Gå til innhold

Thyfire: VW Scirocco ~ Prosjekt Rocco

Ranger emnet


Thyfire

Anbefalte innlegg

  • Svar 513
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

G60T faktisk? skall i affal bygge om til turbo ja... bli vell neste år når jeg flytter til rogaland det! 300 kvm verksted med løftebukkk og lakkboks, kompressor ect! :D deilig!

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin bil det der altså :) har aldri hørt om den før, syns den minna om en corrado.

 

skal du lakke den?

kor mye betalte du for den?

Kor mangen sånne omtrent finst i Norge?

 

Det er forgjengeren til corrado :cool: FET bil dette.. eller.. ikke min da.. men Rocco generelt :)

 

Skal lakke den ja :D trur jeg har funnet farge å nå.. hehe.. ikke akkurat da men, jeg så en Nissan Almera med en fin farge, var vel pink/bergunder metallic. Tenke på det med sølv underlakk + perlemor.. blir NICE... men må finne lakk-koden på Nissan sin "pinkish-bergunder" metallic... Hjelp?

aneglsmili

Aner ikke hvor mange Rocco'er det er i Norge?

Ikke fullt så mange, i allfall lite med GTX, og lite med 16v versjonene.....

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G60T faktisk? skall i affal bygge om til turbo ja... bli vell neste år når jeg flytter til rogaland det! 300 kvm verksted med løftebukkk og lakkboks, kompressor ect! :D deilig!

 

skal bygge om til g60 turbo jeg! maskin det;) hehe! sku ønske jeg hadde verksted også! trange lille garasjen min er ikke akkurat mye og skryte av:P

- 91' Mercedes 190E 2.0

- 93' VW Passat 1.9TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal bygge om til g60 turbo jeg! maskin det;) hehe! sku ønske jeg hadde verksted også! trange lille garasjen min er ikke akkurat mye og skryte av:P

 

 

synes d er så rart å se deg skrive G60 Turbo, for i realiteten så finnes d jo ikke. Blir nesten som en selvmotsigelse. Blir jo mer en G60, som er turbokonvertert. Ekke mye "G" igjen i den G60 da... :cocain:

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo mer en G60, som er turbokonvertert. Ekke mye "G" igjen i den G60 da... :cocain:

 

Kan jo kalle den T60 feks?

 

Grombil du har! Har kikket etter en slik mang en gang! Ekje feil at jenter duller på med gamle rustbøtter(Mener ikke å starte diskusjon nå!) heller! Flere slike takk!:)

Biler:

 

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo kalle den T60 feks?

 

Grombil du har! Har kikket etter en slik mang en gang! Ekje feil at jenter duller på med gamle rustbøtter(Mener ikke å starte diskusjon nå!) heller! Flere slike takk!:)

 

 

:afro hehe, takk, bare kult å høre sånn :D

 

Forresten så UPDATE:

 

Har bytta noen foringer i girkassa, justert clutch og litt sånn ymse. Hadde den på verksted.. hehe.. billig shø :D

 

men fikk vite at jeg må ut med 2500,- :oohh for å få fiksa eksos anlegget mitt :( må ha et laaaang rør som var vist ganske unikt.. bæsj... Nå som jeg både har årsavgift og strømregning i mars å betale... typisk. jaja. Snart må kjærra her begynne å funke sånn bra at jeg kan pimpe den...

 

Reprasjoner først som min hjerne alltid sa til meg... lurer på hvor den har blitt av i d siste :wonder

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes d er så rart å se deg skrive G60 Turbo, for i realiteten så finnes d jo ikke. Blir nesten som en selvmotsigelse. Blir jo mer en G60, som er turbokonvertert. Ekke mye "G" igjen i den G60 da... :cocain:

okey! greit.. hehe.. da får jeg skrive 8v digifant da! hehe.. bedre nå?:P

- 91' Mercedes 190E 2.0

- 93' VW Passat 1.9TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mekker til selv? Så evnerik er jeg ikke... Altså selve delene sku vist koste 2000, pluss en ekstra 500 for å få det montert. Det var pris ant. jeg fikk.

 

Skal mekke til en fin tegning i morgen (eller en scan fra mekkeboka tenker jeg heller), så alle kan få se hva det er snakk om sånn at jeg kan finne ut om jeg skal selge sjæla mi for å fikse eksos anlegget eller ikke.. sukk... :(

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2500,- for en del av et eksosanlegg??

Det er jo helt på trynet !!

har du ringt Krogslund ?

 

 

ja snakka med Krogslund.. De hadde ikke noe jeg kunne bruke :(

 

her er forresten tegninga. Det er seff. den delen nederst, markert med gult. Trenger hele det røret.

 

rocco_eksos1.jpg

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal ikke være noe kjempeprob å lage uten originalpotta! Det du trenger er et 60 graders eksosbend fram, et 90 graders bend i midten og en 40 graders deretter. Mulig det må være et par forlengere mellom bendene hvis disse blir for korte...

 

Hvilket verksted er det som forlanger 2500? Det blir billigere om det kan fikses uoriginalt. Alternativet til eksosbend er å ta turen innom Svendsen Eksos på Nardo. Der vil nok karene bøye til et rør som vil passe til godt under 2500,- tipper jeg. Men da må du først si ifra om at det er uaktuelt å kjøpe originalt rør, for dette vil dem sikkert prøve å selge deg først... sick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår