Gå til innhold

Thyfire: VW Scirocco ~ Prosjekt Rocco

Ranger emnet


Thyfire

Anbefalte innlegg

Kan vere ledninger fra dynamo, ledninger i tenningsannlegget osv som blir for varme eter ei stund og ikkje leder strøm som dei skal då. Som igjen fører til at bilen stopper.

 

Stili bil forresten :afro

Opel Olympia 1958 Bremsa 40.3hk på hjula

Opel Ascona B 2.4i / Opel Commodore B 1978

Opel Manta B GSI 1986 2.4i---> 3.2 M3

Opel Omega A 2.4i aut / Omega B 2.5 v6

Volvo 245 1979 godkjent med 350 V8 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 513
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan vere ledninger fra dynamo, ledninger i tenningsannlegget osv som blir for varme eter ei stund og ikkje leder strøm som dei skal då. Som igjen fører til at bilen stopper.

 

Stili bil forresten :afro

varme får ting til å utvide seg.

 

sjekk jording, etc. evnt kan det være kortsluttning?

sjekk om bryteren din er på :P hahaha..

 

nei, men.. sjekk sikringer om de er irret feks.

når jeg kjøpte bilen min, dauet den når jeg brukte blinklys pga. irret sikring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som for eksempel motstanden (ohm) i ledningene. knock

 

tjihi:)

 

Det som skjer når motstanden i en ledning øker(ved for.eks temperaturstigning) er at strømmen øker, og når strømmen blir høyere enn lederen er beregnet for øker temperaturen og isolasjonen på ledningen smelter og til slutt kan det bli brudd (eller at strømmen tar snarveien til karosseriet hvis ledningen kommer borti da..)..sikringen gå før dette skjer så sjekk dem, sjekket at releet for bensinpumpen fungerer som det skal?.. Sjekk ledninger for varmgang (isolasjonen er ikke lenger glatt og har tydelige merker etter høy temperatur)..

 

har ikke den største kunnskapen på motor osv.. men har elektrikerfagprøve om en måned. Håpe noe av dette kan være til hjelp :)

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gidder ikke gå ass :lol

 

 

Lating :cocain:

 

Vifta funker nå den... bare å skru sammen derre rote me ledinger og dash nå... Fylle på kjøleveske igjen... sukk...

 

har plukka ut batteriet nok engang for å få det testet. Fler å fler tror det er ei celle som er gåen, men jeg neketer å tru d.. da har jeg jo merket det for lenge siden pga. av dårlig lading ved hjelp av et mulitmeter.

 

Fant to sikringer som var gåen i dag. Biltema i morra, sikringer, kontaktspray og noe annet småtteri.. Kladt å så ute i -10 i dag... brr.... :(

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sjekka: batteri, starter, regulator, bensinpumpe, filter, plugger... Ja det meste. Det som er problemet er at bila bare rett å slett dauer. Har målt batteri og strøm med multimeter og den lader den.. som bare søren.. men aner ikke ka det kan være da :wonder

 

Hei igjen, dette høres ut som "Rocco" problemet

Det som er med Scirocco er at den har bensintank og påfyllingsrør i stål. Dette påfyllingsrøret går gjennom bakskjermen uten noen beskyttelse, og etter en 10-20 år med salt som får godgjordt seg der blir det hull. Rust og drit detter nedi tanken og tetter rista på innsuget til bensinpumpa. når bilen ikke går, greier bensinpumpa å få sugd en del bensin fram, inntil motoren begynner å bruke en del og all "gørra" tetter seg rundt rista. vampire

 

Tro meg, jeg og en kompis brukte mange timer med hodebry for å finne ut av dette på min og han sin scirocco. :wonder Problemet var utrolig nok det samme på begge to, så jeg tror det er verdt og sjekke !

Nytt rør koster flesk, men hvis du har et eksos verkstet i nærheten så kanskje de kan reparere det du har, jeg reparerte med å børste alt blankt, limte en halvliters ølboks :???: (kappet i topp og bunn og i siden) rundt hullet, og støpte glassfiber rundt og en liten "dæsh" svartlakk på toppen, så det ikke skulle se "jalla" ut :lol

E-UP ! Epox goes electric !!
Touran familiebrakke -06 billig-fornuftig-og stygg som fa*
Amarok -11 Prosjekt Asfaltcowboy SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, dette høres ut som "Rocco" problemet

Det som er med Scirocco er at den har bensintank og påfyllingsrør i stål. Dette påfyllingsrøret går gjennom bakskjermen uten noen beskyttelse, og etter en 10-20 år med salt som får godgjordt seg der blir det hull. Rust og drit detter nedi tanken og tetter rista på innsuget til bensinpumpa. når bilen ikke går, greier bensinpumpa å få sugd en del bensin fram, inntil motoren begynner å bruke en del og all "gørra" tetter seg rundt rista. vampire

 

Tro meg, jeg og en kompis brukte mange timer med hodebry for å finne ut av dette på min og han sin scirocco. :wonder Problemet var utrolig nok det samme på begge to, så jeg tror det er verdt og sjekke !

Nytt rør koster flesk, men hvis du har et eksos verkstet i nærheten så kanskje de kan reparere det du har, jeg reparerte med å børste alt blankt, limte en halvliters ølboks :???: (kappet i topp og bunn og i siden) rundt hullet, og støpte glassfiber rundt og en liten "dæsh" svartlakk på toppen, så det ikke skulle se "jalla" ut :lol

 

hmm, høres ut som noe jeg må sjekke! hvem som fant på å ha røret i stål? :deng I værstefall har vi et dyktig eksos verksted i Trondheim :)

øl boks? hehe aneglsmili

 

Fikk testa batteriet også.. var ikke heeeelt bra det heller nei... så må innom biltema i dag å prøve å få igjen et på garantien.. Har ikke kvitteringa da :rolleyes: Kjøpt i sommer eller nå da, men lurer på hvorfor det er blitt dårlig så fort...?

 

Kan batteri cella bli dårlig/svekket av å ha slitte børster? for det var det første jeg bytta, og de var totalt nedslitte :eek:

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på tide med en update... bryter'n.... den leder ingensteds! det var bare en tom tulle bryter! hihi.. jaja... vil ha ny midtkonsoll! uten dumme liksom knapper! poster noen bilder fra nyttårsmekkinga i morra... skal på værste i malvik å bytte dempere og bremser nå neste helg :) blir bra! :D

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9" foran på Scirocco II er bare å glemme

8" er maks

Trust me - I know!

 

 

Da blir det eneste rette for henne å gå for 7,5x16" fremme og 9x16" bak :afro

Men jeg vet ikke om dette vil kreve valsing av skjermene bak (og foran også, for den del)?

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update... Har dratt ut den jævla vifta, men får den seff. ikke inn igjen.. ikke no vits å sku sammen dash før den er inne. Så d ble den stående sånn da :(

 

Fikk meg jo nytt biltema batteri (hostdritthost) og nå rekner jeg med det ikke skal være noen startproblemer :D

 

Sjekk "sikringsboksen" min... hehe, bytta noen sikringer som hadde gått..

Roccoa.jpg

 

Diverse andre bilder som jeg tok da jeg bytta batteri, fylte på kjøleveske, prakka litt me vifta, så litt oppgitt på ledningstytet og demontert dash... tja.. det va vel det som ble gjort. starta og fikk lufta kjølesystemet da... Dumme meg hadde jo både rød og blå frostvekse på... men veeeeldig lite blå i forhold til rød.. går sikkert fint :cocain: bilder av mitt "fine slitne" motor rom...

 

Roccob.jpg

Roccoe.jpg

Roccoc.jpg

Roccod.jpg

Roccof.jpg

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår