke tørr bil :D

 

Funnet ut at mitt største problem. pr. dags dato er varmeapparat motor'n som har takka for seg... Typisk at den ikke ligger der den gjør i golfer, corrado etc. da... ligger jo midt i hele dashbordet! får ikke den fram uten å demontere midkonsoll +++ og tappe av radiator etc etc. for noe herk :(

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har haynes boka på jobben, kan scanne og sende de sidene til iløpet av neste uke hvis du vil (jeg skal ikke dit før på mandag)

Jeg må nok skifte min snart også, den "Klukker" noe så inni h......!! :hammer

E-UP ! Epox goes electric !!
Touran familiebrakke -06 billig-fornuftig-og stygg som fa*
Amarok -11 Prosjekt Asfaltcowboy SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har haynes boka på jobben, kan scanne og sende de sidene til iløpet av neste uke hvis du vil (jeg skal ikke dit før på mandag)

Jeg må nok skifte min snart også, den "Klukker" noe så inni h......!! :hammer

 

 

Er du mekkaniker eller noe du? :usa:

 

men har Haynes boka jeg også, bøffa den fra biblioteket fordi den ikke fantes andre plasser hvor jeg kunne få tak i den kvikt aneglsmili

men det er vist en ganske komplisert utbyttings prosses på vifta ja.. dessverre... og det som er så surt er at den funka for to dager sida, men da hadde den en rar summe lyd i seg, å plutselig funka ikke noe :(

 

Dessuten er d vist vanskelig å få tak i spylerpumpe! må på høgger'n å lete, fins ikke på noen plasser der jeg har vært/ring og spurt! rart at d skal være så vanskelig når både Golf I, II og jetta I i allefall har samme pumpa :wonder

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med rocco! råe biler dette med mye potensiale!

 

Som enkel styling ville jeg foreslått å fjerne de innerste lysene, bruker da den nederste grillen på caravelle/transporter(gamle typen). Ser med en gang bedre ut.

 

Og hvite blinkers er jo et must, men kan desverre koste litt. Et firma som produserer disse på bestilling av og til, og lange ventelister.

-Så ebay er stedet å finne de, fant selv der, men pga etterspørselen må du nok påregne 1500-2000kr for et sett...

 

Her er iallfall noen bilder av min GTX 16v:

 

http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=3402

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ooooohahahaawoW! for ei kjærre :cool: yodude Er det grill fra caravelle/transporter du har brukt eller? Jeg så litt på en sportsgill jeg hadde tenkt å kjøpe men må få den igjennom EU'n før jeg begynner å tenke styling :rolleyes: Altså, styling kan man jo tenke... men før det blir noe av det. Dette var no grillen i allefall, se her

 

Satt å så etter hvite blinklys, virker som reiger har det? nå er ikke jeg helt stødig i tysk (kan det ikke i hele tatt) men under den bilen som har GTB/Evolution styling kittetet innbiller jeg meg at d står hvite blink lys der? Se her

fant noen på ebay, var det Sånne du tenke på? :D fett....

 

Ser du har gjort "litt" greier med din Rocco, Fett, vet du noe om hvordan jeg får tilpasset et kon-filter?

Og så må jeg benytte anledningen til å spørre om varmeappareatet. Hvorfor er det så sjukt vanskelig å plukke ut dette, eller er det bare jeg som er pessemist? :wonder

 

Men anyways, Bilen var TØRR i dag! wooohooo.. jeg har tørr bil!

Skal putte tilbake setene i morra, og kjøre en tur for å sjekke hvor mye dugg som blir og jeg kan bruke sånn jalla vifte fra Biltema til å ta bort d som kommer av dugg... bil uten varmeapparat suger hardt!

Har også ringt på høgger'n, å funnet meg spylerpumpe, får håpe den passer nå. Inkompitente folk ved Biltema selger meg spylepumpe som skal være til noe helt anna enn d jeg skulle ha.. (aner ikke hva det var)

Så da blir det Møller får å få klips til lykter og høgger'n på lørdag :cool:

 

Har også kjøpt nye bremsesko og moteringssett i dag! Så i helga blir bremsene fikset om jeg finner meg en sjåfør...(noen i Trondheim som vil kjøre rocco? hehe..)

 

Når det er ferdig er det bare dempere og bærekula som gjenstår! :D

 

detta går rett veien :bump

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16v-pl.jpg

 

Dette er et sett som passer Golf 16v (PL).

 

Vil ikke anbefale deg å sette inn konfilter. Det vil bare stå og suge inn varmluft, og gi deg mindre effekt.

 

Kjøp K&N/JEtex innsatsfilter i orginal boksen og borr noen huller i veggen på boksen på siden mot skjermen

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, sånn ja. Ja da gjør jeg det sånn!:D var litt usikker på akkurat den biten der.

 

Vet du om innsatsfilteret fra Golf passer Rocco da? Jeg har forresten vanlig 8v og ikke 16v i den...

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Har en slik grill du henviser til, viss du vil ha en slik, får den billi.

Er transporter grill jeg har brukt ja, nesten gratis og temmelig passende styling mener jeg...

 

-Stod ikke noe om sideblinkers hos Rieger, var bare blinkere til de fangeran de solgte. Ville kjøpt de på Ebay umiddelbart, ikke hver dag du finner disse, jeg leitet i en evighet...

 

-Ang konfilter ville jeg droppet dette og heller puttet i innsatsfilter i boksen, men da samtidig kappet ut bunnen av boksen, da får du den velkjente råe GTI lyden! Konfilter har vel egentlig lite eller ingen hensikt på disse motorene, skal du absolutt ha det ville jeg ha laget et hull i boksen, si 76mm og lagd til en slange som går inn i det hullet og så konfilter i andre enden, da dropper du samtidig å ha noe som helst i boksen din.

 

-Varmeappartet er så som så og få ut, men lettest å komme til om du tar ut hele dasjbordet. Da er det enkelt å få det ut og inn, er ikke mye vanskelig å ta ut dasjen, men tar litt tid, er etpar skruer kan man si...

 

-Nytt varmeapparat finner du nok lett, er nok mange som har disse liggende og slenge, er jo samme som i einser.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du en sånn grill? fett... sånn jeg har lyst på :rolleyes: :D

 

har ikke penger til de på ebay :( dessuten stiger de ganske heftig i pris! Må sjekke tilbake til nyåret da pengene flyter inn.. (neppe)...

 

ja, jeg trur jammen jeg satser på et innsatsfilter i boksen.. Høres ganske greit ut det da...

 

og ja.. tar tid me dashbord fjerning... Men er d vifte til Golf I som passer ja? vet du om golf II vifte passer, eller Jetta I/II vifte passer? skal på høgger'n i morgen :well

 

I dag så var jeg ut å kjørte med Rocco'n. Alt vell og ganske greit å ligge breid og slædde litt på dette føre ja.. d var kult. Så skulle jeg kjøre mutter'n til butikken. da sa den plusteslig nei midt i rundkjøringa og der ble jeg stående! hælvettes dritt... jeg har jo netopp bytta regulator og ladinga var fin før i dag.. men nå var den altså totalt DØD! faans så flaut å stå i rundkjørinmg med nødblink på.... ringte til NAF, de skulle komme men det tok ca 2 timer sa de.. Da var d bare å gå hjem da, mens rocco'n står i rundkjøringa.. sukk... Har jo nettopp bytta regulatoren å! skal sjekke bensin pumpa og coil ledningene når NAF har bring heim bila mi...

 

jeg er SUR! :mad:

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaah, kjekt å vite... Må nesten plukke ut vifta før jeg kjøper ny lell.. for spørre noen på forumet om de har ein vifte å selge....:rolleyes:

 

duste bil som ikke starter... Mekke kompis kommer å forhåpentligvis fikser den i morra :D blir ikke montert noen bremse sko i hælga no nei :(

 

Mantra: d ordne sæ, d ordne sæ, d ordne sæ...

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår