Gå til innhold

god stoff? haste spørsmål!

Ranger emnet

B230ft

Anbefalte innlegg

dreiv å søkte litt frem og tilbake, men fant ut det er best å bare lage en ny tråd, så sletter jeg den bare etterpå:

idag kjøpte jeg bonemaskin fra feiltema, veit dette kansje ikke er det beste, men er den nye typen med 2 oscilerende pader, som det også går an å regulere hastigheten på.. lakken min er matt, og om du ser litt etter er lakken skitten, det er gule flekker her og der, å en ser at lakken er rett å slett skitten dypt inn.. så lurer jeg på hva jeg skal bruke? regner med det blir en form for rubbing først, og polering etterpå.. poleringen blir det nok den røde autoglymen, men har ingen erfaring med rubing(skummelt) så hva bør jeg bruke? og hvordan?

fint om noen svarer fort, for har tenkt å få det gjort iløpet av formidag/ettermidag i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster jo selvfølgelig litt. Hvilke produkter du skal bruke kan jeg ikke hjelpe deg med. Jobber som bilpleier selv, men de produktene vi bruker i jobben får ikke den vanlige mannen i gata kjøpt. Så hva som funker av det du får kjøpt hos bilrekvesita butikker å slik vet jeg desverre ikke.

Volvo V70 98 mod 2.0 Lavtrykksturbo

Volvo 240 GLE 86 mod SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går sikkert bra, men ikke tro at du blir ferdig på en halv time. Bruk lang tid å gå systematisk rundt bilen. Hvis du har masse asfaltlim/film på dei nedre panela mellom hjulbuene må du sikket rubbe disse områda for/før at du kan få fram et skikkelig blankt resultat. Men husk som nevnt tidligere vask bilen skikkelig så slipper du ødelagte padder på poleringsmaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider