Gå til innhold

Thyfire: VW Scirocco ~ Prosjekt Rocco

Ranger emnet


Thyfire

Anbefalte innlegg

Dette skal ikke være noe kjempeprob å lage uten originalpotta! Det du trenger er et 60 graders eksosbend fram, et 90 graders bend i midten og en 40 graders deretter. Mulig det må være et par forlengere mellom bendene hvis disse blir for korte...

 

Hvilket verksted er det som forlanger 2500? Det blir billigere om det kan fikses uoriginalt. Alternativet til eksosbend er å ta turen innom Svendsen Eksos på Nardo. Der vil nok karene bøye til et rør som vil passe til godt under 2500,- tipper jeg. Men da må du først si ifra om at det er uaktuelt å kjøpe originalt rør, for dette vil dem sikkert prøve å selge deg først... sick

 

 

Det er nok Svendsen Eksos som selge meg delene og gjøre arbeidet for en total av 2500,- bambam

 

har spurt de om de kunne finne på noe midlertidlig løsning/ event. tilpasse en løsning for meg.. men det sa de at de ikke kunne. Slår meg som rart det der. Det var min mor.. eller bror.. husker ikke helt som snakka med de. Kanksje jeg skulle ha ringt å snakka me de shæl? de har alllerede tatt seg en god titt på bila så de vet nok hva jeg trenger egentlig. :op

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 513
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De karene der vet hva som trengs ja, hehe... De visste i allefall hva som trengtes på bilen min... De skulle selge meg ny potte til passaten på 3000 spenn+moms.... Noe annet ville/kunne de ikke tilpasse sa dem. Kom tilbake dagen etterpå da det sto en annen fyr der, og han sa at han kunne tilpasse et rør til meg på et kvarter. De snakker mot seg sjøl de karene der...

Tror faktisk det er nok å dra innom bensertn der jeg jobber når mekanikeren er der(9-15) å høre om han kan fikse noe bilig og bra til deg... Han har fri i uka her, men kommer tilbake på mandag tror jeg. Eller du kan jo bare la dem på Svendsen fikse d også da, hehe...

Men jeg ville i allefall ha handla meg effektanlegg i stedet. The taste is like the back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :)

 

En ting jeg lurer på.. Et effektanlegg.. Er det ettermonterte deler, eller går det som et helt komplett anlegg? Vurderer å bytte ut hele sølamitten under der siden jeg først har tenkt å blakke meg. Får bare kjøre oppom/ringe Svendsen. De har litt dumme tider da, mht. at jeg sitter på jobb fra 8-16 hver dag.. sukk.. får jo ikke gjort noe her...

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvordan det er røket da? Et lite hull eller rustet midt på røret kanskje? Isåfall kan du bare skjære av og erstatte med en muffe og klemmer. Det meste kan fikses på eksosanlegg! Bare tenke litt logisk!;)

 

Effektanlegg er vanligvis bolt-on med fullt anlegg. Men mange er dårlig passform på...

Biler:

 

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har rusta akkurat i skjøten en plass. Jeg har faktisk ikke sett på det. Fikk bror min til å gjøre det engang han var ute på ærend med bila mi... men fikk høre at eksos anlegget bynte å trenge en liten oppgradering pga. rust... Rare var at alt av understell ellers hadde meget lite rust på seg :D

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UPDATE:

Da har jeg vært på gratis NAF test (kvinnedagen ruler :D) Å funnet ut at praklyset mitt funker ikke på ene sida for sokkel var KOMPLETT irra i stykker. Møller neste. Har også funnet ut at jeg har ikke ryggelys.. hehe.. håper det bare er en sikring ellers aner jeg ikke :wonder Også fikk jeg "kjeft" fordi lykta mi er laus og det er jo ikke lov, blir feil med justering av lys da vettu.

MEN BEST AV ALT :D Jeg fant ut hvorfor jeg har dårlig lading! den 6m2 kabelen fra dynamoen til batteri er herpa, så den mister strøm på vei til batteriet. Må på høgger'n å skaffe en ekte kontakt for det var bare noe jalla improvisasjons greier, det så ikke helt bra ut. Så må legge opp ny kabel der.

 

Ellers har jeg snakka med Svendsen Eksos, og de skulle prøve å fixe noe smart til meg (kvinnesjarm ruler) må bare få kommet meg dit i lunchen en gang, å det er lettere sagt enn gjordt. Mulig jeg får det til i morgen, da har jeg fått lønn :D

 

Sist men ikke minst: jeg har bestilt meg time på Møller, neste torsdag. Må bare få ordna den tomgangen. Det å måtte sitte å ruse motoren på 3-4000 rpm en kald morgen er ikke godt dakkar bila mi :( skal be de ordne lykta mi med det samme samt å sjekke noe annet småtteri.

 

Noen som forresten vet om en vanlig låsesmed kan gjøre noe med "jamma" lås på bakluka mi, eller er en mekaniker det beste?

 

Ha en fin dag, og takk til de som leser tråden. så Moro :D

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare lett og få tak i et gulvteppe til Rocco i ålreit stand kiddie

 

 

Lenge siden jeg snakka om teppe i rocco'n, men fant nettopp ei side som har orginale gulvtepper i flere farger til Scirocco :D Og til andre biler og da seff. :cool:

 

Streetbeat

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist men ikke minst: jeg har bestilt meg time på Møller, neste torsdag. Må bare få ordna den tomgangen. Det å måtte sitte å ruse motoren på 3-4000 rpm en kald morgen er ikke godt dakkar bila mi :( skal be de ordne lykta mi med det samme samt å sjekke noe annet småtteri.

 

Beklager off topic spørsmålet mitt, men jeg har en 2'er golf med akkuratt samme problem. Må sitte å ruse motoren for at den i det hele tatt skal svive når det er kaldt. Når den er varm ligger tomgangen på ca. 1100 eller noe. Er alle forgasser motorer slik, eller går det an å gjøre noe med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat samme problemet. Og min ligger også jevnt på 1100 når den er varm. Lurer på dette er typisk VW ting? Kan jo fortelle deg mer når jeg har hatt den på Møller neste uke. m'm eller?

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å bli blakk av det! Grunnen til at jeg valgte å bestille time var at jeg leste en annonse fra Møller bil om at det ikke var noe dyrer på merkeverksted enn andre... phø sier no jeg. Noen som vet times prisen på Møller? Der jeg ahr vært før har det "bare" vært 580,- Det er billig :D

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dæven han... Var på svendsen Eksos igjen i dag. Det var ikke noen løsning på det, men fant ut at jeg skal bytte ut hele anlegget med et Effekt anlegg :D blir mye billigere sånn totalt sett m'm

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår