Gå til innhold

Motor bygg? (forgasser turbo)

Ranger emnet


J-A-E

Anbefalte innlegg

Skal bygge en 2,3 forgasser turbo motor fra bunn. Måle er rundt 300hk!

 

Deler som jeg har, å hadde tenkt å bruke er: Orginal turbo manilfoil, 2x dobble 45 weber, innsugg, trykk box, 3" eksos og Stor alu IC.

 

Hva vil dere anbefale å bruke av deler får å nå dette målet? topp, stempel, blokk, råder, turbo++++

Volvo 945 LT

Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen"

Volvo V70 TDI - www.garaget.org

Volvo 242 B20 - Til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

J-A-E: Du må bruke trykkgassere, der er Dellorto veldig bra. Det hadde fattern på sin Volvo 240 Turbo i 1985 - nybil som han trimmet. Gikk meget bra.

Han kjørte vel med 40mm trykkgassere fra dellorto, 405 topp osv. Funka bra!

 

Drar fort ut litt power hvis dette justeres riktig! Bør vel satse på m-råder og smidde stempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mener å trykke gjennom gasserne da... Slik jeg forsto det...

Ellers er det ikke verdens største jobb å trykktette webere, hvis du synes det er vanskelig å finne Dellorto gassere. M-råder og Mahle stempler er alltid en slager.... Jeg tror jeg ville prøvd meg på en 2,1 Blokk jeg, men..

1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod

1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra...

Div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasserne er brukt på turbo motor fra før. Når deter sier det, så kan det hende det er Dellorto 45:) har ikke sett så hard på dem enda.

 

Hvor kjøper man M-råder og Mhale stempler?

 

Tror jeg skal bruke 2,3 blokk, har 3 å velge mellom.

Volvo 945 LT

Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen"

Volvo V70 TDI - www.garaget.org

Volvo 242 B20 - Til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på betegnelsen på dem, har ikke sett på dem. Men de er røde og er 2,3L;)

 

Men hvilken 2,3 blokk bør jeg bruke? M-råder er de orginale i noen av 2,3L motorene?

 

Hvem topp 405 eller 531? Moding av topp? Kam?

Volvo 945 LT

Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen"

Volvo V70 TDI - www.garaget.org

Volvo 242 B20 - Til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gode gamle "B23" opp til og med 1984..Er god sort..

Det beste er å kjøpe nye B23FT stempel de er sterke og de er smidd.

Men klarer du å styre tenningen slik at du ungår tenningsbank da skulle det gå

bra å dreie av 1.5mm av suge stempela som står i en B23A.

Vil på det sterkeste råde deg til å ha en form for styring av tenningen!!

Megasquirt eller en Electromotive som kun styrer tenning.

Ellers så er det kun en bra turbo som skal til for å nå målet.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil andbefale Electromotive ..for å styre tenning..

men der er sikkert andre merker og som kun styrer tenning.

Der er Tec-2 for en rimlig peng og da slipper du trykkfogasser?? eller?

 

Turbo til 300hk kja En T3 turbin med ar63 hus med en T04B

kompressor med s trim kompressorhjul.

Det burde holde godt!

Ikke vits å ha for stor turbo når målet er 300hk.

1.4 bar Og du burde være fornøyd!! 280-310hk ca ca..

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår