Gå til innhold

planer om å ta meg en overhaling.

Mutta

Anbefalte innlegg

ja, no kommer vinteren sigende med jævlig skiftende vær og jævlig med salting og drit i veiene. ser at hjulbua har begynt å få litt bobler. tenkte jeg sku ta meg en runde med slipemasking og fikse på dette. vi liker ikke rust nei.

Noen som har noen produkter de kan anbefale. rust stop eller noe. lakk?

når det gjelder hjulbuen så er jeg ikke så nøye med lakken. ingen som ser det alikevel, men skal jo seff være hvit. en luddig måte å ta rusten på hjulbuen bak? takker for alle svar.

MVH

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, no kommer vinteren sigende med jævlig skiftende vær og jævlig med salting og drit i veiene. ser at hjulbua har begynt å få litt bobler. tenkte jeg sku ta meg en runde med slipemasking og fikse på dette. vi liker ikke rust nei.

Noen som har noen produkter de kan anbefale. rust stop eller noe. lakk?

når det gjelder hjulbuen så er jeg ikke så nøye med lakken. ingen som ser det alikevel, men skal jo seff være hvit. en luddig måte å ta rusten på hjulbuen bak? takker for alle svar.

MVH

Michael

Honda er plaget med rustangrep på hjulbuene bak.

Det var det på min gamla Honda også.

Vil du få vekk rusta så må du skjære ut stålet som er angrepet av rust, og sveise inn nytt.

Hvis du kun sliper overflata så regner jeg med at rusta er tilbake innen noen få mnd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. er ikke akkurat noe sveiser:P er vel en jobb for pro's dette?`

Tja, hvis du ikke har sveiset noe serlig før så bør du vel kanskje søke hjelp;)

Jo bedre sveise jobben er, jo mindre spakkling blir det.

Og er selfølgelig viktig at det blir gjort slik at rusten ikke kommer tilbake på maaange år:)

Grunnen til at jeg mener at rusten kommer tilbake er at dett skjedde på min.

Jeg pusset vekk all rust på den ene hjulbuen bak, grunnet, og hele bilen ble så hellakkert. 2 mnd etterpå var rusten tilbake. Dette er pga av at rusten kommer innenfra, ikke utenfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliper du helt vekk rusten går det greit, gjorde dette med min mazda 323 er plaget med rust i hjulbuene de også, slipte med slik smergel på vinkelslipern helt til bart metall, grunnet med god sinkgrunning flere strøk, og til slutt penslet på skikkelig autolakk, gikk ikkje an og se at eg hadde gjort noe, og dette holdt det året eg hadde denne, men husk at grunning er ikkje vanntett så ikkje grunn og vente med resten..

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider