Gå til innhold

Thyfire: VW Scirocco ~ Prosjekt Rocco

Ranger emnet

Thyfire

Anbefalte innlegg

Skal ikke jobbe i helga nei... men du er hjertelig velkommen der uansett! Roccoen vil nok vekke oppsikt. Er dessuten flere prosjekter på den stajonen som pågår for tida, hehe:

Opel Calibra - Turbokonvertering

Vw Passat Vr6 som vekkes til live igjen(etter flere år med mishandling av tidligere eier)

Planer om å style bilen da? Masse kult å få tak i når trykket i lommeboka blir for stort vettuuu! Derfor jeg aldri har styla noen biler kanskje.... me stupid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 513
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal ikke jobbe i helga nei... men du er hjertelig velkommen der uansett! Roccoen vil nok vekke oppsikt. Er dessuten flere prosjekter på den stajonen som pågår for tida, hehe:

Opel Calibra - Turbokonvertering

Vw Passat Vr6 som vekkes til live igjen(etter flere år med mishandling av tidligere eier)

Planer om å style bilen da? Masse kult å få tak i når trykket i lommeboka blir for stort vettuuu! Derfor jeg aldri har styla noen biler kanskje.... me stupid!

kanskje jeg skal bli sånn "henge-ved-benzerten-stammkunde-greie"? m'm

trykk i lommboka? jeg har innstalert sånn automatisk vakuum utslipp-ventil, heter for "bil, leilighet og mat"-ventilen, så ingen "fare" for trykk i lommeboka nei...

har planer om senk og felger + anlegg til sommer'n nå.. resten får vi se.. drømmer om hel lakkering og nytt interiør til året etter. blir mest sannsynlig når det blir fhs med bil linje da til neste år, men da skal kjøpe meg et anna prosjekt i tilllegg.. hehe, morro med bil :)

UPDATE:

Brakketen og delene til girkassa er bestillt fra møller, kosta kun 100,-! kommer i morgen :D Har time på verksted på tirsdag, så dette blir bra. Delen til potta mi måtte bestilles fra tyskland om jeg skulle ha orginalt, men tenker jeg skal ta meg en tur på svendson eksos ASAP, og høre om de har noe gromt å tilby meg ;)

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UPDATE:

Brakketen og delene til girkassa er bestillt fra møller, kosta kun 100,-! kommer i morgen :D Har time på verksted på tirsdag, så dette blir bra. Delen til potta mi måtte bestilles fra tyskland om jeg skulle ha orginalt, men tenker jeg skal ta meg en tur på svendson eksos ASAP, og høre om de har noe gromt å tilby meg ;)

Hør med Krogslund (http://www.krogslund.no)

De er meget rimelige og de som jobber der har UBER peiling (Vet ikke om de har til Rocco, men har kjøpt til andre biler der fordi dette er billigere enn nettoprisene til andre leverandører) Ring dem! Nettsida er rævva :titties:

(Hele anlegget til Astra kom på under 600 (fra kat.)

E-UP ! Epox goes electric !!
Touran familiebrakke -06 billig-fornuftig-og stygg som fa*
Amarok -11 Prosjekt Asfaltcowboy SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med Krogslund (http://www.krogslund.no)

De er meget rimelige og de som jobber der har UBER peiling (Vet ikke om de har til Rocco, men har kjøpt til andre biler der fordi dette er billigere enn nettoprisene til andre leverandører) Ring dem! Nettsida er rævva :titties:

(Hele anlegget til Astra kom på under 600 (fra kat.)

jøss! såpass! Ja, da må jeg gjøre d! Rocco ser jo ut som en golf under har jeg hørt, så får se hva de finner ut.. I værstefall er det jo bare å modde litt :rolleyes:

77 Honda Accord 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:scared IKKE kjøp golf og modd det til selv (Hvis du ikke har ekstremt bra med verktøy til eksos) Vet om flere som har gjordt det og angrer. eksos er IKKE likt (ihvertfall ikke bakerste delen) men ring krogslund, hvis de ikke har det, så skaffer de det (i de fleste tilfeller sombrero )

Kjør på

:naaaws

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:scared IKKE kjøp golf og modd det til selv (Hvis du ikke har ekstremt bra med verktøy til eksos) Vet om flere som har gjordt det og angrer. eksos er IKKE likt (ihvertfall ikke bakerste delen) men ring krogslund, hvis de ikke har det, så skaffer de det (i de fleste tilfeller sombrero )

Kjør på

:naaaws

Sitter å skirver mail jeg :rolleyes: er på jobb, litt dumt å bruke 50% av dagen på bil-relaterte telefoner (har ringt til både verksted, møller og div. plasser i dag = slow day)

Men, forhandler de også effekt anlegg?

Fikk forresten høre at Svendos Eksos kan tilpasse mellomrør inkl. lyddemper for meg, i stede for å bestille fra tyskland, noe som ville ha kostet 2600.. wtf?

77 Honda Accord 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, forhandler de også effekt anlegg?

Fikk forresten høre at Svendos Eksos kan tilpasse mellomrør inkl. lyddemper for meg, i stede for å bestille fra tyskland, noe som ville ha kostet 2600.. wtf?

De forhandler styling / Trim / effektanlegg også

Det som står på nettsidene er bare ca 40 % av hva de kan skaffe innen en ukes tid

Svendsen eksos spesialtipasser og det er de veldig flinke til, men det blir ofte en del penger allikevel, en kompis av meg gjorde det på en Pug 306 og var veldig fornøyd, :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De forhandler styling / Trim / effektanlegg også

Det som står på nettsidene er bare ca 40 % av hva de kan skaffe innen en ukes tid

Svendsen eksos spesialtipasser og det er de veldig flinke til, men det blir ofte en del penger allikevel, en kompis av meg gjorde det på en Pug 306 og var veldig fornøyd, :titties:

Jess jess, da får jeg se hva det blir til! akkurat nå bråker det fælt, mellom røret har rusta rett av! henger bare å digler reste... små scary...

77 Honda Accord 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UPDATE:

Selger gitaren min for å få rå til nytt eksosanlegg, sånn er det i bil verdenen! hehe.. er ikke så farlig, få rå til nytt anlegg og felger som jeg fant meg på finn.no!

Blir BBS på meg!:D 14" da ;) aner faktisk ikke bredde, fyren viste heller ikke, han hadde bare overtatt de etter en garasje opprydding. Hvordan bredde kan jeg forvente meg på disse?

Uansett, uka som kommer er både løøningsuke, og får jeg solg gitaren så har jeg en del cash å rutt med til å fikse opp små plukket på rocco'n.. som for så vidt også skal inn på verksted på tirsdagen...

77 Honda Accord 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan står det til med interiøret i sciroccoen da? Har et par sorte recarostoler du skal få jæv... billig av meg hvis du er interessert! Har sitti i en bmw før så vidt jeg vet, så de må kanskje moddes litt.

Kjøpte dem for 1000,- av en kis fra Hitra i mine yngre dager for å sette dem inn i audien min, men den ble fort for utrangert til at jeg gidda å montere stolene.

Skal få dem til halv pris! Har ikke bilde av dem, men de ser noenlunde slik ut. De stolene jeg har er derimot helsvarte :spin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, kanskje jeg slåt til på dette? du holder jo til i trondheim også, så det er jo supert! Du skal få PM av meg etter jeg har solg gitaren og fått lønning, da vet jeg litt om hvor mye penger jeg sitter på :D

77 Honda Accord 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok med meg recarostolene samtidig som jeg var hjemme en tur hos foreldrene mine i dag... De har som sagt vært lagret siden jeg handla dem for tre år siden. Har ingen bil å sette dem i(passaten min skal være 100% original sleeper) så derfor har jeg bestemt meg for å selge dem til et godt formål! Setene er old-school recaro, og er spesiellt etterspurte siden den midterste delen både i setet og ryggen kan tas ut og trekkes om.

Bilde av stolene:

DSCN2405.jpg

Får å få stolene helt strøken så MÅ midterste del trekkes om... Her har du derfor muligheten til å få en todelt fargekombinasjon! Vet ikke hvilken farge som vil matche bilen, men her har vi jo et perfekt forum med tusen meninger...

Har blitt mye over middels engasjert i dette prosjektet, og hvis du vil ha trukket setene om i en annen farge skal jeg fikse dette hvis du kjøper stoff! Vet ikke hvor de selger bilsetestoff metersvis lenger, men hvis noen her på forumet vet det så rop det ut! Evt andre stofftyper som kan egne seg bra?

Vet ikke hvordan stolene passer inn i scirocco, men tipper noen her vet hva som må moddes etc... Det er fire punkter som skal passe inn i sete-skinnene på bilen, og hvis disse ikke passer rett nedi så må nok skinnene monteres ut av bilen og sveises på disse fire punktene så vidt jeg vet... Han fyren med bredda einzer-golf som avatar(husker ikke nicket) vet helt sikker hva som må gjøres hvis jeg tipper rett!!

Moddestolene.gif

Vil ikke bombe tråden med ti bilder av to bilseter, så du(thyfire) får en PM av meg ganske snart med samtlige bilder av setene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider