Gå til innhold

Bytting av "fjærklemmer" på manifolden

Ranger emnet


pahf

Anbefalte innlegg

I dag har jeg bytta fjærklemmer og konpakningen på golfen min.

 

Og det tok noe inni helvete så lang tid selv da vi var 3,problemet var å få av og på fjærklemmene.

 

Så derfor lurer jeg på om noen har noen gode råd til når vi skal gjøre akkurat det samme på en annen golf om ikke så alt for lenge.

 

For er ikke sikker på om jeg orker og utsette meg for noe slikt igjen.

For det var både tungt og jævlig ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spesialverktøy.. :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

 

 

men det er lett å lage seg noe annet som funker fint og, lag deg noen kiler i ca3-4mm stålplate, funker utmerket! bank inn kila, sett klemma over, lur ut kila....

 

den første er jo uansett "grei" å få på, bare å bende grenrøret over til ene sia, sett på klemma, bøy tilbake.... sett på den andre med kile.... skjønner?

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du bender grenrøret sideveis (før du setter på noen av klemmene da!) sånn at det på den ene siden blir liten avstand og stor avstand på den andre siden. Sett på en klemme på den siden hvor det er liten avstand, er bare å sette den på uten verktøy da. så bender du grenrøret mot andre siden, da klarer du å få det sånn ca i "vater" da bruker du kila til å sette på den andre.... er ikke så lett å forklare men...

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"sånn"

 

kan jo nevne at jeg har brukt ett halvt døgn på å få på en sånn klemme jævel.... med 5tonns truck og wire++++ mange stygge ord... men nå vet jeg bedre og holder meg til manifolder med turbo på... ;D

post-678-13804851242544.jpg

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et eldre "The Golf" gjorde de samme operasjon...da anbefalte de å strekke klemma og kile inn en 4" bolt tror jeg det var...lette etter bladet men fant det ikke. Da skal klemma akkurat gå innpå. Når du da kakker inn klemma skulle bolten løsne og du tar den bort og kakker klemma på plass. Vel, det var nå hva det stor der. Hva vet vel jeg, har ikke gjort det selv....;)

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår