Gå til innhold

Ny bil :)

Ranger emnet

borabora

Anbefalte innlegg

Originally posted by le0n

Joa, grei den! Grattis... Men er det A3 eller S3?

Faen stinn av gryn du, både denne og Bora'n er jo svindyrt for en ungdom!

Såvidt jeg har fått med meg, så jobber borabora i en bank? :D :D

Borabora: hva med forsikring av S3`n? dyrt?

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 172
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by DenimblåTT

Hei BoraBora

Jeg kjenner godt til den S3`n der. Jeg prøvekjørte den faktisk for godt over 1 år siden. Uka etter ble den stjålet fra Erling Rød i askim. (Jeg tok masse bilder av bilen mens jeg prøvde den...kan sikkert sende deg).

Bilen ble funnet igjen i Sverige et par uker etterpå. Det er en lang historie som jeg sikkert kan fortelle deg hvis vi møtes på et treff. Bilen hadde gått veldig lite den gangen husker jeg. En Fyr med masse penger fra Mysen(tror jeg?) som kjøpte den ny. Han brukte den veldig lite...han byttet den inn i en splitter ny A2 faktisk! Litt av en forskjell må jeg si!!!

Men jeg syns du bør slenge på 19" altså :D Hvis du kommer på japsetreffet i morgen så kan du titte på mine 19"...kan du blir fristet til å kjøpe? 19" er faktisk ikke så veldig stort når du får senket litt.

Lykke til med bilen !

Oki, visste ikke det jeg(tror jeg, Han fyren jeg kjøpte den av, han er mekaniker på Erling Rød, snakka litt om bilen mens jeg prøvekjørte. Og da fikk jeg ikke med meg alt. Men han hadde bare kjørt 12000 km med den på det året han hadde hatt den og så hadde motoren og turboen bare gått 12000 km. Bunnpanna hadde visst vært ødelagt og motoren gått uten olje derfor det var ny. Kan hende det har en sammenheng.....)

Men bilen virker veldig kurant.

Eneste jeg er litt usikker på er at ESP lampa lyser innimellom, begynner å lyse noen ganger når jeg kjører eller starter bilen og lar seg ikke skru på. Men kjører jeg litt og skrur av tenninga og så starter den igjen er det ok.... Snakka med en fyr som har Mercedes og han hadde visst samme problemet. Får stikke innom VW-Audi verkstedet her og sjekke om det er noen feilkoder en dag.

Så bilen din når jeg gikk inn på Japsetreffet men tenkte ikke på å se på den før jeg var inne der og en kamerat sa du hadde skrevet det her. Men på hovedtreffet til VW-Audi kan vi jo ta historien. :)

Tja, blir kanskje 19".... ;) Får se, har ikke penger enda og bilen kommer til å bli et langtidsprosjekt. Synes den er såpass fin orginal at jeg ikke gidder stresse noe egentlig.

Neida 19" er ikke så stort, hadde jo 18" på Boraen og sku ha 19".... Hvis noen så de felgene på standen til BE-4-YOU..... Var de jeg sku ha.. Venta bare på beskjed om hvor lang tid det tok før jeg kunne få de......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by le0n

Joa, grei den! Grattis... Men er det A3 eller S3?

Faen stinn av gryn du, både denne og Bora'n er jo svindyrt for en ungdom!

Takk. :)

Er S3..... :)

Neida, har ikke så mye penger, andre her som bruker mer på bil....

Ungdom og ungdom... er jo 25... :rolleyes: Og prioriterer bil foran det meste....

Yepp, jobber i bank. Vikar i DnB, var fast ansatt før i Oslo men slutta pga at jeg ville slippe å pendle og fikk tilbud om vikariat i Dnb her jeg bor. Jobb til ut juli bare så langt....

Og har jo en del lån.... :rolleyes:

på 2 biler nå.... Synes det er like greit, Gidder ikke vente til jeg får spart opp. Ikke alle som liker å ha sånne lån men jeg har ikke noe valg hvis jeg vil ha det jeg har lyst på.....

Forsikring er faktisk ikke så ille.... Jeg er jo over 25, hatt lappen i 7 år..... Kommer på 40 % bonus pga Boraen ved hovedforfall på forsikringa men betaler under 15' da.... Vet om folk som har fått mye verre priser men de har ikke vært over 25, hatt lappen i 7 år.... Har Gjensidige og virker som det er ganske viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

Oki, visste ikke det jeg(tror jeg, Han fyren jeg kjøpte den av, han er mekaniker på Erling Rød, snakka litt om bilen mens jeg prøvekjørte. Og da fikk jeg ikke med meg alt. Men han hadde bare kjørt 12000 km med den på det året han hadde hatt den og så hadde motoren og turboen bare gått 12000 km. Bunnpanna hadde visst vært ødelagt og motoren gått uten olje derfor det var ny. Kan hende det har en sammenheng.....)

Men bilen virker veldig kurant.

Eneste jeg er litt usikker på er at ESP lampa lyser innimellom, begynner å lyse noen ganger når jeg kjører eller starter bilen og lar seg ikke skru på. Men kjører jeg litt og skrur av tenninga og så starter den igjen er det ok.... Snakka med en fyr som har Mercedes og han hadde visst samme problemet. Får stikke innom VW-Audi verkstedet her og sjekke om det er noen feilkoder en dag.

Så bilen din når jeg gikk inn på Japsetreffet men tenkte ikke på å se på den før jeg var inne der og en kamerat sa du hadde skrevet det her. Men på hovedtreffet til VW-Audi kan vi jo ta historien. :)

Tja, blir kanskje 19".... ;) Får se, har ikke penger enda og bilen kommer til å bli et langtidsprosjekt. Synes den er såpass fin orginal at jeg ikke gidder stresse noe egentlig.

Neida 19" er ikke så stort, hadde jo 18" på Boraen og sku ha 19".... Hvis noen så de felgene på standen til BE-4-YOU..... Var de jeg sku ha.. Venta bare på beskjed om hvor lang tid det tok før jeg kunne få de......

Heisann

Ja, vi kan ta en liten prat på hovedtreffet 7-8.juni

Det derre med ESP lampa er det mange som sliter med. Jeg lurer på om jeg leste om en som ordnet det ved å ta ut batteriet en stund for så å koble det til igjen. Tror det ble borte da. Hadde litt problemer med ESP lampa en stund jeg også, men det kom av at jeg hadde "snudd" luftmengdemåleren min mens jeg drev å monterte åpent filter... my bad :(

Fattern har svart S3 med 18" på. Er enig at de bilene er veldig fine orginalt. Du trenger lissom ikke gjøre så mye med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DenimblåTT

Heisann

Ja, vi kan ta en liten prat på hovedtreffet 7-8.juni

Det derre med ESP lampa er det mange som sliter med. Jeg lurer på om jeg leste om en som ordnet det ved å ta ut batteriet en stund for så å koble det til igjen. Tror det ble borte da. Hadde litt problemer med ESP lampa en stund jeg også, men det kom av at jeg hadde "snudd" luftmengdemåleren min mens jeg drev å monterte åpent filter... my bad :(

Fattern har svart S3 med 18" på. Er enig at de bilene er veldig fine orginalt. Du trenger lissom ikke gjøre så mye med dem.

Yepp, kan gjøre det. :)

Oki, får få tak i koden til radioen min og prøve det da.

Har du Bose anlegg i din? Eller noe annet?

Satte på nytt filter jeg oxo, kan jo hende han som satte det på gjorde det samme...

Gjør ikke det, men noen små-ting blir det nok etterhvert... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramair luftfilter, eksos fra kat, Forge dump + MTM chip. Alt sammen satt inn forrige uke.. :D Ikke helt blitt vant til den "nye" bilen enda..

Kun originalt anlegg enda, ikke bose. Hadde vært greit å fått litt mer trøkk på det, men vet ikke helt hvordan enda eller hvor mye penger jeg gidder bruke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, mangler eksosanlegget jeg må ta det over tid... bruker nok på bensin nå. :D

Har det Bose anlegget enda, ikke fått summa meg til å ta ut spilleren og sjekka om det er ordentlige phono utganger enda...

Hørt så mye forskjellig.

Har 3x12" hjemme så får se hva det blir til. Bare litt trøkk jeg savner, spiller pent sånn det er og skrur ofte av musikken om jeg kjører litt..... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

Resirkulerbar dump.....

Den og luftfilter kjøpt på Be-4-you i går... før jeg dro hjem.... :)

Gått på Askim før...

Funker denne dumpen på Passaten min og???? Har du info om dumpen? Ligger det på be-4-you?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eivindw

Ramair luftfilter, eksos fra kat, Forge dump + MTM chip. Alt sammen satt inn forrige uke.. :D Ikke helt blitt vant til den "nye" bilen enda..

Kun originalt anlegg enda, ikke bose. Hadde vært greit å fått litt mer trøkk på det, men vet ikke helt hvordan enda eller hvor mye penger jeg gidder bruke på det.

Det er en 1,8t motor sant??? Lager dumpen pyyssssj lyd?? Har stått så mye her på forumet om at 1,8T motorer ikke liker dette??? Har lyst på pyyysssssj lyd i Passaten min!

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Passat_RS

Det er en 1,8t motor sant??? Lager dumpen pyyssssj lyd?? Har stått så mye her på forumet om at 1,8T motorer ikke liker dette??? Har lyst på pyyysssssj lyd i Passaten min!

Yepp.

Min lager iallfall noe men er justerbar og ikke helt funnet den jeg vil..... Så lenge det er resirkularbar dump så skal det gå bra etter det jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en Forge ventil i aluminium, som jeg også hører ganske godt. Byttet denne samtidig som jeg byttet luftfilter. Tror luftfilteret er grunnen til at lyden høres nå.

Det skal sies at lyden er ikke i nærheten av det du får med en atmosfærisk dumpventil.. Høres best når jeg ikke gir på for mye, da overdøves det av eksoslyden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider