pahf Skrevet April 29, 2003 Rapporter Share Skrevet April 29, 2003 I dag har jeg bytta fjærklemmer og konpakningen på golfen min. Og det tok noe inni helvete så lang tid selv da vi var 3,problemet var å få av og på fjærklemmene. Så derfor lurer jeg på om noen har noen gode råd til når vi skal gjøre akkurat det samme på en annen golf om ikke så alt for lenge. For er ikke sikker på om jeg orker og utsette meg for noe slikt igjen. For det var både tungt og jævlig ;P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goliath Skrevet April 30, 2003 Rapporter Share Skrevet April 30, 2003 Lag spesialverktøy :D :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet April 30, 2003 Rapporter Share Skrevet April 30, 2003 Jeg har spesialverktøy.. :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D men det er lett å lage seg noe annet som funker fint og, lag deg noen kiler i ca3-4mm stålplate, funker utmerket! bank inn kila, sett klemma over, lur ut kila.... den første er jo uansett "grei" å få på, bare å bende grenrøret over til ene sia, sett på klemma, bøy tilbake.... sett på den andre med kile.... skjønner? Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet April 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2003 skjønner og skjønner, joda gjør da vel det. Men at du kan si det er enkelt med den første? det er jeg nå ikke helt sikker på,men får prøve og lage en sånn kile slik at det går litt enklere neste gang. takk nok en gang for hjelpen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet April 30, 2003 Rapporter Share Skrevet April 30, 2003 om du bender grenrøret sideveis (før du setter på noen av klemmene da!) sånn at det på den ene siden blir liten avstand og stor avstand på den andre siden. Sett på en klemme på den siden hvor det er liten avstand, er bare å sette den på uten verktøy da. så bender du grenrøret mot andre siden, da klarer du å få det sånn ca i "vater" da bruker du kila til å sette på den andre.... er ikke så lett å forklare men... Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet April 30, 2003 Rapporter Share Skrevet April 30, 2003 "sånn" kan jo nevne at jeg har brukt ett halvt døgn på å få på en sånn klemme jævel.... med 5tonns truck og wire++++ mange stygge ord... men nå vet jeg bedre og holder meg til manifolder med turbo på... ;D Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 30, 2003 Rapporter Share Skrevet April 30, 2003 I et eldre "The Golf" gjorde de samme operasjon...da anbefalte de å strekke klemma og kile inn en 4" bolt tror jeg det var...lette etter bladet men fant det ikke. Da skal klemma akkurat gå innpå. Når du da kakker inn klemma skulle bolten løsne og du tar den bort og kakker klemma på plass. Vel, det var nå hva det stor der. Hva vet vel jeg, har ikke gjort det selv....;) Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet April 30, 2003 Rapporter Share Skrevet April 30, 2003 Sett en jekk under eksosen og press den opp i grenrøret og et skrujern som er herdet noe inni helvete. det gjør susen. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet April 30, 2003 Rapporter Share Skrevet April 30, 2003 Originally posted by wabby Sett en jekk under eksosen og press den opp i grenrøret og et skrujern som er herdet noe inni helvete. det gjør susen. Det var akkurat det jeg gjorde på min gamle mk1 1.5l automat ;) Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
keirn Skrevet April 30, 2003 Rapporter Share Skrevet April 30, 2003 Eller så kan man jo bare kjøpe verktøyet, det går på ca 150 kr hos mekonomen. Ingen brekte fingre, ingen blåe neiler, ingenting, bare å skru på plass på 1 - 2 - 3. Siter VW og Dodge, en tynn röd linje :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg